Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet etc

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Nekad neuropsykiatrisk-utredning p.g.a cannabis-bruk?

Inläggav slackern » 2012-06-06 0:50:15

Haggis skrev:Ja, jag vet hur det är med ungar. Har två tonåringar hemma själv, men jag har oftast redan stuckit till jobbet innan de ska till skolan så min hustru brukar skicka iväg dem.

Tack, men jag har egna... :D (AS + ADHD = jävligt irriterande person)


Så nu när man kan hämta ut cannabis på apoteket utan det krångliga licensförfarandet. Tror du att läkemedelsverket kommer att godkänna det för fler tillstånd?
slackern
 
Inlägg: 44052
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Nekad neuropsykiatrisk-utredning p.g.a cannabis-bruk?

Inläggav mnordgren » 2012-06-06 1:14:01

Haggis skrev:
slackern skrev:Så det vore bra om du hängde med i det som händer nu och inte för 3 år sedan. Men jag antar att om man puffar på för mycket så blir man rätt seg.


Inte ok!

Du har ingen aning om vad jag har gått igenom de senaste tre åren. Hacka på de som inte har en aning om vad de talar om istället för att peka ut detaljer i mina inlägg, din pundare!


Haggis skrev:Nä, du har nog ätit lite för mycket tjackpiller på licens. Gå å lägg dig istället nu. Småbarn ska inte vara uppe så här sent.


Här använder ni er båda av ett tonfall som är onödigt. Fortsätt gärna diskutera men se till att hålla diskussionen saklig.

Känner man sig provocerad av vad någon skriver så finns det inget som säger att man måste ge igen, då är det bättre att anmäla inlägget det gäller.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
mnordgren
 
Inlägg: 9546
Anslöt: 2007-09-16
Ort: Vaffövillduvetadedå?

Re: Nekad neuropsykiatrisk-utredning p.g.a cannabis-bruk?

Inläggav atoms » 2012-06-06 4:13:01

biologic skrev:Jag har hört att man genom drogtester kan upptäcka cannabisbruk i månader efter att man intagit det. Kommer dock inte ihåg om det gällde urin eller blod. Men någonting lagras i kroppen.


Det torde vara genom tester av hår som man kan påvisa tidigare cannabisbruk (finns mycket annat man kan hitta i hår också).
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18290
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav Haggis » 2012-06-07 0:11:57

Miche skrev:
Haggis skrev:Som jag konstaterade finns inga aktiva ämnen kvar i kroppen efter fyra timmar så vid alkoholintag senare än så är effekterna enbart de som framkallas av alkoholförgiftningen i sig.

Så vitt jag vet lagras hascholja i hjärnan i veckor, kanske månader efter bruket, så jag håller definitivt inte med dig på den punkten. Hascholja löses med hjälp av alkohol och blir verksam.

Bruket av cannabis skapar dessutom en lätt skev verklighetsuppfattning, jag känner till yrkesfolk som brukar och som inte längre kan sköta arbetet tillfredställande pga ögonmått mm degraderat!


Hehe, ja man bör väl aldrig vara berusad på jobbet, oavsett drog.
Haggis
 
Inlägg: 41
Anslöt: 2012-06-02

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav Miche » 2012-06-07 0:35:19

Haggis skrev:Hehe, ja man bör väl aldrig vara berusad på jobbet, oavsett drog.

Problemet finns kvar långt efter att (enligt din 4-timmars definition ovan) drogen gått ur kroppen.

Jag är helt övertygad om att ett missbruk av cannabis kan orsaka skador på hjärnan, sen om det beror på cannabis i sig eller något annat ämne som kommer med vet jag inte.

Däremot anser jag att medicin baserad på cannabis är en helt annan sak jämfört med att "röka på".

