Hur ser du ut?-tråden...
17 inlägg
• Sida 1 av 1
Hur ser du ut?-tråden...
Många som önskar flytta tråden till NFD för att slippa insyn ifrån icke-reggade.
Som undantag så kan jag väl flytta, men det är då till att ni accepterar att tråden blir lågmodererad.
Samtliga som exponerat sig måste i denna tråd skriftligt ge sitt medgivande, de finns också flera som inte är medlemmar i NFD, så de måste då både kvalificera sig och regga sig där.
Samt att det skall vara en överväldigande majoritet som röstar ja.
En stjärna 1= Kvalificerar sig för medlemskap. Två stjärnor = medlem i NFD. Sist men inte minst v = Har okej:at.
*Dunderbar
*Earlydayminer
*Isse
**Kristofer
** Milyc
** Mnordgren
** Moggy
v**MsTibbs
*Mystiqa
** Pemer
*Pointblank
** Titti
Listan uppdaterad:
03-26 - 16:10
Som ni ser så är det ganska problematiskt. Med andra ord enklare att ni som inte vill synas skapar en ny :-/
Synpunkter?
Som undantag så kan jag väl flytta, men det är då till att ni accepterar att tråden blir lågmodererad.
Samtliga som exponerat sig måste i denna tråd skriftligt ge sitt medgivande, de finns också flera som inte är medlemmar i NFD, så de måste då både kvalificera sig och regga sig där.
Samt att det skall vara en överväldigande majoritet som röstar ja.
En stjärna 1= Kvalificerar sig för medlemskap. Två stjärnor = medlem i NFD. Sist men inte minst v = Har okej:at.
*Dunderbar
*Earlydayminer
*Isse
**Kristofer
** Milyc
** Mnordgren
** Moggy
v**MsTibbs
*Mystiqa
** Pemer
*Pointblank
** Titti
Listan uppdaterad:
03-26 - 16:10
Som ni ser så är det ganska problematiskt. Med andra ord enklare att ni som inte vill synas skapar en ny :-/
Synpunkter?
Senast redigerad av JOR 2011-05-04 12:02:13, redigerad totalt 5 gånger.
Röstar ja. Tydligen är jag inte medlem på fri i dagsläget, så då kan jag väl härmed ansöka om ett sådant medlemsskap, om det skulle göra saken enklare
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 12:02:13, redigerad totalt 1 gång.
Jag röstade ja, men jag håller med JOR om de problem som uppstår. Som redan påpekats skulle nog fler våga posta en bild om accessen var mer begränsad.
Går det att begränsa accessen för enstaka trådar?
Går det att begränsa accessen för enstaka trådar?
Senast redigerad av underjord 2011-05-04 12:02:13, redigerad totalt 1 gång.
Moderatorn:
Den som vill ha hjälp med att flytta sin bild till den nya tråden i NFD där den är skyddad från insyn (eller att ta bort den helt) klickar på det lilla rapportutropstecknet överst i högra hörnet på det meddelande där bilden finns och skriver ner sitt önskemål i den skrivruta som då uppenbarar sig. Då kommer vi att så snart vi hinner stuva om det hela till önskad belåtenhet.
INGA PM till moderatorerna om detta!
Den som vill ha hjälp med att flytta sin bild till den nya tråden i NFD där den är skyddad från insyn (eller att ta bort den helt) klickar på det lilla rapportutropstecknet överst i högra hörnet på det meddelande där bilden finns och skriver ner sitt önskemål i den skrivruta som då uppenbarar sig. Då kommer vi att så snart vi hinner stuva om det hela till önskad belåtenhet.
INGA PM till moderatorerna om detta!
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 12:02:13, redigerad totalt 1 gång.
Det är väl bara för den/dem som önskar ha en likadan tråd i Fri att skapa en?
Alla som lagt upp en bild i den andra tråden har väl antagligen bilden kvar i sin dator och kan väl som en vuxen människa lägga in den i Fri också, om den vuxna människan önskar det.
Ser inget som helst skäl att flytta en tråd till Fri.
Vilken blir nästa tråd att flyttas?
