Forumträff i Uppsala 8 Juni (+ diskussion om fotografering)

Allt om Aspergerträffar

Moderatorer: Alien, atoms

Re: Forumträff i Uppsala den 8 Juni kl 17!

Inläggav Zombie » 2012-05-27 15:56:29

Tack Glimma. I så fall kommer jag gärna om jag är i skick.

(För djävligt att behöva skriva "i så fall", men det är såpass viktigt för mig att jag inte vill hymla om det heller.)
Zombie

Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Mats » 2012-05-27 16:19:57

Jag känner mig tyvärr inte bekväm i Fighterbabes sällskap. För att göra det skulle jag behöva se att F har förstått att hon uppförde sig illa efter Flottsbroträffen och på Norrköpingsträffen. En ursäkt från F skulle räcka för mig.

Sammanfattning:
Jag kommer på träffen om
- Fighterbabe inte kommer.
eller om
- Fighterbabe ber om ursäkt för sitt handlande i samband med Flottsbro- och Norrköpingsträffarna.
Annars kommer jag inte och i så fall önskar jag er en trevlig träff utan mig.
Mats

Anslöt: 2007-04-09

Inläggav weasley » 2012-05-27 17:38:57

Glimma skrev:Men jag har skriftligen förvarnat henne om att sköter hon sig inte på min träff får hon gå direkt.

Men då kan hon redan ha tagit foton olovandes. Nej, jag kommer att utebli. Däremot kommer jag gärna vid något annat tillfälle!

EDIT: Håller med Mats. Jag känner att jag inte fått några vettiga svar ur FB, mer än bludder om sjukvården. Så jag håller mej borta.
weasley

Anslöt: 2007-04-18

Inläggav Miche » 2012-05-27 17:42:10

Ska man vara riktigt tuff så får hon lämna ifrån sig mobilen när hon kommer till träffen och hon får tillbaka den när hon går igen. Märks det att hon försöker ta en enda bild så kastar vi telefonen i Fyrisån!
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Inläggav slackern » 2012-05-27 17:45:15

Miche skrev:Märks det att hon försöker ta en enda bild så kastar vi telefonen i Fyrisån!

Helt ärligt skulle jag avråda folk ifrån det. Kan nämligen bli problem med polisen och rättegång.
slackern

Anslöt: 2010-10-26

Inläggav slackern » 2012-05-27 17:52:53

weasley skrev: Jag känner att jag inte fått några vettiga svar ur FB, mer än bludder om sjukvården. Så jag håller mej borta.

Kanske forumledningen kan ha FB på förhandsgranskad status innan hon ger ett svar på foto och publicerings frågan. Så att hon inte provocerar fram saker?

För det borde väll vara det smidigaste sättet för att få fram ett svar till slut?
slackern

Anslöt: 2010-10-26

Inläggav Zirre » 2012-05-27 17:53:37

Jag kan förstå hur ni tänker ang fb men att ge sig på en enskild person oavset vad denna gjort tidigare, skäms på er!
---

Hade jag varit hemma hade jag kanske kommit även om fb hade varit där, hon är lika mycket värd som alla andra.
Zirre

Anslöt: 2009-12-08

Inläggav Zombie » 2012-05-27 17:53:48

Vid närmare eftertanke var jag nog litet väl impulsiv. Jag vill inte heller behöva sitta och passa på folk och ändå inte kunna känna mig säker.

Återigen, känns kymigt att behöva skriva, men det gäller bara en enda enkel sak, inte hurdan någon är i övrigt.
Zombie

Inläggav Zombie » 2012-05-27 17:58:24

Zirre, jag är säker på att alla skulle känna sig enbart lättade om du kom med ett konkret genomförbart förslag på hur man löser det här utan det du kallar att "ge sig på en enskild person". Då har du också en chans att visa att du förstår hur vi tänker. Frågan går nämligen inte att komma runt. Den gäller inte någon enskild person, den gäller inte någon enda av Fighterbabes alla övriga egenskaper, utan den gäller vars och ens personliga integritet.
Zombie

Inläggav Zirre » 2012-05-27 18:04:14

Zombie skrev:Zirre, jag är säker på att alla skulle känna sig enbart lättade om du kom med ett konkret genomförbart förslag på hur man löser det här utan det du kallar att "ge sig på en enskild person". Då har du också en chans att visa att du förstår hur vi tänker. Frågan går nämligen inte att komma runt. Den gäller inte någon enskild person, den gäller inte någon enda av Fighterbabes alla övriga egenskaper, utan den gäller vars och ens personliga integritet.