Konstigt nog så är alla förespråkare av cannabis brukare av cannabis, alla motståndare av cannabis brukar inte själv, möjligen med ett fåtal undantag vilket kanske är att jämföra med toxoplasma som smittar katter och möss. Möss som smittats med toxoplasma tappar sin rädsla för katter, de t.o.m. söker upp katter och ökar därmed risken att bli uppätna varvid katten smittas och kan sprida smittan vidare till nya möss via sitt bajs.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav Haggis » 2012-06-07 9:22:20

Miche skrev:
Haggis skrev:Hehe, ja man bör väl aldrig vara berusad på jobbet, oavsett drog.

Problemet finns kvar långt efter att (enligt din 4-timmars definition ovan) drogen gått ur kroppen.

Jag är helt övertygad om att ett missbruk av cannabis kan orsaka skador på hjärnan, sen om det beror på cannabis i sig eller något annat ämne som kommer med vet jag inte.

Däremot anser jag att medicin baserad på cannabis är en helt annan sak jämfört med att "röka på".

Konstigt nog så är alla förespråkare av cannabis brukare av cannabis, alla motståndare av cannabis brukar inte själv, möjligen med ett fåtal undantag vilket kanske är att jämföra med toxoplasma som smittar katter och möss. Möss som smittats med toxoplasma tappar sin rädsla för katter, de t.o.m. söker upp katter och ökar därmed risken att bli uppätna varvid katten smittas och kan sprida smittan vidare till nya möss via sitt bajs.


Typiskt för just detta ämnesområde. Många "tycker" och "är övertygade" om saker som inte har något som helst stöd i vetenskap eller beprövad erfarenhet.

Återigen, cannabis ger inga som helst bestående effekter, vare sig på hjärnan eller andra organ såvida det inte blandas med tobak när det röks.

Att användare tycker att de inte borde få straff vars negativa effekter vida överstiger de från själva "brottet" är väl inte så underligt. Konstigare i så fall att personer helt utan erfarenhet uttalar sig så kategoriskt negativt, nästan hysteriskt, om cannabis.

http://norml.org/library/health-reports ... law-reform



Moderator atoms - la in en efterfrågad länk som stöd för utsagan.
Haggis
 
Inlägg: 41
Anslöt: 2012-06-02

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav Miche » 2012-06-07 11:20:50

Jag har varit sambo i 16 år med en som besitter kunskaperna, hon har jobbat med de här frågorna hos NSO (Nykterhetsrörelsens Samorganisation som inte längre finns kvar) i ett antal år och engagerat sig i frågorna kring cannabis samt umgåtts med brukare, så egentligen borde hon bemöta dig men hon är inte intresserad av de här forumet istället eftersom jag bara besitter andrahandsuppgifter.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav radix » 2012-06-07 12:11:37

Kan rekommendera Ted Goldberg's bok 'Haschare'

(han är inte haschare själv men hans teorier och redogörelser påminner egendomligt mycket om hur alla de där tokiga missbrukarna som verkar gilla att bli galna, hoppa ut genom fönster osv försvarar sina nedbrytande missbruk)
[edit: stor bokstav..]
radix
 
Inlägg: 911
Anslöt: 2012-05-22
Ort: Malmö

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav Alien » 2012-06-07 12:54:52

Så detta stämmer alltså inte:

Ruset är i regel över på 2-3 timmar. Korttidsminnet och inlärningsförmågan kan vara nedsatta i upp till ett par dagar.

När cannabisruset är borta finns fortfarande cannabinoiden THC kvar i kroppen. Den är fettlöslig och kan, beroende på hur mycket och ofta man rökt, lagras i kroppens fettvävnad i flera veckor. På så sätt kan hjärnan fortsätta att påverkas efter att ruset är över.

Kroppen - och framför allt hjärnan - kan påverkas på många sätt av långvarigt cannabismissbruk.
Här följer några exempel:
Missbruk försämrar förmågan att använda hjärnan och att reflektera över sig själv. Det gör att psyket utvecklas långsammare och för känsliga människor finns risken för psykisk sjukdom. Hos tonåringar kan den psykiska mognaden och den viktiga frigörelseprocessen gå långsammare och försenas vilket anses vara farligare än de fysiska skadorna.
Korttidsminnet och förmågan till logiskt tänkande blir sämre.
Hormonbalansen kan påverkas hos både män och kvinnor (för ungdomar kan det innebära att kroppen inte utvecklas normalt).
Cannabisrökaren löper ökad risk att få cancer i luftvägarna (lungor, munhåla, svalg, hals), kronisk bronkit och andra lungsjukdomar. Tjäran från cannabisrök innehåller minst 50 % större mängd av cancerframkallande ämnen jämfört med tobakstjäran.
http://www.drugsmart.com/fakta/cannabis