Alla som lagt upp en bild i den andra tråden har väl antagligen bilden kvar i sin dator och kan väl som en vuxen människa lägga in den i Fri också, om den vuxna människan önskar det.
Ser inget som helst skäl att flytta en tråd till Fri.
Vilken blir nästa tråd att flyttas?
Senast redigerad av Panika 2011-05-04 12:02:16, redigerad totalt 1 gång.
Har tänkt länge, men inte skrivit, att det väl bara är att lägga en tråd till i Nya Fri för dem som bara vill kunna ses av medlemmar. De bilder som redan har lagts i den befintliga tråden kan väl få ligga kvar där. Vill fler lägga sin bild i en helt öppen tråd är det väl alldeles utmärkt att den första tråden finns för dem att göra det i...
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 12:02:16, redigerad totalt 1 gång.
Det är för sent att ändra sig, men jag inser nu att en kloning av omtalad tråd är det enda som behövs. Jag tänkte inte på det alternativet.
Måste den som vill se de bilder som postas i NFD anmäla sig till den avdelningen först?
Måste den som vill se de bilder som postas i NFD anmäla sig till den avdelningen först?
Senast redigerad av underjord 2011-05-04 12:02:16, redigerad totalt 1 gång.
Nej, vem som helst som reggar sig på forumet och loggar in kan se bilderna i NFD.underjord skrev:Måste den som vill se de bilder som postas i NFD anmäla sig till den avdelningen först?
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 12:02:16, redigerad totalt 1 gång.
Jag röstar Nej men tycker inte om den här omröstningen.
Varför inte då?
Därför att det kan leda till att folk säger Ja och registrerar sig i Fri enbart pga grupptrycket, för att alla andra säger Ja och man kanske inte vill stå i vägen för dem. Om jag har förstått läget rätt alltså.
Varför inte då?
Därför att det kan leda till att folk säger Ja och registrerar sig i Fri enbart pga grupptrycket, för att alla andra säger Ja och man kanske inte vill stå i vägen för dem. Om jag har förstått läget rätt alltså.
Senast redigerad av Micke 2011-05-04 12:02:16, redigerad totalt 1 gång.
Ja, det med att för en tråds skull vara tvungen att regga sig i Fri är helt galet...
Men man behöver ju inte regga sig i Fri för att titta i den - enbart om man vill skriva inlägg.
Och det är ju en anledning så god som någon att inte flytta en tråd dit - som Tibbs, trådskaparen, blir altså TVUNGEN till att regga sig sig där, om mod beslutar sig för att flytta tråden - och är det inte ett regelbrott ("lura" in någon i Fri")...
Om man beslutar sig för att lägga ut en bild på sig själv, spelar det ingen roll i vilken avdelning man gör det -
Fri är inte mer skyddat än något annat på internet...
Så har man tvivel och känner sig osäker på om man ska "outa sig" eller inte, mår man helt säkert bäst av att inte göra det.
Men man behöver ju inte regga sig i Fri för att titta i den - enbart om man vill skriva inlägg.
Och det är ju en anledning så god som någon att inte flytta en tråd dit - som Tibbs, trådskaparen, blir altså TVUNGEN till att regga sig sig där, om mod beslutar sig för att flytta tråden - och är det inte ett regelbrott ("lura" in någon i Fri")...
Om man beslutar sig för att lägga ut en bild på sig själv, spelar det ingen roll i vilken avdelning man gör det -
Fri är inte mer skyddat än något annat på internet...
Så har man tvivel och känner sig osäker på om man ska "outa sig" eller inte, mår man helt säkert bäst av att inte göra det.
Senast redigerad av Panika 2011-05-04 12:02:16, redigerad totalt 1 gång.
Panika skrev:Så har man tvivel och känner sig osäker på om man ska "outa sig" eller inte, mår man helt säkert bäst av att inte göra det.
Helt riktigt.
NFD må vara lyktad för ickereggade, men det säger inget om ifall någon medlem här väljer att kopiera och lägga upp på sin egna sida, olagligt må vara, men det hindrar inte folk.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter