Asperger och SEX hur funkar det.

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Asperger och SEX hur funkar det.

Inläggav Phobos » 2012-06-12 10:29:23

kullan skrev:
Phobos skrev:Man visar sällan intresse till folk som är nergångna. Vem skulle du helst ragga på, en ren kille som rakar skägget eller en lodare som inte duschat på 1 månad och ser ut som jultomten med rastaflätor i skägget?


När man sitter på nätet syns det ju inte hur man ser ut så det ska ju inte spela nån roll. Du kan va orakad nu men om en timme kan du ha rakat dig. vad vet jag? Sen kan man behöva ha en morot för att anstränga sig oxå. som en partner vid sin sida. Men i denna utseendefixerade värld så funkar det inte. Jag har insett mina begränsningar och gett upp.


Jag menar IRL.
Hur kan någon veta hur du är om du inte visar dig? Lite lustigt att ge upp innan du ens kommit till ett sådant stadie.
Phobos
 
Inlägg: 263
Anslöt: 2009-09-20
Ort: Stockholm

Re: Asperger och SEX hur funkar det.

Inläggav kullan » 2012-06-12 10:31:58

Är killen hel och ren för övrigt så får han va både orakad och ha vildvuxet hår. skiter jag i.Gillar killen trasiga jeans så får han klä sig så oxå. Bara kläderna är rena och han är ren.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Asperger och SEX hur funkar det.

Inläggav kullan » 2012-06-12 10:35:52

Phobos skrev:Jag menar IRL.
Hur kan någon veta hur du är om du inte visar dig? Lite lustigt att ge upp innan du ens kommit till ett sådant stadie.


Det finns ju bilder. Där kan man avslöja en massa. Och jag raggar aldrig irl. Det blir via nätet. Sen ogillar jag ordet Dejting väldigt starkt. vill mer ha en vanlig irl - träff för att se vem den andre är. " Dejt" låter som att det ställs en massa konstiga krav på en. Kompisträff låter bättre.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Asperger och SEX hur funkar det.

Inläggav Energier » 2012-06-16 9:50:44

Ibland är det svårt...
Jag har inte as själv, men är väldigt förtjust i en kille som är.
Vi har haft sex och vi sover ofta nära om natten men har inget förhållande.
Han säger att han behöver vara fri.

För mej är det lika viktigt att vara fri.

Det jag tycker är bäst med honom är hans adhd energi, kan vara vaken nästan hela Natten utan att behöva sova.. fast han sover bredvid.

Så jag har tålamod och önskar att han vill :)
Energier
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2012-06-15
Ort: Göteborg

Re: Asperger och SEX hur funkar det.

Inläggav Energier » 2012-06-16 9:52:51

Just det glömde hans egenskaper som jag uppskattar mest...
Han är ärlig, rak och frågar jag nått så svarar han ärligt...
Energier
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2012-06-15
Ort: Göteborg

Re: Asperger och SEX hur funkar det.

Inläggav geocache » 2012-06-16 10:13:58

Som med så mycket annat "mellanmänskligt" är detta med sex i fråga om kommunikation, att berätta för varandra vad man tycker är skönt och vad man inte tycker är skönt.
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Re: Asperger och SEX hur funkar det.

Inläggav Henkkalexi » 2012-06-16 10:55:37

Jag har alltid varit väldigt sexuell av mig, även om jag inte låg med någon förrän jag var nitton och det tog sin lilla tid innan jag fattade hur jag skulle bete mig för att det skulle funka.

Min sambo och jag hade ett väldigt bra sexliv i början av förhållandet, innan jag började med mediciner som kapade allt vad sexlust hette... Lägg till ekonomiska, psykiska och taktila problem så sammanfattar det ett sexliv med många berg- och dalbanor.

Bra sex handlar om tålamod, kommunikation och att lära känna sin egen kropp. Sex ska vara roligt och med stort utrymme för misslyckanden, annars blir man bara spänd och orolig.

Om man nu aldrig har haft sex, eller har haft sex som man inte tyckte gav något eller som bara kändes fel/konstigt, så är det ingen bra idé att rusa vidare till nästa ligg/förhållande, det är min erfarenhet, iallafall.

Bättre att idka en massa onani och försöka upptäcka vad man själv gillar. Är tämligen övertygad om att det är väldigt mycket enklare att få ett bra sexliv om man själv vet någorlunda vad man tänder på och vad man tycker är skönt.
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Asperger och SEX hur funkar det.

Inläggav Fenren » 2012-06-16 11:01:58

Henkkalexi skrev:förrän jag var nitton


det är inte anmärkningsvärt sent
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Asperger och SEX hur funkar det.