Det är alltså bara löst tyckande?
Alien
Moderator
 
Inlägg: 47136
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav radix » 2012-06-07 13:01:07

När cannabisruset är borta finns fortfarande cannabinoiden THC kvar i kroppen

det är är tex fel

även så utvecklas IQ i snabbare takt över ålder än för nykterister eller de som dricker (finns källor, ids inte söka)

Tonåringar påverkas av varenda pizza de stoppar i sig och borde inte få dricka eller knarka tills de åtminstone passerat 17.

Jag har diskuterat sånt här alldeles för mkt i mina dagar, det leder ändå inte till att folk uppdaterar sina åsikter utan blir mest en massa faktagranskning av vad för pamfletter personen ifråga har kommit i kontakt med från FMN, CAN, drugsmat..
radix
 
Inlägg: 911
Anslöt: 2012-05-22
Ort: Malmö

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav Haggis » 2012-06-07 20:38:46

radix skrev:
När cannabisruset är borta finns fortfarande cannabinoiden THC kvar i kroppen

det är är tex fel

även så utvecklas IQ i snabbare takt över ålder än för nykterister eller de som dricker (finns källor, ids inte söka)

Tonåringar påverkas av varenda pizza de stoppar i sig och borde inte få dricka eller knarka tills de åtminstone passerat 17.

Jag har diskuterat sånt här alldeles för mkt i mina dagar, det leder ändå inte till att folk uppdaterar sina åsikter utan blir mest en massa faktagranskning av vad för pamfletter personen ifråga har kommit i kontakt med från FMN, CAN, drugsmat..


Instämmer. Svenskar är pinsamt felinformerade och internationellt är svenska politiker mest sedda som ett komiskt inslag när de deltar vid drog-konferenser. Tydligt exempel på hur illa ställt det är tycker jag att Miches sambo är, en person som sägs ha arbetat med dessa frågor och tydligen har gjort det med grundläggande brister i sin kunskap i ämnet.

Eftersom hela västvärlden (utom Sverige) har slagit in på vägen mot skademinimering och reglering av droger så tänker jag inte ägna mer energi åt den här debatten. Ni motståndare kommer ändå stå med lång näsa när cannabis fasar ut alkohol som det främsta berusningsmedlet. Min bedömning är att EU/FN kommer tvinga Sverige till en reglering av cannabis inom några år.
Haggis
 
Inlägg: 41
Anslöt: 2012-06-02

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav Debbido » 2012-06-08 1:11:08

IRONIVARNING! Det klart att Cannabis är absolut livsfarligt och bör totalförbjudas. tänk på vilka enorma biverkningar den ger jämfört med t ex med de lugnande medel psykiatrin tillhandahåller, t ex den fantastiska Lyrican. Vissa biverkningar finns förstås, men det är ju bagatellartat. Här är några få av dem från Fass:

"Förändrad självuppfattning, rastlöshet, depression, häftig oro, humörsvängningar, svårighet att finna ord, minnesförlust, hallucinationer, onormala drömmar, panikattacker, likgiltighet, känsla av att vara onormal, problem med den sexuella funktionen inklusive oförmåga att uppnå sexuell klimax, försenad utlösning
Svårighet att tänka, domningar, synförändringar, ovanliga ögonrörelser, ryckiga rörelser, nedsatta reflexer, hyperaktivitet, yrsel vid stående, känslig hud, smakbortfall, brännande känsla, darrning vid rörelse, medvetandesänkning, svimning, ökad känslighet för ljud
Torra ögon, ögonsvullnad, ögonsmärta, trötta ögon, ökat tårflöde
Rubbningar i hjärtrytmen, ökad hjärtfrekvens, lågt blodtryck, högt blodtryck
Rodnad, vallningar
Svårighet att andas, halsont, nästorrhet
Uppsvälld buk, ökad salivproduktion, halsbränna, domning kring munnen
Svettningar, utslag, frossa
Muskelryckning, ledsvullnad, muskelkramp, muskelstelhet, smärta inklusive muskelsmärta, ledsmärta, ryggsmärta, smärta i armar och ben, muskelstelhet
Svårighet med att urinera eller smärtsam urinering, inkontinens
Svaghet, fall, törst, åtstramningskänsla i bröstet
Förändringar i testresultat av blod och leverprover (ökat blodkreatininfosfokinas, ökat alaninaminotransferas, ökat aspartataminotransferas, minskat antal blodplättar)"

PS. Risk för kroniska muskelskador och för tidig död efter 200 kilos viktuppgång.

Så förbjud Marijuanan!
Debbido
 
Inlägg: 5689
Anslöt: 2007-09-24
Ort: Vid Västerhavet

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav Alien » 2012-06-08 1:25:13

Haggis skrev:Eftersom hela västvärlden (utom Sverige) har slagit in på vägen mot skademinimering och reglering av droger...


Är detta bara vad du själv tror och önskar el har du någon källa på det?
Alien
Moderator
 
Inlägg: 47136
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav Nihilith » 2012-06-08 11:52:46

Debbido skrev:IRONIVARNING! Det klart att Cannabis är absolut livsfarligt och bör totalförbjudas. tänk på vilka enorma biverkningar den ger jämfört med t ex med de lugnande medel psykiatrin tillhandahåller, t ex den fantastiska Lyrican. Vissa biverkningar finns förstås, men det är ju bagatellartat. Här är några få av dem från Fass:

"Förändrad självuppfattning, rastlöshet, depression, häftig oro, humörsvängningar, svårighet att finna ord, minnesförlust, hallucinationer, onormala drömmar, panikattacker, likgiltighet, känsla av att vara onormal, problem med den sexuella funktionen inklusive oförmåga att uppnå sexuell klimax, försenad utlösning
Svårighet att tänka, domningar, synförändringar, ovanliga ögonrörelser, ryckiga rörelser, nedsatta reflexer, hyperaktivitet, yrsel vid stående, känslig hud, smakbortfall, brännande känsla, darrning vid rörelse, medvetandesänkning, svimning, ökad känslighet för ljud
Torra ögon, ögonsvullnad, ögonsmärta, trötta ögon, ökat tårflöde
Rubbningar i hjärtrytmen, ökad hjärtfrekvens, lågt blodtryck, högt blodtryck
Rodnad, vallningar
Svårighet att andas, halsont, nästorrhet
Uppsvälld buk, ökad salivproduktion, halsbränna, domning kring munnen
Svettningar, utslag, frossa
Muskelryckning, ledsvullnad, muskelkramp, muskelstelhet, smärta inklusive muskelsmärta, ledsmärta, ryggsmärta, smärta i armar och ben, muskelstelhet
Svårighet med att urinera eller smärtsam urinering, inkontinens
Svaghet, fall, törst, åtstramningskänsla i bröstet
Förändringar i testresultat av blod och leverprover (ökat blodkreatininfosfokinas, ökat alaninaminotransferas, ökat aspartataminotransferas, minskat antal blodplättar)"

PS. Risk för kroniska muskelskador och för tidig död efter 200 kilos viktuppgång.

Så förbjud Marijuanan!


Som jag brukar säga: legalt superknark.

Kan tillägga att jag fått mer bestående fysiska skador av psykofarmaka än vad jag fick av illegala droger under min tid som missbrukare.
Nihilith
 
Inlägg: 203
Anslöt: 2011-10-17

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav Haggis » 2012-06-08 12:27:49

Alien skrev:
Haggis skrev:Eftersom hela västvärlden (utom Sverige) har slagit in på vägen mot skademinimering och reglering av droger...


Är detta bara vad du själv tror och önskar el har du någon källa på det?


