Asperger och SEX hur funkar det.

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Asperger och SEX hur funkar det.

Inläggav Freddy D » 2012-06-05 8:08:49

It`s an art, not a science.
Freddy D
Inaktiv
 
Inlägg: 26
Anslöt: 2012-02-07

Re: Asperger och SEX hur funkar det.

Inläggav Chrilleb » 2012-06-05 8:42:59

Jag är en sån kille som "dragit mig", dels prestationsmässigt och dels kanske tekniskt. Känslan har ökat när jag hört andra haft sex ( för jag ville så gärna prova ) , men...jag kan nästa lova, det kommer att hända en dag ( jag kände d ). I 25 års åldern dejta jag lite, och fick närmare kontakt med kvinnor, lite av min dröm som jag saknat lite, ängslan släppte när jag senare kom att träffa rätt person som kunde ta det i min takt, och det kändes mycket mycket bra, jag slapp den "inre stressen att jag oxå ville ha sex"


Jag instämmer oxå med att är det nån man lär känna, rent personligt, funkar det så mycket bättre, för det är kommunikation i detta med.

:)
Chrilleb
 
Inlägg: 6446
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Sollentuna

Re: Asperger och SEX hur funkar det.

Inläggav Chrilleb » 2012-06-05 8:51:29

Tillägg ( efterklok som jag är ) Finner ni just min text olämplig, kan denna raderas. Vill bara ta del av trådarna för jag har oxå As och känslor.

Är typ rättshaverist (rätt ska va rätt ) och vill göra rätt för mig...hoppas min text funkar. För forumet håller väl med medlemmar som är myndiga ? :)


Mvh
Christer
Chrilleb
 
Inlägg: 6446
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Sollentuna

Re: Asperger och SEX hur funkar det.

Inläggav nano » 2012-06-07 4:20:42

Med tanke på trådnamnet så tycker jag inte att det du skrivit är något övertramp.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Re: Asperger och SEX hur funkar det.

Inläggav jonte26 » 2012-06-10 21:09:49

Jag känner mig som en komplett idiot när det gäller sex.
Förlorade oskulden till en tjej som jag tyckte om, men som var något taskig mot mig för hon var "kär" i någon annan.
Men sen dess har jag levt i ofrivilligt celibat. Det har nästan drivit mig till vansinne och att jag nästan ibland funderar på om det inte lika bra att bli "ond" och våldta en massa tjejer för det. :(
Alla tjejer jag har pratat med har visat noll intresse för att egentligen låta relationen gå vidare, men det är väl kanske för att jag är som de säger desperat. Men sen tycker jag själv inte heller om att ta initiativ eller vara för desperat.
Önskar nästan ibland att jag kunde utrota kvinnor då de verkar själva inte inse ibland hur illa de behandlar män.
Jag får antagligen inte mycket till sympati, men ok döm mig om ni känner för det. Jag har ju redan själv gjort det så.
jonte26
Ny medlem
 
Inlägg: 19
Anslöt: 2011-12-29

Re: Asperger och SEX hur funkar det.

Inläggav animal » 2012-06-10 21:21:37

jonte26 skrev:Jag får antagligen inte mycket till sympati, men ok döm mig om ni känner för det. Jag har ju redan själv gjort det så.

Jag förlåter dig*. Må ljusets välsignelse vara över dig.

* Tror dock du kommer få svårt att förlåta dig själv ifall du väljer att "bli ond" och skada andra människor istället för att ta ansvar för dina egna känslor. I all välmening.
animal
 
Inlägg: 1029
Anslöt: 2010-05-02
Ort: On the side of the angels. ᶘ ᵒᴥᵒᶅ

Re: Asperger och SEX hur funkar det.

Inläggav kullan » 2012-06-10 21:25:08

Det jag fått veta att mitt utseende ej är sexigt nog för killar. Det förklarade en hel del för mig. Så jag har gett upp oavsett vad folk säger. Man är i den åldern då det är lika bra.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Sv: Re: Asperger och SEX hur funkar det.

Inläggav Zirre » 2012-06-10 22:20:39

kullan skrev:Det jag fått veta att mitt utseende ej är sexigt nog för killar. Det förklarade en hel del för mig. Så jag har gett upp oavsett vad folk säger. Man är i den åldern då det är lika bra.

Struntptat! Alltid finns det nån som tycker att man är tillräckligt fin. Allt annat snack ska man inte bry sig om.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Asperger och SEX hur funkar det.

Inläggav animal » 2012-06-10 22:45:51

Zirre skrev:
kullan skrev:Det jag fått veta att mitt utseende ej är sexigt nog för killar. Det förklarade en hel del för mig. Så jag har gett upp oavsett vad folk säger. Man är i den åldern då det är lika bra.

