Insnöad på ett ämne? Jarowskij/SVT söker dig!

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

Moderatorer: Alien, atoms

Insnöad på ett ämne? Jarowskij/SVT söker dig!

Inläggav biologic » 2012-05-30 11:26:35

SF-bokhandeln tipsar!

"SÖKES!
TV- produktionsbolaget Jarowskij söker dig eller någon du känner som kan allt och då menar vi KAN ALLT om ett specifikt ämne. Det skulle kunna vara hästar, historia, franska viner, svenska fåglar, en stad , Mozart, Titanic etc
Personen vi söker ska delta i en pilotinspelning för SVT.
Hör gärna av dig till oss med tips på. Charlotta.Sundqvist@jarowskij.se

Ta chansen att visa vad ni eller er nördiga polare kan! /David"

Moderator: Flyttade tråden från Tipsa medlemmarna till Intressanta intressen men lämnade kvar en skugga så tråden även hittas i Tipsa.
biologic

Anslöt: 2010-10-09

Re: Insnöad på ett ämne? Jarowskij/SVT söker dig!

Inläggav biologic » 2012-05-30 11:31:10

Denna tråd kanske skulle flyttas till "Intressanta intressen"? Jag hade svårt att välja.
biologic

Inläggav slackern » 2012-05-30 11:32:35

Ska du ställa upp? Eller söka?
slackern

Anslöt: 2010-10-26

Inläggav biologic » 2012-05-30 11:38:15

Vet inte om jag vågar. Jag har precis spelat in ett avsnitt av "Vem vet mest?" som sänds i höst (Rickard Olsson småpratade med alla deltagarna innan inspelning för att få oss att slappna av, men jag sade att jag blev stressad och inte ville prata...). Det får räcka med exponering för min del... Men ni andra kanske vill visa vad ni kan? :)
biologic

Inläggav slackern » 2012-05-30 11:48:46

biologic skrev:Vet inte om jag vågar. Jag har precis spelat in ett avsnitt av "Vem vet mest?" som sänds i höst (Rickard Olsson småpratade med alla deltagarna innan inspelning för att få oss att slappna av, men jag sade att jag blev stressad och inte ville prata...). Det får räcka med exponering för min del... Men ni andra kanske vill visa vad ni kan? :)

Coolt du får gärna berätta senare när det ska sändas om du vill? Vore kul och spännande att se :)
Grattis kanske jag ska säga. Gick det bra? Eller klart du får inte avslöja något fast jag vet itne vad det är för program ens. Så vet inte om det är en tävling men låter som det.
slackern

Inläggav biologic » 2012-05-30 12:01:27

slackern skrev:
biologic skrev:Vet inte om jag vågar. Jag har precis spelat in ett avsnitt av "Vem vet mest?" som sänds i höst (Rickard Olsson småpratade med alla deltagarna innan inspelning för att få oss att slappna av, men jag sade att jag blev stressad och inte ville prata...). Det får räcka med exponering för min del... Men ni andra kanske vill visa vad ni kan? :)

Coolt du får gärna berätta senare när det ska sändas om du vill? Vore kul och spännande att se :)
Grattis kanske jag ska säga. Gick det bra? Eller klart du får inte avslöja något fast jag vet itne vad det är för program ens. Så vet inte om det är en tävling men låter som det.

Nu blev det lite OT, men, jag får se om jag vågar berätta när det sänds sen (om jag berättar så outar jag mig). I oktober är det, så mycket kan jag säga. Jag har en lista med saker jag skall göra innan jag dör, och vara med i ett frågesportsprogram var en av dem. :P

Får dessvärre inte berätta hur det gick. Bunden av ett kontrakt. :P
biologic

Inläggav slackern » 2012-05-30 12:25:18

biologic skrev:
Nu blev det lite OT, men, jag får se om jag vågar berätta när det sänds sen (om jag berättar så outar jag mig). I oktober är det, så mycket kan jag säga. Jag har en lista med saker jag skall göra innan jag dör, och vara med i ett frågesportsprogram var en av dem. :P

Får dessvärre inte berätta hur det gick. Bunden av ett kontrakt. :P

Förstod nästen det att du var bunden utav kontrakt. Och jag förstår att du inte vill outa dej för mycket så det är lugnt jag har sett kort på dej och får kolla in programmet i oktober :)

Förlåt om jag babblar på totalt OT i din tråd. Felet är helt och hållet mitt. Och ska respektera det. Men starkt jobbat att ha bockat för ytterligare en sak på listan. :)
slackern

Inläggav plåtmonster » 2012-05-30 13:37:34

Är skeptisk till "TV-program" eftersom man så lätt hängs ut under förnedrande former. Det är TV-bolagens styrelser som skrattar till banken i slutändan.
plåtmonster

Anslöt: 2010-03-23

Inläggav slackern » 2012-05-30 13:55:38

plåtmonster skrev:Är skeptisk till "TV-program" eftersom man så lätt hängs ut under förnedrande former. Det är TV-bolagens styrelser som skrattar till banken i slutändan.

Självfallet är det så. Titta bara på den här filmen grymt bra för övrigt.

slackern

Inläggav Skinny » 2012-05-30 14:03:44

plåtmonster skrev:Är skeptisk till "TV-program" eftersom man så lätt hängs ut under förnedrande former. Det är TV-bolagens styrelser som skrattar till banken i slutändan.

