Nya 8 juni-träffen i Stockholm, a.k.a. "sugis-träffen"

Allt om Aspergerträffar

Moderatorer: Alien, atoms

Re: Nya 8 juni-träffen i Stockholm, a.k.a. "sugis-träffen"

Inläggav kullan » 2012-06-04 15:08:16

Ja jag kommer med ett besked senare idag. Får jag ordning på hotellbokningen kommer jag.
kullan

Anslöt: 2011-04-15

Inläggav animal » 2012-06-04 15:15:49

matgar skrev:Jag kommer troligen.

Vad roligt! Klart du ska komma!
animal

Anslöt: 2010-05-02

Inläggav jojomamma » 2012-06-04 18:38:18

Kommer troligen om jag inte drabbas av samma förkylning som en massa människor runt omkring mig har.
jojomamma

Anslöt: 2009-03-29

Inläggav Phobos » 2012-06-04 19:03:53

Synd man är tokallergisk mot curry och jordnötter då ^^

Hoppas ni får det trevligt.

EDIT: Varför är de portade medlemmarna portade? Jag har inte hängt med så pass mycket att jag vet bakgrunden men borde man inte hålla sådant privat? Om de anmäler sig så skickar man et PM till dom och säger att dom inte är välkomna?
Phobos

Anslöt: 2009-09-20

Inläggav Haggis » 2012-06-04 20:19:18

Jag funderar på att komma, om det går för sig trots att jag är helt ny här. Hur bindande är anmälan?

Jag tar bilen från Linköping och kan plocka upp max tre passagerare på vägen (inga långa omvägar, dock) som då måste acceptera att åka hem igen när jag vill, alternativt ta tåget hem.

/HG
Haggis

Anslöt: 2012-06-02

Inläggav animal » 2012-06-04 20:24:01

Haggis skrev:Jag funderar på att komma, om det går för sig trots att jag är helt ny här. Hur bindande är anmälan?

Jag tar bilen från Linköping och kan plocka upp max tre passagerare på vägen (inga långa omvägar, dock) som då måste acceptera att åka hem igen när jag vill, alternativt ta tåget hem.

/HG

Klart du ska komma! :wink: Dra ett SMS eller PM om du får förhinder bara (se profil för mobilnr).

Jag kan tänka mig att det är många med mig som har grymt mycket respekt för dig efter din input i Beautiful brains i konkurs-tråden. Vore jättekul att få ett ansikte till pseudonymet!
Senast redigerad av animal 2012-06-04 20:31:00, redigerad totalt 3 gånger.
animal

Inläggav weasley » 2012-06-04 20:29:17

Phobos skrev:Synd man är tokallergisk mot curry och jordnötter då ^^

Men kom och ta ett glas vatten, eller är du för allergisk för det? Vissa kan ju inte ens vara i samma rum som jordnötter, det låter hemskt jobbigt om du skulle ha det så.
weasley

Anslöt: 2007-04-18

Inläggav Abbreviation » 2012-06-04 20:42:04

weasley skrev:

Men kom och ta ett glas vatten, eller är du för allergisk för det? Vissa kan ju inte ens vara i samma rum som jordnötter, det låter hemskt jobbigt om du skulle ha det så.

Tror det är beställningstvång.
Abbreviation

Anslöt: 2010-10-15

Inläggav Haggis » 2012-06-04 20:44:21

Jag kanske ska nämna att jag kan vara "ganska" intensiv ibland, men det är bara att be mig knipa igen. En viss självkännedom har jag skaffat mig och jag är van... :-)Happy
Haggis

Inläggav Haggis » 2012-06-04 20:46:58

Abbreviation skrev:
weasley skrev:

Tror det är beställningstvång.

Att komma dit med tretti gäster ger nog en viss förhandlingsmån när det gäller sånt.
Haggis

Inläggav animal » 2012-06-04 20:47:33

Haggis skrev:Att komma dit med tretti gäster ger nog en viss förhandlingsmån när det gäller sånt.

Inte på Indian Garden. Det är ett rätt populärt/framgångsrikt ställe, de har ingen brist på folk en fredagskväll.

Haggis skrev:Jag kanske ska nämna att jag kan vara "ganska" intensiv ibland, men det är bara att be mig knipa igen. En viss självkännedom har jag skaffat mig och jag är van... :-)Happy

Då är du i gott sällskap! Det finns gott om dampiga människor här (däribland jag).
Senast redigerad av animal 2012-06-04 20:48:58, redigerad totalt 1 gång.
animal

Inläggav Abbreviation » 2012-06-04 20:47:54

Haggis skrev:Jag kanske ska nämna att jag kan vara "ganska" intensiv ibland, men det är bara att be mig knipa igen. En viss självkännedom har jag skaffat mig och jag är van... :-)Happy

Det är du inte ensam om! :)

Att komma dit med tretti gäster ger nog en viss förhandlingsmån när det gäller sånt.

Det tror jag med, det var animal som informerade om att det var beställningstvång.
Abbreviation

Anslöt: 2010-10-15

Inläggav Haggis » 2012-06-04 20:50:03

@animal: Jag är för ny för att PM:a? Skulle vilja fråga lite saker, kan du PM:a mig? För då borde jag väl kunna svara.