Struntptat! Alltid finns det nån som tycker att man är tillräckligt fin. Allt annat snack ska man inte bry sig om.

+1. Man kan inte insistera på att "dejta uppåt" i alla lägen, det är inte realistiskt. Om du har svårt att finna lämpliga partners i "de vanliga kanalerna" så kanske det kan vara intressant att titta på andra alternativ. T.ex. ragga på någon kille med Mb Down, folk brukar ibland beskriva s.k. Downisar som hund-lika – alltid glada och positiva samt lättillgängliga rent sexuellt. Något att fundera på?
animal
 
Inlägg: 1029
Anslöt: 2010-05-02
Ort: On the side of the angels. ᶘ ᵒᴥᵒᶅ

Re: Asperger och SEX hur funkar det.

Inläggav kullan » 2012-06-10 22:53:41

animal skrev:
Zirre skrev:
kullan skrev:Det jag fått veta att mitt utseende ej är sexigt nog för killar. Det förklarade en hel del för mig. Så jag har gett upp oavsett vad folk säger. Man är i den åldern då det är lika bra.

Struntptat! Alltid finns det nån som tycker att man är tillräckligt fin. Allt annat snack ska man inte bry sig om.

+1. Man kan inte insistera på att "dejta uppåt" i alla lägen, det är inte realistiskt. Om du har svårt att finna lämpliga partners i "de vanliga kanalerna" så kanske det kan vara intressant att titta på andra alternativ. T.ex. ragga på någon kille med Mb Down, folk brukar ibland beskriva s.k. Downisar som hund-lika – alltid glada och positiva samt lättillgängliga rent sexuellt. Något att fundera på?


Nätack!
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Asperger och SEX hur funkar det.

Inläggav Choklad » 2012-06-10 23:04:25

animal skrev:
Zirre skrev:
kullan skrev:Det jag fått veta att mitt utseende ej är sexigt nog för killar. Det förklarade en hel del för mig. Så jag har gett upp oavsett vad folk säger. Man är i den åldern då det är lika bra.

Struntptat! Alltid finns det nån som tycker att man är tillräckligt fin. Allt annat snack ska man inte bry sig om.

+1. Man kan inte insistera på att "dejta uppåt" i alla lägen, det är inte realistiskt. Om du har svårt att finna lämpliga partners i "de vanliga kanalerna" så kanske det kan vara intressant att titta på andra alternativ. T.ex. ragga på någon kille med Mb Down, folk brukar ibland beskriva s.k. Downisar som hund-lika – alltid glada och positiva samt lättillgängliga rent sexuellt. Något att fundera på?


ehm det tycker jag är lite kränkande mot Kullan, det finns förmodligen en hel del steg neråt innan downs.
Wikipedia skrev:Den intellektuella utvecklingen skiljer sig dock kraftigt mellan olika individer. Intelligenskvoten (IQ) vid Downs syndrom varierar mellan 20 och 85. Cirka 1-2 % av de drabbade har en IQ över 70, ungefär 35-45 % har en lätt utvecklingsstörning (IQ 50-70) och 50-60 % måttlig eller svår utvecklingsstörning (IQ under 50). I sällsynta fall förekommer en IQ lägre än 30.


Kullan Jag är övertygad om att det finns någon för alla och i vissa fall tar det bara lite längre tid, håll ögonen öppna men var tålmodig.
Choklad
 
Inlägg: 837
Anslöt: 2011-12-07
Ort: Skåne

Re: Asperger och SEX hur funkar det.

Inläggav animal » 2012-06-10 23:14:32

Choklad skrev:ehm det tycker jag är lite kränkande mot Kullan, det finns förmodligen en hel del steg neråt innan downs.

Jag tycker att det är grovt kränkande mot folk med Morbus Down att du försöker göra mitt förslag till en "kränkning".
animal
 
Inlägg: 1029
Anslöt: 2010-05-02
Ort: On the side of the angels. ᶘ ᵒᴥᵒᶅ

Re: Asperger och SEX hur funkar det.

Inläggav Choklad » 2012-06-10 23:21:41

animal skrev:
Choklad skrev:ehm det tycker jag är lite kränkande mot Kullan, det finns förmodligen en hel del steg neråt innan downs.

Jag tycker att det är grovt kränkande mot folk med Morbus Down att du försöker göra mitt förslag till en "kränkning".

Precis som det är kränkande mot dem att du skrev det här
animal skrev:folk brukar ibland beskriva s.k. Downisar som hund-lika – alltid glada och positiva samt lättillgängliga rent sexuellt.