Hör med Kofi Annan, han är en av de främsta förespråkarna av en reglering av droger...
Haggis
 
Inlägg: 41
Anslöt: 2012-06-02

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav Miche » 2012-06-08 13:27:44

Haggis skrev:Hör med Kofi Annan, han är en av de främsta förespråkarna av en reglering av droger...

Du kan väl länka till något/några av hans uttalanden eftersom du hänvisar till dessa!
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav atoms » 2012-06-08 16:45:48

Miche skrev:
Haggis skrev:Hör med Kofi Annan, han är en av de främsta förespråkarna av en reglering av droger...

Du kan väl länka till något/några av hans uttalanden eftersom du hänvisar till dessa!


http://articles.latimes.com/2011/jun/01 ... y-20110602

http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-13624303

http://www.amsterdammarijuanaseedbank.c ... nabis.html
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18290
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav Debbido » 2012-06-09 0:32:27

Nihilith skrev:
Debbido skrev:IRONIVARNING! Det klart att Cannabis är absolut livsfarligt och bör totalförbjudas. tänk på vilka enorma biverkningar den ger jämfört med t ex med de lugnande medel psykiatrin tillhandahåller, t ex den fantastiska Lyrican. Vissa biverkningar finns förstås, men det är ju bagatellartat. Här är några få av dem från Fass:

"Förändrad självuppfattning, rastlöshet, depression, häftig oro, humörsvängningar, svårighet att finna ord, minnesförlust, hallucinationer, onormala drömmar, panikattacker, likgiltighet, känsla av att vara onormal mm, mm, mm
Så förbjud Marijuanan!


Som jag brukar säga: legalt superknark.

Kan tillägga att jag fått mer bestående fysiska skador av psykofarmaka än vad jag fick av illegala droger under min tid som missbrukare.


Jag tror dig! Någon berättade om en man som åt Lyrica och vars vikt accelererade på samma sätt som för mig. Men kvinnor bantar och män inte. Så han fortsatte, ingen satte stopp för eländet och vi vet ju att överdriven fetma leder till hjärtproblem, diabetes eller annat samt för tidig död. Men han lär ha sagt: "Jamen, jag mår så bra, så jag bryr mig inte!"

Nä visst. En missbrukare bryr sig inte heller. Bara ångesten försvinner så gör det inget om man själv försvinner med den.

Gränsen mellan de legala och illegala drogerna är verkligen luddig. Handlar det bara om nedmörkning av fakta eftersom läkemedelsbolagen vill göra pengar på sånt de själva uppfunnit?

Förresten är jag numera tung, legal narkoman eftersom Citadon blev klassat "tung narkotika". Kul! :-)Happy

Bild
Debbido
 
Inlägg: 5689
Anslöt: 2007-09-24
Ort: Vid Västerhavet

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav Haggis » 2012-06-09 1:17:40

atoms skrev:
Miche skrev:
Haggis skrev:Hör med Kofi Annan, han är en av de främsta förespråkarna av en reglering av droger...

Du kan väl länka till något/några av hans uttalanden eftersom du hänvisar till dessa!


http://articles.latimes.com/2011/jun/01 ... y-20110602

http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-13624303

http://www.amsterdammarijuanaseedbank.c ... nabis.html

Tack.
Haggis
 
Inlägg: 41
Anslöt: 2012-06-02

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav Nihilith » 2012-06-09 12:15:28

Debbido skrev:Nä visst. En missbrukare bryr sig inte heller. Bara ångesten försvinner så gör det inget om man själv försvinner med den.

Gränsen mellan de legala och illegala drogerna är verkligen luddig. Handlar det bara om nedmörkning av fakta eftersom läkemedelsbolagen vill göra pengar på sånt de själva uppfunnit?


Exakt. Gick själv upp 20kg med hjälp av Mirtazapin/Zyprexa kombon, fick hypotyreos av Litium samt bestående ärr i ansiktet från utslag jag fick av Litium. Gick omkring som en zombie i många år på grund av psykofarmaka. Ska nog dock tillägga att om man anser att de positiva effekterna överväger biverkningarna så ska man fortsätta ta dem. Dock i fallet övervikt är jag alltid extremt tveksam.

