Frågor om smartphone (Android)
87 inlägg
• Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Frågor om smartphone
barracuber skrev:barracuber skrev:Zirre skrev:Lilla Gumman: Om du känner andra med smartphone och vill skicka gratis mess till dem kan jag rekomendera appen Whatsapp, jag använder den själv och är toknöjd
Den är tydligen bara gratis första året.
http://www.whatsapp.com/android/
Men här är Kik Messenger - en helt gratis konkurrent till Whatsapp.
http://www.callingallgeeks.org/38195/ki ... -whatsapp/
Här är ytterligare alternativ, bl a den välkända Viber. Men alla är nog inte gratis.
http://www.techshout.com/alternatives/2 ... ernatives/
Kolla recensionerna för Kik messenger på Play Butiken
Samsung Galaxy S III?
Bra eller anus?
Har en sådan levererad till mig från tele2.
Bra eller anus?
Har en sådan levererad till mig från tele2.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Jag tror att SIII-an är rätt ok mobil, den har fått bra betyg på tester! Lite stor för de flesta kanske...
Miche skrev:Jag tror att SIII-an är rätt ok mobil, den har fått bra betyg på tester! Lite stor för de flesta kanske...
Ja, den är ett mobilmonster!
Hade Nokia E52 förut. En enkel smartphone, gjord för kontorsslipsar. Nu har jag p g a mobilens sjunkande i klarälven alltså valt en ny. Och Galaxyn verkar väldigt komplex i jämförelse. Och den har MicroSD! Får se ifall kortet (MicroSD) från nokian fortfarande fungerar.. Det hölls förvånansvärt torrt i mobilen.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
earlydayminer skrev:Miche skrev:Jag tror att SIII-an är rätt ok mobil, den har fått bra betyg på tester! Lite stor för de flesta kanske...
Ja, den är ett mobilmonster!
Hade Nokia E52 förut. En enkel smartphone, gjord för kontorsslipsar. Nu har jag p g a mobilens sjunkande i klarälven alltså valt en ny. Och Galaxyn verkar väldigt komplex i jämförelse. Och den har MicroSD! Får se ifall kortet (MicroSD) från nokian fortfarande fungerar.. Det hölls förvånansvärt torrt i mobilen.
Hårtork kan funka *egen erfarenhet*
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Re: Frågor om smartphone (Android)
Har en fråga, jag får ständigt en jävla massa störande reklammeddelanden i statusraden (ikonen ser ut som ett grönt plustecken) och har inte lyckats lista ut vilken app det är som skapar dessa, någon som vet?
Jag vill verkligen bli av med skiten, ibland känns som rena rama porren (står om babes) vilket inte är så kul när min dotter lånar mobilen. När man klickar på länken öppnas en browser så man ser inte vilket program som orsakar meddelandet.
Tacksam för tips.
Jag vill verkligen bli av med skiten, ibland känns som rena rama porren (står om babes) vilket inte är så kul när min dotter lånar mobilen. När man klickar på länken öppnas en browser så man ser inte vilket program som orsakar meddelandet.
Tacksam för tips.
Sv: Re: Frågor om smartphone (Android)
Miche skrev:Har en fråga, jag får ständigt en jävla massa störande reklammeddelanden i statusraden (ikonen ser ut som ett grönt plustecken) och har inte lyckats lista ut vilken app det är som skapar dessa, någon som vet?
Tacksam för tips.
Lista dina installerade appar, så kan vi kanske komma fram till något. Annars är det bara bra att fabriksåterställa emellanåt...
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Har en Samsung Galaxy Gio (med Android). GPSen funkade inte först, uppdaterade firmwaren, nu funkar den i GPS Test men inte i Runkeeper eller Maps. Har googlat runt, folk verkar ha samma problem men ingen bra lösning verkar gå att finna.
- kvicksilver
- Anslöt: 2011-02-19
Miche skrev:Har en fråga, jag får ständigt en jävla massa störande reklammeddelanden i statusraden (ikonen ser ut som ett grönt plustecken) och har inte lyckats lista ut vilken app det är som skapar dessa, någon som vet?
Tacksam för tips.
Är svårt att bli av med så länge man har kvar appen som tar emot sånt där airpush-skit. Finns lite appar som påstås kunna ta bort det men det funkar inte speciellt bra för folk.
https://play.google.com/store/apps/deta ... .optoutapp
T.ex den här appen. Funkade inte för mig och jag gav upp men du kanske får nån hint till lösning iaf...
Addons Detector är en app som ska kunna se vad som orsakar det. Fått bra betyg så kan nog vara värd att prova.
Moggy skrev:Addons Detector är en app som ska kunna se vad som orsakar det. Fått bra betyg så kan nog vara värd att prova.
Tack, ska testa!
Hej!
När jag är ute och motionsgår brukar jag lyssna på mp3-musik.Jag kan välja Artists, Albums, Songs, Playlist och Shuffle All. Om jag väljer Playlist får jag välja mellan Recently added songs, Most often played och Music. Music verkar vara all musik i en salig blandning. Jag kan inte skapa mina egna spellistor.
Om jag väljer Shuffle All, så spelas allt ljud upp som finns i telefonen. Det inkluderar ringsignaler, röstanteckningar och annat sånt.
Det borde gå att skapa egna spellistor. Eller åtminstone exkludera "du har fått sms varsågod" och sånt. Kanske till och med kunna radera sånt som jag inte vill ha kvar. På köpet har jag fått lite ny musik. Det fanns inte i telefonen från början, så det är säkert nån exempelmusik som följde med Windows eller nåt liknande och som kom med när jag förde över all musik till telefonen.