Isf kan ni inte vistas nånstanns, kan ju finnas nån med en kamera runt varje hörn.
Zirre

Inläggav Savanten Svante » 2012-05-27 18:04:31

Glimma skrev:Jag förstår att ni är oroliga för Fighterbabe. Men jag har skriftligen förvarnat henne om att sköter hon sig inte på min träff får hon gå direkt.

Jag ser det framför mig.

"JAG sköter mig, det är DOM som bråkar!"

"Det är inte en KAMERA, den är en MOBIL. Faktiskt! Och [random_deltagare] höll MED om att det är en mobil!"

"Träffen tog faktist slut 14.00. Nu är klockan 14.00.01 så NU får jag fotografera alla HUR MYCKET JAG VILL!"

"Träffen var inte alls på stationen, och på stationen står det ingen skylt om att man inte får fotografera, jag frågade konduktören! Där fotograferar jag hur mycket jag vill!"

För en tid sen så drog jag upp ett sånt här bråk, avsiktligt. Det var inför en träff, så att bråket skulle inträffa FÖRE träffen och alla skulle vara överens om vad som gällde på förhand.

Jag hade på förhand bestämt mig för att jag skulle bråka så att jag blev utslängd härifrån om det behövdes. Det behövdes inte. Folk var irriterade på Fighterbabes tidigare bravader. TROTS detta skiter hon i överenskommelser och hittar på saker i stil med ovan... så jag uppnådde bara bråk, inget konstruktivt.

Jag tror inte hon kommer att lyssna på ett enda ord i överenskommelsen, annat än för att hitta kryphål.

"Jag fotograferade SPEGELN faktiskt, jag kan väl inte rå för att du stod så du fastnade på min bild!"

Om forumledningen tycker att jag igen drar upp gammalt mög så är ni välkomna att varna mig. Själv anser jag att varken den här tråden eller förra är inaktuella.

Moderator Alien: Vill påpeka att ovanstående inte är verkliga citat (i så fall krävs länkadresser) utan påhittade uttalanden.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2007-03-13

Inläggav Savanten Svante » 2012-05-27 18:05:57

Zirre skrev:Isf kan ni inte vistas nånstanns, kan ju finnas nån med en kamera runt varje hörn.

Jup. Fast om random snubbe plåtar mig på gatan så är det inte nån som råkar publicera mig på ett blogginlägg med "här är det ett gäng aspergare". Så länge pressen kallar mangs mfl för aspies så föredrar jag att välja SJÄLV när jag berättar för folk, tack så mycket.

Hennes egna bravader får henne ifrågasatt av FK, jag är inte intresserad av att bli ifrågasatt av bara farten, för att jag blir identifierad på hennes bilder. "Jaha, ytterligare en aktiv aspie på ett socialt möte."
Senast redigerad av Savanten Svante 2012-05-27 18:07:10, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad

Inläggav Zombie » 2012-05-27 18:06:30

Zirre skrev:
Zombie skrev:Zirre, jag är säker på att alla skulle känna sig enbart lättade om du kom med ett konkret genomförbart förslag på hur man löser det här utan det du kallar att "ge sig på en enskild person". Då har du också en chans att visa att du förstår hur vi tänker. Frågan går nämligen inte att komma runt. Den gäller inte någon enskild person, den gäller inte någon enda av Fighterbabes alla övriga egenskaper, utan den gäller vars och ens personliga integritet.

Isf kan ni inte vistas nånstanns, kan ju finnas nån med en kamera runt varje hörn.

