Första Pemer-tisdagen (Sthlm): Sushi 12/6
22 inlägg
• Sida 1 av 1
Första Pemer-tisdagen (Sthlm): Sushi 12/6
Premiär i år blir alltså middag för de som gillar sushi - på Stockholms enligt många bästa sushiställe, Sushi Bar Sen Sei på Krukmakargatan 1. http://www.sushikartan.se/0105/Sushi_Bar_Sen_Sei
Stället är inte jättestort, så hoppas vi inte blir fler än att vi får rum. Jag har inte gjort någon bokning, och i fjol var det inga problem att få plats. Men får väl se om det fullkomligt väller in anmälningar nu...
De har bara öppet till åtta på kvällen, så det blir ingen sittning på flera timmar. Förra året tog stora delar av sällskapet en promenad på Söders höjder efteråt. Vi var visst 12 pers då.
Något slags anmälan helst här i tråden, alternativt per pm eller liknande, är välkommet, och vi samlas vid Mariatorgets västra utgång som väl måste heta Torkel Knutssonsgatan, klockan 18.00, och beger oss till restaurangen.
Denna middag inleder också årets niodagarsfirande (12 till 20 juni) av Autistic Pride Day nästa måndag, 18 juni, som dock i övrigt består av många mer OA-specifika aktiviter som följaktligen inte blir utannonserade här på forumet (OA=Organiserade Aspergare), och därför inte utannonseras här.
Stället är inte jättestort, så hoppas vi inte blir fler än att vi får rum. Jag har inte gjort någon bokning, och i fjol var det inga problem att få plats. Men får väl se om det fullkomligt väller in anmälningar nu...
De har bara öppet till åtta på kvällen, så det blir ingen sittning på flera timmar. Förra året tog stora delar av sällskapet en promenad på Söders höjder efteråt. Vi var visst 12 pers då.
Något slags anmälan helst här i tråden, alternativt per pm eller liknande, är välkommet, och vi samlas vid Mariatorgets västra utgång som väl måste heta Torkel Knutssonsgatan, klockan 18.00, och beger oss till restaurangen.
Denna middag inleder också årets niodagarsfirande (12 till 20 juni) av Autistic Pride Day nästa måndag, 18 juni, som dock i övrigt består av många mer OA-specifika aktiviter som följaktligen inte blir utannonserade här på forumet (OA=Organiserade Aspergare), och därför inte utannonseras här.
Re: Första Pemer-tisdagen (Sthlm): Sushi 12/6
Jag tror ju fortfarande att ni tjänar på att prata om OAsaker här och på andra ställen. Men det är ju jag det
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Pemer skrev:Denna middag inleder också årets niodagarsfirande (12 till 20 juni) av Autistic Pride Day nästa måndag, 18 juni, som dock i övrigt består av många mer OA-specifika aktiviter som följaktligen inte blir utannonserade här på forumet (OA=Organiserade Aspergare), och därför inte utannonseras här.
Övertydligt nog?
Åh neeeeeeej, vad sunkigt uttryckt... du får gärna editera det!
Savanten Svante skrev:Jag tror ju fortfarande att ni tjänar på att prata om OAsaker här och på andra ställen. Men det är ju jag det
Vi ska absolut visa att vi finns, och berätta om öppna evenemang!
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Yv kommer till suschiträff.
- Yv Ericsson
- Anslöt: 2012-04-25
Kommer nästa vecka i stället
- Freddy Dreadful
- Anslöt: 2010-09-13
Tänker komma, men det är lite mycket nu, så det är risk att jag mest sitter tyst...
NI ligger i med träffar. Men det är bra. Synd att vi inte är lika offentligt aktiva där jag bor. Men det är kanske ngt jag ska börja med. Jag har redan gjort bort mig grundligt så ingenting kommer kännas lika farligt att ta tag i nu. Det är den stora fördelen med min vår. Det är faktiskt rätt skönt att få spåra ur totalt ibland. Kanske var det man behövde.
Tack alla som kom! Elva pers, nästan identiskt med i fjol då vi var tolv.
Det blev en promenad på Söder efteråt precis som den gången, i lite andra riktningar än det blev då. Bl a gick vi på den gångväg utmed berget ovanför Söder Mälarstrand, där bl a slutscenen i en långfilm med NPF-tema utspelas, Utanför din dörr med Eric Donell och Lina Englund. Eric Donell har Tourettes syndrom både i verkligheten och i sin roll i filmen.
Det blev en promenad på Söder efteråt precis som den gången, i lite andra riktningar än det blev då. Bl a gick vi på den gångväg utmed berget ovanför Söder Mälarstrand, där bl a slutscenen i en långfilm med NPF-tema utspelas, Utanför din dörr med Eric Donell och Lina Englund. Eric Donell har Tourettes syndrom både i verkligheten och i sin roll i filmen.
Tack för sällskap.
Och tack för i afton!
Och tack för i afton!
- Yv Ericsson
- Anslöt: 2012-04-25
Tack till samtliga närvarande för sällskapet. Ett särskilt tack önskar jag rikta till träffarrangören Pemer!