Och speciellt i svenska frågesportprogram har man för vana att hänga ut dom tävlande under förnedrande omständigheter?
Skinny

Anslöt: 2011-02-27

Inläggav plåtmonster » 2012-05-30 14:18:07

Nej frågesportprogram är rätt snälla. Men ta en titt på de som "hjälper" hemmabyggare, eller "Jerry Springer".
plåtmonster

Inläggav Skinny » 2012-05-30 14:22:00

plåtmonster skrev:Nej frågesportprogram är rätt snälla. Men ta en titt på de som "hjälper" hemmabyggare, eller "Jerry Springer".

Men du tycker ändå man kan dra alla tv-program över samma kam?
Skinny

Inläggav Parvlon » 2012-05-30 14:32:01

"eller någon du känner"..

Är det ett frågesportsprogram? Kan lika gärna vara en dokumentär. Charlotta.Sundqvist har tidigare sökt "samlare" till något program såg jag när ja googlade.
Parvlon
Inaktiv

Anslöt: 2006-07-28

Inläggav Skinny » 2012-05-30 14:41:20

Bara meningen "Ta chansen att visa vad ni eller er nördiga polare kan!" ser jag som en förolämpning.
Skinny

Inläggav plåtmonster » 2012-05-30 16:11:35

Skinny skrev:Men du tycker ändå man kan dra alla tv-program över samma kam?

Anser att man ska vara försiktig. TV har stor genomslagskraft och det finns ett vinstintresse för de som producerar.
plåtmonster

Inläggav Skinny » 2012-05-30 16:19:57

plåtmonster skrev:
Skinny skrev:Men du tycker ändå man kan dra alla tv-program över samma kam?

Anser att man ska vara försiktig. TV har stor genomslagskraft och det finns ett vinstintresse för de som producerar.

Är dom mest vinstgivande program såna som har till uppgift att hänga ut människor under förnedrande former? Har du, i såna fall, nån källa på det?
Skinny

Inläggav biologic » 2012-05-30 16:27:02

Skinny skrev:Bara meningen "Ta chansen att visa vad ni eller er nördiga polare kan!" ser jag som en förolämpning.

Fast den meningen var inte skriven av produktionsbolaget, utan av SF-bokhandelns tipsare.
biologic

Inläggav plåtmonster » 2012-05-30 16:27:56

@Skinny, Det kan inses av någorlunda livserfarna och insiktsfulla individer. Och jag sa försiktighet inte att de har som uppgift att förnedra. De kan tvärtom ha de bästa avsikter, men det blir ändå lätt fel.
plåtmonster

Inläggav biologic » 2012-05-30 16:29:48

Parvlon skrev:"eller någon du känner"..

Är det ett frågesportsprogram? Kan lika gärna vara en dokumentär. Charlotta.Sundqvist har tidigare sökt "samlare" till något program såg jag när ja googlade.

Det stod ingenting om vad det var för typ av program. Man kan maila och fråga? Men kanske är det någonting i stil med 10 000-kronorsfrågan...? För jag förstår inte riktigt hur man skulle kunna göra en dokumentär i stil med "Outsiders" (som ju två av våra medlemmar har varit med i) som i så fall enbart skulle handla om att de medverkande besitter en viss typ av kunskap.
biologic

Inläggav biologic » 2012-05-30 16:33:56

plåtmonster skrev:Nej frågesportprogram är rätt snälla. Men ta en titt på de som "hjälper" hemmabyggare, eller "Jerry Springer".

Någon svensk Jerry Springer har vi nog inte. Däremot en hel drös program som "Lyxfällan", "Rent Hus", "Arga snickaren" m.m. som hänger ut deltagarna och deras problem för allmän beskådan och förnedring. Jag skulle i så fall maila och fråga om vad det här är för typ av program.

Jag kände mig för övrigt inte det minsta uthängd eller förnedrad i "Vem vet mest?". Det värsta som kan hända är att man svarar väldigt dumt, men det är en risk man får ta. :P
biologic

Inläggav Skinny » 2012-05-30 16:37:25

biologic skrev:
Skinny skrev:Bara meningen "Ta chansen att visa vad ni eller er nördiga polare kan!" ser jag som en förolämpning.

Fast den meningen var inte skriven av produktionsbolaget, utan av SF-bokhandelns tipsare.

Okej, då kan man inte se det som en förolämpning?
Skinny

Inläggav Skinny » 2012-05-30 16:39:06

plåtmonster skrev:@Skinny, Det kan inses av någorlunda livserfarna och insiktsfulla individer. Och jag sa försiktighet inte att de har som uppgift att förnedra. De kan tvärtom ha de bästa avsikter, men det blir ändå lätt fel.

Och därför förolämpar du mej?!
Skinny

Inläggav Skinny » 2012-05-30 16:41:09

biologic skrev:

Någon svensk Jerry Springer har vi nog inte. Däremot en hel drös program som "Lyxfällan", "Rent Hus", "Arga snickaren" m.m. som hänger ut deltagarna och deras problem för allmän beskådan och förnedring. Jag skulle i så fall maila och fråga om vad det här är för typ av program.

Jag kände mig för övrigt inte det minsta uthängd eller förnedrad i "Vem vet mest?". Det värsta som kan hända är att man svarar väldigt dumt, men det är en risk man får ta. :P

Alla människor har ett val. Ingen tvingar nån att vara med i såna program.
Skinny

Inläggav biologic » 2012-05-30 16:47:33

Skinny skrev:
biologic skrev:

Okej, då kan man inte se det som en förolämpning?

Det är klart du kan. Vi reagerar alla olika (jag höjde inte på ögonbrynen, eftersom jag betraktar mig själv som nörd. :wink:)
biologic

Återgå till Intressanta intressen

Logga in