Nya 8 juni-träffen i Stockholm, a.k.a. "sugis-träffen"
Re: Nya 8 juni-träffen i Stockholm, a.k.a. "sugis-träffen"
animal skrev:Meppe skrev:Så ni har privat valt en annan plats och eller tid? Bra, då slipper jag PMa instruktioner om att göra det.
Neh det har vi inte. Se trådstarten för detaljer - publicerar detaljer om vilken restaurang det blir senast på söndag, öppet i tråden. Tar tacksamt emot förslag på Indiska restauranger i Stockholm fram tills dess.Fighterbabe skrev:Då måste du ha tillåtelse av den fotografen!
Sedan får man inte sprida bilder hur som helst -trodde att alla andra på forumet verkade eniga om det? Annars så skulle ju jag få sprida de bilderna som JAG har upphovsrätten till, som JAG har fotograferat -men varit snäll nog att låta bli att publicera.
Du är välkommen att lämna in en stämningsansökan mot mig närsomhelst kompis. Sluta skita ner min tråd nu.
Det här stället har enormt god Indisk mat. Det har hållit hög kvalitet under minst 10 års tid. Eller det är min uppfattning.
Tyvärr verkar dom renovera för tillfället men bör ha öppnat till det datumet.
http://www.treindier.se/?pid=1
Om någon har en mailadress de kan använda för ändamålet (eller om animal skaffar sig en sådan adress) kan den kanske användas så de slipper regga sig!
Problemet är man kan uppge falsk identitet och det blir svårt att kontrollera.
Problemet är man kan uppge falsk identitet och det blir svårt att kontrollera.
animal skrev:Min sammanställning av medlemmar som uttryckt intresse:
– nano
– Glimma
– sugrövmanövern
– weasley
– Mats
– Iridia
– Abbreviation
– Alien
– Miche
– HGJ
– Zombie
– Matte/Agnet_a
– Moggy
Var vänliga och bekräfta eller dementera. Jag förstår om det känns lite tjatigt, men det är tyvärr svårt att komma runt på annat sätt.
Fullständigt felaktigt. Jag har aldrig uttryckt intresse för din träff. Du måste fullständigt ha misstolkat mig.
Jag gjorde en liten miss vid listningen av portade medlemmar. Listan som gäller är:
– Fighterbabe
– Yetin / Den förfärlige snömannen / o.s.v. (Charley?s ex-pojkvän)
Om någon vill anmäla sig per e-post, utan registrering, går det bra att skriva till mats.blomdahl@gmail.com med "Forumträffen" i rubrikraden.
– Fighterbabe
– Yetin / Den förfärlige snömannen / o.s.v. (Charley?s ex-pojkvän)
Om någon vill anmäla sig per e-post, utan registrering, går det bra att skriva till mats.blomdahl@gmail.com med "Forumträffen" i rubrikraden.
Glimma skrev:/.../
Fullständigt felaktigt. Jag har aldrig uttryckt intresse för din träff. Du måste fullständigt ha misstolkat mig.
Önsketänkande kanske? Hursomhelst är du varmt välkommen ifall du har kommit över obehaget kring bråken här till nästa vecka.
animal skrev:Glimma skrev:/.../
Önsketänkande kanske? Hursomhelst är du varmt välkommen ifall du har kommit över obehaget kring bråken här till nästa vecka.
Önsketänkande från sida menar du? Varför skulle jag vara intresserad av en träff som jag själv precis ställt in??? Tänk efter lite.
Glimma skrev:Önsketänkande från sida menar du? Varför skulle jag vara intresserad av en träff som jag själv precis ställt in??? Tänk efter lite.
Jag tänkte att du kunde tycka att det var desto trevligare ifall du slapp de jobbigare aspekterna som följer med att stå som arrangör. Men jag tänkte förmodligen helt fel. Hursomhelst, vi släpper det här nu. Du är som sagt varmt välkommen ifall du ändrar dig.
Moggy skrev:Är du sur för att nån annan tog över "din" träff?
Onödigt kanske? Låt oss sätta ett punkt för käftandet nu.
Nej inte ett dugg! Men väldigt irriterad över att återigen ha blivit indragen i den här diskussionen mot min vilja när jag skrev vad jag tyckte i ett pm.
Glimma skrev:animal skrev:Glimma skrev:/.../
Önsketänkande från sida menar du? Varför skulle jag vara intresserad av en träff som jag själv precis ställt in??? Tänk efter lite.
Det kanske var önsketänkande från animals sida att du skulle komma. Det var ju många som ville träffa dig. Men det kanske blev väl långt för dig att åka till Stockholm. Jag tycker också det blir lite mer omständligt när man inte redan bor i Stockholm.
Jag hade planerat en långhelg i Uppsala & har inte ens pengar för att åka till Sthlm. Jag ahr andra att träffa i Uppsala. Därför blev det fokus på Uppsala. Tack för att du gav mig ett annat perspektiv på Animals svar. Jag är rätt tur trött nu pga alla turer & ska nog inte skriva så mkt mera om det nu. Annars blir det nog ännu värre.