/HG
Haggis

Inläggav animal » 2012-06-04 20:51:45

Haggis skrev:@animal: Jag är för ny för att PM:a? Skulle vilja fråga lite saker, kan du PM:a mig? För då borde jag väl kunna svara.

/HG

Det kan jag göra, men min inbox är rätt full som det är så du får gärna maila om det är "m'kay" – mats.blomdahl@gmail.com
animal

Inläggav Phobos » 2012-06-04 21:26:07

weasley skrev:

En skål med jordnötter i ett rum kan döda mig ja(om det är en längre tid)
Curry gör att jag mår dåligt bara av doften.

Så indiska restauranger går jag aldrig in på.
Får kanske passa på när det är en ny träff någon annan gång om det är på ett mer allergivänligt ställe.

EDIT: Och jag kan inte svara på ditt PM (ny medlem haha) men tack för infon :)
Phobos

Inläggav kvicksilver » 2012-06-04 21:37:11

Kommer inte, men måste säga att animal och sugrövmanövern har agerat riktigt föredömligt när det gäller organisationen. Att ta tid för att undersöka och besöka restauranger och komma fram till den ultimata enligt ett antal variabler, plus att sedan skriva ut kartbilder, adress och närmsta T-banestation på ett enkelt och lättfattat sätt. En aspies dröm!
kvicksilver

Anslöt: 2011-02-19

Inläggav hobbe » 2012-06-04 21:51:58

Phobos skrev:Och jag kan inte svara på ditt PM (ny medlem haha) men tack för infon :)

Off-topic: Varför kan jag inte skicka PM? Använder mig av det och nu plötsligt så får jag inte det.
hobbe

Anslöt: 2011-10-02

Inläggav Phobos » 2012-06-04 21:54:33

hobbe skrev:
Phobos skrev:Och jag kan inte svara på ditt PM (ny medlem haha) men tack för infon :)

Off-topic: Varför kan jag inte skicka PM? Använder mig av det och nu plötsligt så får jag inte det.

nya-medlemmar-t27129.html
Phobos

Inläggav Savanten Svante » 2012-06-04 22:02:39

hobbe skrev:

Kontakta titti, hon kan fixa det.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2007-03-13

Inläggav weasley » 2012-06-04 23:55:10

animal skrev:
Haggis skrev:Att komma dit med tretti gäster ger nog en viss förhandlingsmån när det gäller sånt.

Inte på Indian Garden. Det är ett rätt populärt/framgångsrikt ställe, de har ingen brist på folk en fredagskväll.

Jovisst, jag tänkte bara vi kunde gå runt det så fiffigt som beskrivs här:
sugrövmanövern skrev:
KaosPrinsessa skrev:
weasley skrev:Du kanske kan äta först och sedan komma och ta ett glas vatten med oss andra?

sugrövmanövern skrev:Jaaa precis vad jag tänkte!!!! Ett glas vatten för syns skull till KaosPrinsessan. Hon behöver inte ens dricka ur det ju!

Jo dricka brukar jag inte ha nått problem med iaf, så det skulle jag kunna göra.
Tänkte mest att det kanske var så att man var tvungen att beställa mat där.
Skulle det råda beställningstvång så beställer jag något litet åt dig, du tar emot tallriken och JAG äter kvickt upp det när ingen i personalen ser :-)005 . *Moff moff*..

EDIT: Jag menar naturligtvis inte att sugis skulle äta för fem, mer att vi skulle kunna beställa något litet så det ser ut som om det är en rätt per person men att vi som kan äta indiskt skulle kunna dela på smårätterna så de som inte tål sån mat ändå kan vara med och ta ett glas vatten eller nåt annat drickbart "till maten"...
weasley

Inläggav weasley » 2012-06-04 23:56:29

kvicksilver skrev:Kommer inte, men måste säga att animal och sugrövmanövern har agerat riktigt föredömligt när det gäller organisationen. Att ta tid för att undersöka och besöka restauranger och komma fram till den ultimata enligt ett antal variabler, plus att sedan skriva ut kartbilder, adress och närmsta T-banestation på ett enkelt och lättfattat sätt. En aspies dröm!

Jag kommer. Förutom den skillnaden kan jag bara hålla med dej. FANTASTISKT organiserat! Fett med kudos!!
weasley

Inläggav Zombie » 2012-06-05 0:01:06

weasley skrev:FANTASTISKT organiserat! Fett med kudos!!

Håller med.
Zombie

Anslöt: 2007-12-26

Inläggav KaosPrinsessa » 2012-06-05 0:04:21

Så restaurangen är en välbesökt en den kvällen vi ska vara där? För tror inte jag klarar så mkt folk, sen verkar det ju komma rätt många ändå bara av oss från forumet.
KaosPrinsessa

Anslöt: 2010-10-10

Inläggav Miche » 2012-06-05 0:09:54

Jo, men som sagt vi får en helt egen avdelning.

Jag kommer, oavsett vad min dotter säger... (hoppas jag)!
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Återgå till Träffar

Logga in