Parallell: Varför se sig för innan man går över gatan, påkörd kan man ju bli ändå. Det är också mindre risk att få sin nuna kopplad till Asperger om den som fotar inte känner till det sambandet.
Senast redigerad av Zombie 2012-05-27 18:08:57, redigerad totalt 1 gång.
Zombie

Inläggav kullan » 2012-05-27 18:08:43

FB tar ju ingen hänsyn till oss så varför ska vi ta hänsyn till henne för?
kullan

Anslöt: 2011-04-15

Inläggav Zirre » 2012-05-27 18:13:05

Men då får väl TS äta själv på restaurangen eftersom ni inte vill komma pga FB.
Zirre

Inläggav Savanten Svante » 2012-05-27 18:15:17

Zirre skrev:Men då får väl TS äta själv på restaurangen eftersom ni inte vill komma pga FB.

Otroligt sorgligt.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad

Inläggav kullan » 2012-05-27 18:17:41

Zirre skrev:Men då får väl TS äta själv på restaurangen eftersom ni inte vill komma pga FB.

ja det är ju så effekten blir.
kullan

Anslöt: 2011-04-15

Inläggav Zirre » 2012-05-27 18:19:05

Savanten Svante skrev:

Otroligt sorgligt.

Exakt!
Zirre

Inläggav Moggy » 2012-05-27 18:22:51

Tyvärr är det så det brukar sluta när man ska anpassa sig och respektera folk som inte bryr sig om andra eller uppsatta regler. Dom har mer energi för sin sak än dom som bara vill ha det lugnt och trevligt och så blir det att alla väljer att ge upp istället för att riskera tjafs och bråk. Slutresultat: det blir inget av med bra saker.
Moggy

Anslöt: 2007-01-25

Inläggav Moggy » 2012-05-27 18:24:25

slackern skrev:
Miche skrev:Märks det att hon försöker ta en enda bild så kastar vi telefonen i Fyrisån!

Helt ärligt skulle jag avråda folk ifrån det. Kan nämligen bli problem med polisen och rättegång.

Förutsatt att det finns vittnen som såg vad som hände och att polisen råkar ha tid över att reda ut en borttappad mobil...
Moggy

Anslöt: 2007-01-25

Inläggav Savanten Svante » 2012-05-27 18:26:03

Det här bär åt ett mycket tråkigt håll.

Uteslut fb bara.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad

Inläggav Fighterbabe » 2012-05-27 18:33:25

Savanten Svante skrev:
Zirre skrev:Isf kan ni inte vistas nånstanns, kan ju finnas nån med en kamera runt varje hörn.

Jup. Fast om random snubbe plåtar mig på gatan så är det inte nån som råkar publicera mig på ett blogginlägg med "här är det ett gäng aspergare". Så länge pressen kallar mangs mfl för aspies så föredrar jag att välja SJÄLV när jag berättar för folk, tack så mycket.

Hennes egna bravader får henne ifrågasatt av FK, jag är inte intresserad av att bli ifrågasatt av bara farten, för att jag blir identifierad på hennes bilder. "Jaha, ytterligare en aktiv aspie på ett socialt möte."

INGENSTANS har jag skrivit, (ens vid bilder som är tillåtna att publicera) att det är en "aspergerträff", "ett gäng aspiesar" eller liknande.
Fighterbabe

Anslöt: 2007-10-26

Inläggav weasley » 2012-05-27 18:35:35

Zirre skrev:Jag kan förstå hur ni tänker ang fb men att ge sig på en enskild person oavset vad denna gjort tidigare, skäms på er!
---

Hade jag varit hemma hade jag kanske kommit även om fb hade varit där, hon är lika mycket värd som alla andra.

Visst. Läs Dannes korta referat om hennes tidigare bravader. Samt påminns om att hon aldrig bett om ursäkt.

Jag vill inte hamna på hennes kamera eller mobilkamera. Så är det bara. Därför kommer jag inte. Trist? Naturligtvis. Men ett sätt att skydda sej själv.

EDIT: Dannes referat -> post801399.html#p801399
weasley

Inläggav weasley » 2012-05-27 18:36:51

Fighterbabe skrev:INGENSTANS har jag skrivit, (ens vid bilder som är tillåtna att publicera) att det är en "aspergerträff", "ett gäng aspiesar" eller liknande.

Spelaroll. Så länge du inte bett om ursäkt är det där bara slingerkrokar.
weasley

Återgå till Träffar

Logga in