Inspiratoriet AB har öppnat!

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Inspiratoriet AB har öppnat!

Inläggav animal » 2012-06-17 14:44:37

Haggis skrev:Angående "stödet" du visar i dina kommentarer på hemsidan, Animal, så kan jag ju säga att de inte direkt fått oss på Inspiratoriet att må bättre.

Personligen börjar jag bli jävligt trött på att kämpa i motvind med det här. Jag har satsat allt jag äger och all min energi och kraft i att få det här att fungera och det enda jag hittills fått tillbaka (bortsett från stödet som de andra inspiratörerna ger) är skit och ifrågasättande.

Jag är egentligen sjukskriven men har ändå jobbat långt mer än heltid de senaste månaderna för den här saken, jag har vare sig haft lön eller bidrag på 17 månader nu. Gränsen för min kapacitet är nådd.

Var inte så kritiska om ni inte har ett bättre alternativ att erbjuda!

"... lika gärna göra eget..." - Ingen, allra minst jag, hindrar dig. Kör på! Vilka arbetsuppgifter erbjuder du? Vilket stöd får jag när jag börjar hos dig? När kan jag komma på intervju? Min specialitet är att gnälla på andra, har du några sånna uppdrag till mig?

Trist att du raderade min feedback, tycker du borde välkomna öppen och saklig dialog istället för kväsa input som inte ligger i linje med din marknadsföring. Det är väl därför man inbjuder besökare att kommentera?! Jag tror det kommer slå tillbaka på dig, i form av bristande trovärdighet, om du bara accepterar kommentarer/testimonials på formen "gud av bra ni är, kan varmt rekommendera inspiratoriet till framtida kunder!" Särskilt när man talar om sig själv i termer som "inspiratör" framstår det som en smula ljusskyggt att inte kunna bemöta en argumentation öppet?

Att säga att man är bra, smart, nytänkande, klarsynt, inspirerande o.s.v. är tämligen billigt. Att visa detsamma väger betydligt tyngre, det var synd att du inte ville ta tillfället i akt. Action speaks louder than words, som man brukar säga... ;-)

Sluta upp med självömkandet och fokusera på att bygga upp något livskraftigt nu! Få saker är så osmickrande för en entreprenörstyp som självömkande, om det är din cup of tea kanske du skulle byta karriär till t.ex. vårdbiträde (i sådana sammanhang är självömkande kutym).

Som sagt, vill du ha min hjälp är det bara att fråga, baby. Hjälpa folk är mitt specialintresse. :D
animal
 
Inlägg: 1029
Anslöt: 2010-05-02
Ort: On the side of the angels. ᶘ ᵒᴥᵒᶅ

Re: Inspiratoriet AB har öppnat!

Inläggav plåtmonster » 2012-06-17 15:07:03

@Haggis, Min fråga var något retorisk för att få kläm på vad skillnaden är att ingå i inspiratörerna gentemot att inte göra det.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in