Nya 8 juni-träffen i Stockholm, a.k.a. "sugis-träffen"
Re: Nya 8 juni-träffen i Stockholm, a.k.a. "sugis-träffen"
Fast animal föreslog ju för-/efterhäng och sa att man då kunde fotografera där? Eller är jag förvirrad.
För min del spelar det ingen roll eftersom jag inte tar med mig kamera när jag går ut.
För min del spelar det ingen roll eftersom jag inte tar med mig kamera när jag går ut.
- Abbreviation
- Anslöt: 2010-10-15
Nu har jag anmält mig personligen irl till TS. Jag kommer alltså.
När det gäller regler om fotografering tycker jag det i första hand är träffarrangören som bestämmer den saken. För många regler på det här sättet förtar stämningen & känns överdriven. De bör nog även i fortsättningen få bestämmas från träff till träff. Beroende på vilka som kommer. PÅ min förra träff fungerade det jättebra med fotografering, så att för varje träff totalt förbjuda fotografering tror jag inte på. Det är ändå alltid viktigt att visa hänsyn oavsett. Och det tycker jag är en rätt självklar sak. Sedan vet vi ju att det är en brist i vår diagnos att känna in & känna av & då är det väl enklast att helt enkelt bara fråga. På en träff som är så här stor, som den tycks bli, kan det nog ändå vara bra med tydliga regler från början. Dock tycker jag generellt att det borde kunna lösas enklare i framtiden.
Nice!!!Mats skrev:Nu har jag anmält mig personligen irl till TS. Jag kommer alltså.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Abbreviation skrev:Fast animal föreslog ju för-/efterhäng och sa att man då kunde fotografera där? Eller är jag förvirrad.
Det är sant, men nu har sugis talat och det är hon som är överkucku bland arrangörerna. Ingen fotografering i anslutning till träffen alltså. Inte ens vid eventuellt för-häng.
kullan skrev:Det fanns ju ingen mat jag kan äta :( Jag gillar inget som är chilistarkt. Jag brukar välja Korma varaianten men då har dom chili i den. :(
Hittade här!!
47 Korma Mild 189:-
Välj mellan lamm, kyckling, räkor eller Nötkött som tillagats i en sås med grädde, russin och cashewnötter, Mild
Choose of chicken ,lamb, beef or king prawn with cream, raisins and cashew nuts in a yoghurt sauce, Mild
Aha! Den får det bli.Det ska bli gott. Tack Weasley.
Ooooh det här ska jag ha!!
EDIT: Så för att ha råd med den får jag a) inte äta annat än fil och jågart tills dess och b) se till att vara rejält hungrig när jag kommer till restaurangen... hehehe
21 Kashmir Lamb Chops 239:-
Nordindisk lammrätt, marinerade i örtkryddor, grillade lammracks med lammfärs, ingefära, vitlök, limeblad, grön chili och olivchutney, Lite het
Lambdish from north India, marinated in herbs, grilled lambracks with minced lamb, fresh ginger, garlic, lime leaves, green chili and olive chutney, Medium hot
EDIT: Så för att ha råd med den får jag a) inte äta annat än fil och jågart tills dess och b) se till att vara rejält hungrig när jag kommer till restaurangen... hehehe
Själv ska jag ha min indiska favoriträtt, som jag inte ätit på ett drygt år, och hoppas innerligt att jag klarar lika stark mat nu dom så.
- Abbreviation
- Anslöt: 2010-10-15
Jag är intresserad av att komma. Skriv upp mig.
Jag kommer inte komma, då jag ändå verkar vara tvungen att beställa mat som nån annan ska äta upp och de pengarna har inte jag. Faktum är att jag knappt har några pengar alls. Är ju hemma och hälsar på min familj och då går det åt lite pengar till buss och mat. Dessutom kommer jag hem kvällen innan och vet inte hur jag kommer må. Lite synd dock eftersom jag bla hade velat träffa sugis.
