Griniga gubbar och sura kärringar.
6 inlägg
• Sida 1 av 1
Griniga gubbar och sura kärringar.
Några psykologer i USA har gjort en studie av människans intelligens. Man intervjuade 381 personer mellan 19 och 89 år för att ta reda på hur de såg på livet.
När man sedan undersökte deras IQ visade det sig att sura gubbar och tanter över 60, som verkade inbundna och tvära, fick betydligt högre poäng på IQ-tester än öppna och positiva äldre.
http://health.families.com/blog/old-and ... -and-smart
När man sedan undersökte deras IQ visade det sig att sura gubbar och tanter över 60, som verkade inbundna och tvära, fick betydligt högre poäng på IQ-tester än öppna och positiva äldre.
http://health.families.com/blog/old-and ... -and-smart
Re: Griniga gubbar och sura kärringar.
De är realister, inte pessimister. Men why not? En hel del förståndshandikappade har ju en onaturligt positiv syn på livet. Tänker då främst på personer med Downs och grava hjärnskador som jag träffat genom åren. Nu handlade det inte om förståndshandikapp, men man kan ju tänka sig att ju bättre man är på konsekvenstänkande och förmåga att resonera logiskt, desto sämre utsikt när man ser sig om i denna hemska värld.
Skämt åsido; jag har träffat min beskärda andel av äldre, vresiga idioter. Korkbollar. Spån. Även om de inte är i majoritet så syns och hörs de dock mer.
Skämt åsido; jag har träffat min beskärda andel av äldre, vresiga idioter. Korkbollar. Spån. Även om de inte är i majoritet så syns och hörs de dock mer.
Senast redigerad av biologic 2012-06-11 0:44:21, redigerad totalt 3 gånger.
Blir inte förvånad det är så jag upplevt människor också. De korkade optimisterna och de tänkande pessimisterna med några få undantag.
biologic skrev:Tänker då främst på personer med Downs
Finns det ens surkärringj-vlar med downs?
Hi I am so stupid I am with happy!
Är både gammal, grinig och korkad.
Så det stämmer inte alltid.
Så det stämmer inte alltid.
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
Återgå till Aspergare och vården