Hade jag känt någon som försökte få ihop det med folk med downs så hade jag sett det som övergrepp dessutom att utnyttja någons naivitet och låga intelligens för sina egna behov det kan nästan jämföras med pedofili.
Choklad
 
Inlägg: 837
Anslöt: 2011-12-07
Ort: Skåne

Re: Asperger och SEX hur funkar det.

Inläggav animal » 2012-06-10 23:31:38

Choklad skrev:/.../ Hade jag känt någon som försökte få ihop det med folk med downs så hade jag sett det som övergrepp dessutom att utnyttja någons naivitet och låga intelligens för sina egna behov det kan nästan jämföras med pedofili.

Är det några fler moralkakor du vill dela med dig av, när du ändå är igång? (Jag sitter åtminstone kvar här och lyssnar 3-4 tim till.)
animal
 
Inlägg: 1029
Anslöt: 2010-05-02
Ort: On the side of the angels. ᶘ ᵒᴥᵒᶅ

Re: Asperger och SEX hur funkar det.

Inläggav kullan » 2012-06-10 23:34:38

Jag känner att jag ej kan ta till mig det som animal skriver riktat mot mig. har slutat bry mig faktiskt.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Asperger och SEX hur funkar det.

Inläggav Yv Ericsson » 2012-06-10 23:42:14

Helt idiotiskt sagt att du inte skulle få en kille! Möjligen då för att killarna är idioter.

Du är jättesöt. Jag såg dig på middagen i fredags. Och det är verkligen inget fel på dig!

Möjligen är att det är fel på det här jävla samhället!!


:-)Raging nu är jag förbannad!
Yv Ericsson
 
Inlägg: 461
Anslöt: 2012-04-25
Ort: Bromma

Re: Asperger och SEX hur funkar det.

Inläggav plåtmonster » 2012-06-11 1:22:50

Yv Ericsson skrev:Möjligen är att det är fel på det här jävla samhället!!

Nä det skulle jag aldrig tro :D
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Re: Asperger och SEX hur funkar det.

Inläggav Exploitbat » 2012-06-11 23:58:58

Zirre skrev:
kullan skrev:Det jag fått veta att mitt utseende ej är sexigt nog för killar. Det förklarade en hel del för mig. Så jag har gett upp oavsett vad folk säger. Man är i den åldern då det är lika bra.

Struntptat! Alltid finns det nån som tycker att man är tillräckligt fin. Allt annat snack ska man inte bry sig om.


Fast det ska ju även funka åt andra hållet.

Och tar det liksom hur länge som helst att hitta någon är det väl inte konstigt att en ger upp.
Exploitbat
 
Inlägg: 309
Anslöt: 2010-11-01
Ort: Boden, Norrbotten

Re: Asperger och SEX hur funkar det.

Inläggav Phobos » 2012-06-12 7:13:23

kullan skrev:Det jag fått veta att mitt utseende ej är sexigt nog för killar. Det förklarade en hel del för mig. Så jag har gett upp oavsett vad folk säger. Man är i den åldern då det är lika bra.


Ptja utseende är ju en mindre viktig faktor, visst det är det första man ser men det är inte det viktigaste. Nu har jag aldrig sett hur du ser ut så kan ju inte uttala mig + alla gillar ju olika saker.
En sak är ju om du låter dig förfalla med massa hår överallt, det är det få killar som gillar och inte tar hand om din hygien. Men som jag sa så vet jag ju inte hur du är. Men Om man är totalt likgiltig över hur man ser ut så...

Annars är självkänsla och självförtroende viktigt precis som personligheten.

Och så bör man inte vara helt sluten för att prova saker när man väl kommer till att ligga.
Phobos
 
Inlägg: 263
Anslöt: 2009-09-20
Ort: Stockholm

Re: Asperger och SEX hur funkar det.

Inläggav kullan » 2012-06-12 9:16:07

Phobos skrev:
kullan skrev:Det jag fått veta att mitt utseende ej är sexigt nog för killar. Det förklarade en hel del för mig. Så jag har gett upp oavsett vad folk säger. Man är i den åldern då det är lika bra.


Ptja utseende är ju en mindre viktig faktor, visst det är det första man ser men det är inte det viktigaste. Nu har jag aldrig sett hur du ser ut så kan ju inte uttala mig + alla gillar ju olika saker.
En sak är ju om du låter dig förfalla med massa hår överallt, det är det få killar som gillar och inte tar hand om din hygien. Men som jag sa så vet jag ju inte hur du är. Men Om man är totalt likgiltig över hur man ser ut så...

Annars är självkänsla och självförtroende viktigt precis som personligheten.

Och så bör man inte vara helt sluten för att prova saker när man väl kommer till att ligga.