- KaosPrinsessa
- Anslöt: 2010-10-10
Jag tänkte givetvis betala "din" mat! Bara nån enkel förrätt som jag och/eller någon annan käkar upp. Så just den kostnaden behöver du inte tänka på!KaosPrinsessa skrev:Jag kommer inte komma, då jag ändå verkar vara tvungen att beställa mat som nån annan ska äta upp och de pengarna har inte jag.
- sugrövmanövern
sugrövmanövern skrev:Jag tänkte givetvis betala "din" mat! Bara nån enkel förrätt som jag och/eller någon annan käkar upp. Så just den kostnaden behöver du inte tänka på!
Aha ok ^^ Men är inte 100% säker att jag kommer ändå för det är ovanligt jobbigt att hälsa på här hemma plus att jag har blivit förkyld eller nått sånt :/ Men ni lär ju se om jag dyker upp
- KaosPrinsessa
- Anslöt: 2010-10-10
Animal, har du skrivit upp mig på deltagarlistan?
JC_Denton skrev:Animal, har du skrivit upp mig på deltagarlistan?
Vem är du?
Glimma skrev:När det gäller regler om fotografering tycker jag det i första hand är träffarrangören som bestämmer den saken. För många regler på det här sättet förtar stämningen & känns överdriven. De bör nog även i fortsättningen få bestämmas från träff till träff. Beroende på vilka som kommer. PÅ min förra träff fungerade det jättebra med fotografering, så att för varje träff totalt förbjuda fotografering tror jag inte på. Det är ändå alltid viktigt att visa hänsyn oavsett. Och det tycker jag är en rätt självklar sak. Sedan vet vi ju att det är en brist i vår diagnos att känna in & känna av & då är det väl enklast att helt enkelt bara fråga. På en träff som är så här stor, som den tycks bli, kan det nog ändå vara bra med tydliga regler från början. Dock tycker jag generellt att det borde kunna lösas enklare i framtiden.
Jag kommer inte på träffen men vill bara utbrista i ett över den konstruktiva tonen här.
EDIT: Skall inte uppfattas som att befintliga regler inte är konstruktiva - de verkar konsekventa och bra under rådande förutsättningar.
- Tintomara Ariadne
- Anslöt: 2009-03-04
Jag ställer precis som sugis upp på att köpa något som jag betalar dig för i förskott så du slipper oroa dig för pengarna, ditt sällskap är viktigareKaosPrinsessa skrev:Jag kommer inte komma, då jag ändå verkar vara tvungen att beställa mat som nån annan ska äta upp och de pengarna har inte jag.
weasley skrev:JC_Denton skrev:Animal, har du skrivit upp mig på deltagarlistan?
Vem är du?
Relativt ny forumdeltagare med AS. Inte varit särskilt aktiv pga mycket jobb. hakar gärna med
Det är bara att dyka upp, tid och plats står i tråden. Välkommen!JC_Denton skrev:Relativt ny forumdeltagare med AS. Inte varit särskilt aktiv pga mycket jobb. hakar gärna med
- sugrövmanövern
sugrövmanövern skrev:Det är bara att dyka upp, tid och plats står i tråden. Välkommen!JC_Denton skrev:Relativt ny forumdeltagare med AS. Inte varit särskilt aktiv pga mycket jobb. hakar gärna med
Tack så mycket. Ser framemot att träffa er andra.
Oj, vilken träff ni lyckats dra ihop! Imponerad.
Ni får ha det jättekul och jag hoppas ni får en mycket trevlig stund i huvudstaden med bra väder och trevliga människor. Och god mat naturligtvis.
Have fun people!
Ni får ha det jättekul och jag hoppas ni får en mycket trevlig stund i huvudstaden med bra väder och trevliga människor. Och god mat naturligtvis.
Have fun people!
Min bror följer mycket gärna med. Finns plats? Han kan dela stol med mig om det skulle vara så.