Hade gärna kommit för att bla träffat Sugis, men jag och restauranger går inte ihop.
- KaosPrinsessa
- Anslöt: 2010-10-10
Funderar också på det där.... restaurang OCH fredag... borde inte det vara rätt stökigt då? Om inte annat är väl folk och förfestar...?
Men finns det egentligen några alternativ, är min stilla undran. Just nu kommer jag inte på något. Någon med en mer flexibel hjärna som kan tänka ut något att hitta på en fredag em-kväll?
Men finns det egentligen några alternativ, är min stilla undran. Just nu kommer jag inte på något. Någon med en mer flexibel hjärna som kan tänka ut något att hitta på en fredag em-kväll?
weasley skrev:Funderar också på det där.... restaurang OCH fredag... borde inte det vara rätt stökigt då? Om inte annat är väl folk och förfestar...?
Jag har fått in en del tips på restauranger redan och tänkte ägna slutet av veckan åt att kolla runt lite för att hitta ett lämpligt ställe. Jag är definitivt inget fan av stimm och oljud.
Det jag kommer titta efter är framförallt a) något ställe som är tillräckligt litet för att boka alla bord eller b) som har välavgränsade rum i lämplig storlek så att man kan boka ett helt rum längst in i lokalen (beroende på hur det ser ut att blir med deltagarantalet). Absolut ingen "öppen planlösning" som på Vasa's!
Ser vi ut att bli för många kommer vi kanske behöva sätta ett anmälningsstopp. Dela gärna med er av era åsikter om vad som är ett lämpligt maxtak för antal anmälda deltagare. 20? 25? 30? Eller vad?
KaosPrinsessa skrev:Hade gärna kommit för att bla träffat Sugis, men jag och restauranger går inte ihop.
Inte ens lugna sådana? Med lugna och introverta aspisar runt bordet?
weasley skrev:Funderar också på det där.... restaurang OCH fredag... borde inte det vara rätt stökigt då? Om inte annat är väl folk och förfestar...?
Klockan 5 på eftermiddagen är det knappast stökigt även om det är fredag.
Anmälningstaket beror väl på hur restaurangen du hittar ter sig, finns det plats för 15 så är det kanske för få, men det är det antal som måste gälla, finns det plats för 25 så tycker jag att det är helt ok (jag tror vi var 22 st på Vasa's ikväll).
Finns det ett tak så måste jag väl anmäla mitt intresse; även om det i slutänden är något som avgörs dagen D - alltså den 8:e. Tåg går det ju hela tiden så att planera något närmare gör mig bara orolig; hjälp!!! Passa tider, titta på klockan, kolla alla saker, låsa dörren, klappa katten, säga adjö... hem igen och kolla spisen, kaffebryggaren, tv:n, stereon, titta på klockan, se till att inte katten har smitit ut (det gör den aldrig)...
animal skrev:Inte ens lunga sådana? Med lugna och introverta aspisar runt bordet?
Generellt sett inte. 90% av tiden kan jag inte äta bland folk jag inte känner och inte känner mig trygg med. De gånger jag har ätit bland folk har varit med någon utav de få som jag känner mig mer eller mindre trygg med... dvs familjen.
- KaosPrinsessa
- Anslöt: 2010-10-10
Miche har uttryckt önskemål om att, vid behov, kunna ta med sin 14-åriga dotter till träffen. Hon ska enligt uppgift vara snäll, trevlig och trivas bra i vuxet sällskap. Vill gärna veta ifall någon av deltagarna skulle uppleva hennes närvaro som stressande/besvärande så att vi kan lämna besked i frågan?
Försök gärna inkomma med era synpunkter senast denna vecka. PM-svar behandlas naturligtvis konfidentiellt.
Försök gärna inkomma med era synpunkter senast denna vecka. PM-svar behandlas naturligtvis konfidentiellt.
animal skrev:Miche har uttryckt önskemål om att, vid behov, kunna ta med sin 14-åriga dotter till träffen. Hon ska enligt uppgift vara snäll, trevlig och trivas bra i vuxet sällskap. Vill gärna veta ifall någon av deltagarna skulle uppleva hennes närvaro som stressande/besvärande så att vi kan lämna besked i frågan?
Inga problem med det från min sida. Tvärtom tycker jag det bara skulle vara trevligt att träffa henne, med tanke på hur trevlig hennes farsgubbe är.
Danne skrev:med tanke på hur trevlig hennes farsgubbe är.
Oj... Jag får tacka för komplimangen (för jag antar att det är en komplimang)!
Nu vet jag inte om hon är intresserad av att gå, om hon är hos mig då och inte vill så kommer inte jag heller.
Jag har ingenting emot att Miche tar med dottern, skulle tvärtom tycka att det vore trevligt att träffa henne.
- Abbreviation
- Anslöt: 2010-10-15
Och en till som gärna träffar Miches dotter!