Vad äter ni?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Re: Vad äter ni?

Inläggav slackern » 2012-05-24 17:41:21

Xzirie skrev:
Parvlon skrev:
Xzirie skrev:Jag har ingen frys och jag vågar inte använda spisplattorna.
Har de gått sönder eller är det bara så att du inte litar på de rent allmänt? Bägge saker så lär det finnas hjälp du kan få för att få lösningar.

Jag litar inte på mig själv. Jag har rejäl OCD och är livrädd för att lämna dem på. För att göra saken värre är jag dessutom så tankspridd att jag mycket väl kan göra det också.

Du har inte funderat på att skaffa en timer som stänger av spisen efter en timme eller något?

Typ den här kanske du kan få utav en arbetsterapute?
http://www.timer.nu/

Här har du en billig ifrån Jula.

http://www.jula.se/sakerhetstimer-406063
slackern

Anslöt: 2010-10-26

Inläggav KrigarSjäl » 2012-05-24 19:41:18

Har märkt att man ibland när man säger att man inte äter någonting får frågan 'är du allergisk?'.

Varför frågar folk det? Är det inte ett fullgott skäl att avstå något för att man tycker det är äckligt?
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2006-08-10

Inläggav blyger » 2012-05-25 14:50:02

KrigarSjäl skrev:Har märkt att man ibland när man säger att man inte äter någonting får frågan 'är du allergisk?'.

Varför frågar folk det? Är det inte ett fullgott skäl att avstå något för att man tycker det är äckligt?

Jag skulle nog kunna fråga bara av ren och skär nyfikenhet, utan minsta dömande tanke åt något håll alls. :-)Happy
(och kanske i vissa lägen panikartat för att hitta nån väg att driva ett samtal :? )
blyger

Anslöt: 2011-04-26

Inläggav Kostymhippie » 2012-05-25 15:55:47

@KrigarSjäl: Tyvärr verkar det inte vara ett fullgott skäl att avstå något för att man finner det motbjudande.

Har liknande problem som en tidigare i tråden ang. grönsaker. Går bra att äta vissa såsom broccoli, aubergine och zucchini, men testar nya gör jag helst själv eller om någon jag litar mycket på lagat maten, t.ex flickvännen.
Kostymhippie
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2011-10-12

Inläggav Parvlon » 2012-05-26 1:22:21

En alternativ anledning kan vara att det riskerar finnas rester av det i det andra de tänkt att bjuda på.
Parvlon
Inaktiv

Anslöt: 2006-07-28

Vad äter ni?

Inläggav lasseivägen » 2012-05-26 6:55:33

Igår blev det sen middag glöden från kvälls brasan var inte färdig för stekpannan innan vid elvatiden.
Sen blev det stekt Körv och obergin, sen jordgubbar me sherry till eftrrätt.
Lite primitivt att laga mat på öarna på Tjörns fjordar.
lasseivägen

Anslöt: 2009-07-20

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in