Du säger ju emot dig själv. ena stunden har inte utseende någon betydelse men i nästa så har det det. Det är väl klart att om man skulle skärpa till sig med hygien om man fick vissa tecken från nån som jag vore intresserad av men det är ju fan ingen ide när man är bara själv. Umgås man med datorn hela dagen så kvittar det ju och jag tyckte att killens kommentar gav mig svar på en massa. Killen sa att om killarna skulle få stånd skulle tjejen ha ett visst utseende och det verkar stämma.

Sen säger alla att utseende inte har någon betydelse men i praktiken har det i alla fall och detta är en myt.Jag ser igenom det skitsnacket så ni kan sluta med det nu.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Asperger och SEX hur funkar det.

Inläggav animal » 2012-06-12 9:52:17

kullan skrev:/.../

Sen säger alla att utseende inte har någon betydelse men i praktiken har det i alla fall och detta är en myt.Jag ser igenom det skitsnacket så ni kan sluta med det nu.

Tycker du och nallen borde "slå era påsar ihop", så att säga. Bara min ödmjuka åsikt...
animal
 
Inlägg: 1029
Anslöt: 2010-05-02
Ort: On the side of the angels. ᶘ ᵒᴥᵒᶅ

Re: Asperger och SEX hur funkar det.

Inläggav Phobos » 2012-06-12 9:56:15

kullan skrev:
Phobos skrev:
kullan skrev:Det jag fått veta att mitt utseende ej är sexigt nog för killar. Det förklarade en hel del för mig. Så jag har gett upp oavsett vad folk säger. Man är i den åldern då det är lika bra.


Ptja utseende är ju en mindre viktig faktor, visst det är det första man ser men det är inte det viktigaste. Nu har jag aldrig sett hur du ser ut så kan ju inte uttala mig + alla gillar ju olika saker.
En sak är ju om du låter dig förfalla med massa hår överallt, det är det få killar som gillar och inte tar hand om din hygien. Men som jag sa så vet jag ju inte hur du är. Men Om man är totalt likgiltig över hur man ser ut så...

Annars är självkänsla och självförtroende viktigt precis som personligheten.

Och så bör man inte vara helt sluten för att prova saker när man väl kommer till att ligga.


Du säger ju emot dig själv. ena stunden har inte utseende någon betydelse men i nästa så har det det. Det är väl klart att om man skulle skärpa till sig med hygien om man fick vissa tecken från nån som jag vore intresserad av men det är ju fan ingen ide när man är bara själv. Umgås man med datorn hela dagen så kvittar det ju och jag tyckte att killens kommentar gav mig svar på en massa. Killen sa att om killarna skulle få stånd skulle tjejen ha ett visst utseende och det verkar stämma.

Sen säger alla att utseende inte har någon betydelse men i praktiken har det i alla fall och detta är en myt.Jag ser igenom det skitsnacket så ni kan sluta med det nu.


Utseende man inte kan göra något åt spelar mindre roll, saker man kan göra åt så som behåring osv spelar roll för många. Ser man ut på ett speciellt sätt så gör man och går inte ändra på utom med massiva plastikoperationer och det är rätt onödigt. Att duscha varje dag och att hålla sig "hårlös" på utvalda områden (beror på vem man frågar) är inte så svårt.

Man visar sällan intresse till folk som är nergångna. Vem skulle du helst ragga på, en ren kille som rakar skägget eller en lodare som inte duschat på 1 månad och ser ut som jultomten med rastaflätor i skägget?

Vem är den här killen du snackar om?
Phobos
 
Inlägg: 263
Anslöt: 2009-09-20
Ort: Stockholm

Re: Asperger och SEX hur funkar det.

Inläggav kullan » 2012-06-12 10:13:02

Phobos skrev:Man visar sällan intresse till folk som är nergångna. Vem skulle du helst ragga på, en ren kille som rakar skägget eller en lodare som inte duschat på 1 månad och ser ut som jultomten med rastaflätor i skägget?


När man sitter på nätet syns det ju inte hur man ser ut så det ska ju inte spela nån roll. Du kan va orakad nu men om en timme kan du ha rakat dig. vad vet jag? Sen kan man behöva ha en morot för att anstränga sig oxå. som en partner vid sin sida. Men i denna utseendefixerade värld så funkar det inte. Jag har insett mina begränsningar och gett upp.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Asperger och SEX hur funkar det.

Inläggav kullan » 2012-06-12 10:13:45

animal skrev:
kullan skrev:/.../

Sen säger alla att utseende inte har någon betydelse men i praktiken har det i alla fall och detta är en myt.Jag ser igenom det skitsnacket så ni kan sluta med det nu.

Tycker du och nallen borde "slå era påsar ihop", så att säga. Bara min ödmjuka åsikt...


Gå och krama en nallebjörn vet jag. Då kanske du blir snäll oxå.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in