Inläggav Henkkalexi » 2012-06-16 11:06:35

Fenren skrev:
Henkkalexi skrev:förrän jag var nitton


det är inte anmärkningsvärt sent


Jo, på småländska landsbygden är det det. :wink:
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Asperger och SEX hur funkar det.

Inläggav Troll-Loke » 2012-06-17 0:33:41

Flinta skrev:Mitt boktips blir "Alla får ligga" av Henrik Fexeus.


Jag tror inte den boken funkar riktigt för män med Asperger

Med tanke på svaren på denna tråd så verkar inga vuxna kvinnor ha problem med att få ihop det med någon. Männen däremot verkar ha stora svårigheter.
Troll-Loke
Ny medlem
 
Inlägg: 14
Anslöt: 2012-03-26

Re: Asperger och SEX hur funkar det.

Inläggav Energier » 2012-06-19 22:25:45

Henkkalexi skrev:Jag har alltid varit väldigt sexuell av mig, även om jag inte låg med någon förrän jag var nitton och det tog sin lilla tid innan jag fattade hur jag skulle bete mig för att det skulle funka.

Min sambo och jag hade ett väldigt bra sexliv i början av förhållandet, innan jag började med mediciner som kapade allt vad sexlust hette... Lägg till ekonomiska, psykiska och taktila problem så sammanfattar det ett sexliv med många berg- och dalbanor.

Bra sex handlar om tålamod, kommunikation och att lära känna sin egen kropp. Sex ska vara roligt och med stort utrymme för misslyckanden, annars blir man bara spänd och orolig.

Om man nu aldrig har haft sex, eller har haft sex som man inte tyckte gav något eller som bara kändes fel/konstigt, så är det ingen bra idé att rusa vidare till nästa ligg/förhållande, det är min erfarenhet, iallafa
Bättre att idka en massa onani och försöka upptäcka vad man själv gillar. Är tämligen övertygad om att det är väldigt mycket enklare att få ett bra sexliv om man själv vet någorlunda vad man tänder på och vad man tycker är skönt.


Tycker jag var en fantastisk sammanfattning.
Kommunikation och tanken att ingen är perfekt, men om man vågar dela med sig så kan alla lära sig... :)
Energier
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2012-06-15
Ort: Göteborg

Re: Asperger och SEX hur funkar det.

Inläggav Flinta » 2012-06-20 16:42:39

Troll-Loke skrev:
Flinta skrev:Mitt boktips blir "Alla får ligga" av Henrik Fexeus.


Jag tror inte den boken funkar riktigt för män med Asperger

Med tanke på svaren på denna tråd så verkar inga vuxna kvinnor ha problem med att få ihop det med någon. Männen däremot verkar ha stora svårigheter.


Kanske e d inte ett lika stort bekymmer för oss vuxna kvinnor om vi inte lyckas få ihop d med ngn? D e min egen (o)erfarenhet iaf.
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Re: Asperger och SEX hur funkar det.

Inläggav Zerg_Tankian » 2012-06-21 22:53:16

Alltså om det är någe fylle trash man ska naila, så kan man ju bara köra på det är ju endå ingen som kommer ihåg något.
Men om du vill bli bättre så är internett fullt av instruktions videor, bara söka på porr, sen testar du movsen i luften lite, låna en bok om Kama sutra.
Själv är jag den manliga endå ömsinta älskaren, har aldrig varit något problem för mig bara improviserar lite alkohol i blodet hjälper.
Zerg_Tankian
 
Inlägg: 74
Anslöt: 2010-08-24
Ort: Uppsala

Re: Asperger och SEX hur funkar det.

Inläggav Henkkalexi » 2012-06-22 9:44:45

Zerg_Tankian skrev:Alltså om det är någe fylle trash man ska naila, så kan man ju bara köra på det är ju endå ingen som kommer ihåg något.
Men om du vill bli bättre så är internett fullt av instruktions videor, bara söka på porr, sen testar du movsen i luften lite, låna en bok om Kama sutra.
Själv är jag den manliga endå ömsinta älskaren, har aldrig varit något problem för mig bara improviserar lite alkohol i blodet hjälper.


Fin syn på folk du har... "fylletrash". Antar att du inte är särskilt noga med skydd heller? Jag menar, lite klamydia eller en ofrivillig graviditet är väl bara en baggis i sammanhanget?

Sprit och sex är ingen särskilt bra kombo, seriöst... Hur tänker du, egentligen?! Kan man inte ligga med någon utan sprit i kroppen, så är man fan sexuellt handikappad.

Fyllesex kan lätt sluta i ofrivilliga graviditeter, könssjukdomar och allmän ovarsamhet, även om det är samtycke från båda sidor. Det är större risk att man blir slarvig, tar för hårt osv. En orgasm är för övrigt en jävligt mycket trevligare upplevelse när det inte ligger en spritdimma i vägen och blockerar halva känslan.
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in