Min konspirations sida säger att det skulle inte förvåna mig om så faktiskt är fallet. Har hört från diverse håll att benso avvänjning är värre än opiat avvänjning, och då vill jag inte ens tänka på hur den är för opiat avvänjning är det värsta jag någonsin varit med om.
Nihilith
 
Inlägg: 203
Anslöt: 2011-10-17

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav Haggis » 2012-06-10 15:06:30

http://m.youtube.com/watch?v=pnP8IugJCHM

Jag tackar min lyckliga stjärna över min medfödda misstro mot auktoriteter... Jag är frisk som en nötkärna och trots att jag inte ens rör mig 3000 steg om dagen i snitt så får jag efter hälsokontroller alltid frågan: "Vilken idrott ägnar du dig åt?"

Garanterat beror detta på mitt relativt regelbundna intag av cannabis.
Haggis
 
Inlägg: 41
Anslöt: 2012-06-02

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav JesusIsMyHomie » 2012-06-10 23:41:55

Om folk kan använda cannabis under kontrollerade medicinska former, förutsatt att det blir lagligt, så är det väl bra. (Men hur många gör det undrar jag? Vet inte hur statistiken ser ut.)

Annars så har jag inte mkt till övers för narkotikaklassade preparat plus alkohol, mkt på grund av att min far var missbrukare under större delen av sitt liv (är lyckligtvis ren nu sen 12 år tillbaka). Tyvärr glömmer ofta folk att inkludera hur anhöriga påverkas, i en sån här debatt/diskussion.

Har ett minne från barndomen, som är lite som en ond dröm, när att jag pratade med min far på telefon en gång när han var påverkad, det var som att prata med en främling. Jag blev väldigt ledsen och sårad, har än idag svårt för att hantera känslan av besvikelse även för småsaker i vardagen. :(


Jag ber om ursäkt om jag rabblar, jag har inte för avsikt att vifta med några pekpinnar, men hoppas bara att mitt inlägg kan ge en liten gnutta perspektiv på ämnet. :wink:

(ps. Hej förresten, jag är ganska ny på forumet! Hej, hej! :) )
JesusIsMyHomie
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2011-02-22
Ort: Herrljunga

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav Tyler_Durden » 2012-06-12 23:17:30

Problemet med cannabis är att man kan odla den själv. Då den kan ersätta en mängd legala droger gör den bad for buisness. Lite lustigt att vissa cannabis motståndare själva använder amfetamin liknande läkemedel (jämför bieffekterna). Alla droger har sitt användningområde, det är inte svart eller vitt. Personligen skiter jag i vad en medicin innehåller, bara den hjälper mig. Mitt mål är att en dag vara medicinfri.
Tyler_Durden
 
Inlägg: 131
Anslöt: 2012-06-12
Ort: stockholm

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav slackern » 2012-06-13 0:34:46

Tyler_Durden skrev:Problemet med cannabis är att man kan odla den själv. Då den kan ersätta en mängd legala droger gör den bad for buisness. Lite lustigt att vissa cannabis motståndare själva använder amfetamin liknande läkemedel (jämför bieffekterna). Alla droger har sitt användningområde, det är inte svart eller vitt. Personligen skiter jag i vad en medicin innehåller, bara den hjälper mig. Mitt mål är att en dag vara medicinfri.


Om du syftar på mej. Så har jag inget emot om folk får det förskrivet utav en läkare och använder det som medicin. Om nu någon får det förskrivet så lär det vara mindre noga kontrollerat än vad min Metamina är som jag måste ha licens för.

Men jag kan ärligt säga att cannabis inte hjälper mej mot mina koncentrationsproblem. Jag har själv rökt på när jag var yngre och vet vad jag talar om. Personligen blir jag helt seg utav cannabis och ännu mer i min egna lillavärld.
slackern
 
Inlägg: 44052
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Återgå till Aspergare och vården



Logga in