Hälsningar
Lilla Gumman
När jag är ute och motionsgår brukar jag lyssna på mp3-musik.Jag kan välja Artists, Albums, Songs, Playlist och Shuffle All. Om jag väljer Playlist får jag välja mellan Recently added songs, Most often played och Music. Music verkar vara all musik i en salig blandning. Jag kan inte skapa mina egna spellistor.
Om jag väljer Shuffle All, så spelas allt ljud upp som finns i telefonen. Det inkluderar ringsignaler, röstanteckningar och annat sånt.
Det borde gå att skapa egna spellistor. Eller åtminstone exkludera "du har fått sms varsågod" och sånt. Kanske till och med kunna radera sånt som jag inte vill ha kvar. På köpet har jag fått lite ny musik. Det fanns inte i telefonen från början, så det är säkert nån exempelmusik som följde med Windows eller nåt liknande och som kom med när jag förde över all musik till telefonen.
Hälsningar
Lilla Gumman
- Lilla Gumman
- Anslöt: 2007-08-01
Har inget svar då det beror på vilken spelare du har i mobilen och en del tillverkare kör inte med Androids egen spelare. Kanske kan din spelare använda m3u-filer
Men det finns bättre mp3-spelare och det är väl värt att undersöka den marknaden om man lyssnar mycket på musik. Dessa har diverse funktioner som är bättre än standardspelaren.
PlsyerPro gillar jag. Den använder sig inte av Androids egna bristfälliga funktioner för att spela mp3 utan använder sig av en egenutvecklad med bättre ljudkvalitet och stöd för crossfade och lite annat. Det finns t.ex en funktion att man tar bort en låt i en playlist genom att att trycker på ett visst sätt på nån knapp på hörlurssladden.
Men det finns bättre mp3-spelare och det är väl värt att undersöka den marknaden om man lyssnar mycket på musik. Dessa har diverse funktioner som är bättre än standardspelaren.
PlsyerPro gillar jag. Den använder sig inte av Androids egna bristfälliga funktioner för att spela mp3 utan använder sig av en egenutvecklad med bättre ljudkvalitet och stöd för crossfade och lite annat. Det finns t.ex en funktion att man tar bort en låt i en playlist genom att att trycker på ett visst sätt på nån knapp på hörlurssladden.
Lilla Gumman, du har en Defy+ eller hur? Känner inte till Motorola tyvärr. Kör du standardmusikspelaren? Det är troligen den musikspelare som följer med android i grundutförande, alternativt kan det vara nånting som Motorola har knåpat ihop, men det första är mest sannolikt. Standardspelare är ofta rätt begränsade, man får mer godis om man väljer något alternativ som exempelvis Winamp eller Spotify. Fast antar att du inte känner för att köra Spotify pga trafikkostnaden (du kan ju vänta ett tag tills Google Music släpps i Sverige ). Om du vill lyssna "lokalt" (dvs inte över internet) diskuterades här om några andra musik/mediaspelare.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Hej!
Jag har en mp3-spelare. Vitsen med att ha mp3-musiken i telefonen är att slippa ha med sig mer än en apparat.
Jag vill lyssna på de mp3-låtar jag redan har. Jag vill kunna ta bort de ljudfiler jag inte vill ha. Att kunna skapa egna spellistor är en trevlig bonus. Faktum är, att om jag kommer på nåt sätt att ta bort de ljudfiler jag inte vill ha, så kan jag mycket väl nöja mig med att välja Shuffle All när jag motionerar.
Spotify kan säkert vara kul, men inte att lyssna till dagligen när jag är ute och går eller motionscyklar. Den musik jag vill ha när jag tränar har jag redan i mobilen.
Jag får sätta mig nån dag och gå igenom alla filer i mobilen och se om jag kan komma på var ljudfilerna ligger, och så kan jag flytta de filer jag inte vill ha till datorn (som säkerhet ifall jag ångrar mig) så jag slipper ha dem i mobilen.
Ja, det är en Motorola Defy+ jag har.
Hälsningar
Lilla Gumman
Jag har en mp3-spelare. Vitsen med att ha mp3-musiken i telefonen är att slippa ha med sig mer än en apparat.
Jag vill lyssna på de mp3-låtar jag redan har. Jag vill kunna ta bort de ljudfiler jag inte vill ha. Att kunna skapa egna spellistor är en trevlig bonus. Faktum är, att om jag kommer på nåt sätt att ta bort de ljudfiler jag inte vill ha, så kan jag mycket väl nöja mig med att välja Shuffle All när jag motionerar.
Spotify kan säkert vara kul, men inte att lyssna till dagligen när jag är ute och går eller motionscyklar. Den musik jag vill ha när jag tränar har jag redan i mobilen.
Jag får sätta mig nån dag och gå igenom alla filer i mobilen och se om jag kan komma på var ljudfilerna ligger, och så kan jag flytta de filer jag inte vill ha till datorn (som säkerhet ifall jag ångrar mig) så jag slipper ha dem i mobilen.
Ja, det är en Motorola Defy+ jag har.
Hälsningar
Lilla Gumman
- Lilla Gumman
- Anslöt: 2007-08-01
Miche skrev:Moggy skrev:Addons Detector är en app som ska kunna se vad som orsakar det. Fått bra betyg så kan nog vara värd att prova.
Tack, ska testa!
Tack vare att jag sökte lite kring ditt tips Moggy så hittade jag appen LBE Privacy Guard som kan stoppa enskilda applikationer från att utföra olika anrop som man inte vill tillåta. Bl.a. appar som läser i telefonboken, söker efter ens position eller accessar internet trots att de egentligen inte behöver det.
Effekten har blivit mindre lagg, slipper oönskad reklam och telefonen känns säkrare, dock krävs det en rootad telefon för att appen ska kunna fungera. En bra funktion är även att den mäter datatrafiken (som Onavo Count som därmed blir överflödig).