Wiener Schachzeitung
10 inlägg
• Sida 1 av 1
Wiener Schachzeitung
"På Aspergerforum löser man alla problem - utom relationsproblem". Jag testar och ser om någon på forumet kan lösa mitt problem.
Bakgrund:
Wiener Schachzeitung är en schacktidskrift som gavs ut en gång i månaden huvudsakligen under perioden 1898-1938 med ett avbrott för första världskriget. Som jag förstår saken har dessa tidskrifter sedan samlats i årsböcker och givits ut i olika omgångar.
Problem:
Jag vill få tag på (alltså köpa) årgångarna 1928 och 1929 av Wiener Schachzeitung. Här verkar det som man kan köpa alla årgångar från 1923 och framåt, och då skulle jag ju få det jag söker. Problemet är bara att priset 700 euro är på tok för högt. Här har jag hittat "Volume 8" av Wiener Schachzeitung i en nyutgåva från 2010 men det framgår inte vilken eller vilka årgångar "Volume 8" innehåller. Priset på cirka 25 euro tycker jag dock är helt OK.
Min fråga till forumet är alltså: Hur ska jag få tag på årgång 1928 och 1929 av Wiener Schachzeitung till ett rimligt pris? "Rimligt pris" för mig är cirka 50 euro eller 500 kronor.
Bakgrund:
Wiener Schachzeitung är en schacktidskrift som gavs ut en gång i månaden huvudsakligen under perioden 1898-1938 med ett avbrott för första världskriget. Som jag förstår saken har dessa tidskrifter sedan samlats i årsböcker och givits ut i olika omgångar.
Problem:
Jag vill få tag på (alltså köpa) årgångarna 1928 och 1929 av Wiener Schachzeitung. Här verkar det som man kan köpa alla årgångar från 1923 och framåt, och då skulle jag ju få det jag söker. Problemet är bara att priset 700 euro är på tok för högt. Här har jag hittat "Volume 8" av Wiener Schachzeitung i en nyutgåva från 2010 men det framgår inte vilken eller vilka årgångar "Volume 8" innehåller. Priset på cirka 25 euro tycker jag dock är helt OK.
Min fråga till forumet är alltså: Hur ska jag få tag på årgång 1928 och 1929 av Wiener Schachzeitung till ett rimligt pris? "Rimligt pris" för mig är cirka 50 euro eller 500 kronor.
Re: Wiener Schachzeitung
Första träffen på google
http://www.chesslund.com/detail.asp?id= ... itung-1928
50 Euro för årgång 1928.
http://www.chesslund.com/detail.asp?id= ... itung-1928
50 Euro för årgång 1928.
I beskrivningen av Volume 8 i länken du gav står det att det är en reproduktion av en tidskrift publicerad före 1923 så då är det väl ett högre volume-nummer du får leta efter (eller lägre om de publicerat dem i bakvänd ordning).
Ja, det stämmer att Volume 8 verkar vara någon årgång före 1923, men jag kan inte se vilken. Det kan ju dessutom tänkas att olika reproduktioner har numrerat volymerna olika, så jag tror inte att man kan lita på att samma volymnummer innebär samma innehåll.
Det är konstigt att det ska vara så svårt att ange vilka årgångar som ingår...
Mats skrev:Tycker jag också!
Det går inte att kontakta Österrikiska ambassaden och höra om det finns något arkiv som har lagt ut det på nätet? Eller som har sparat det digitalt och som kan skicka det via en pdf fil?
Nu har jag haft mailkontakt med Bokus:
Jävla idioter som inte kan ta reda på vad det är de säljer!
Mats skrev:Hej!
Jag skulle vilja köpa årgång 1929 av Wiener Schachzeitung. Problemet är att när jag söker på “Wiener Schachzeitung” på http://www.bokus.com får jag upp “Volume 3”, “Volume 7” och “Volume 8”, och jag kan inte räkna ut ifall någon av dessa är årgång 1929. Det framgår inte på något sätt vilka årgångar som är till salu, vad jag kan se. Jag vore tacksam för hjälp.
Med vänliga hälsningar
Mats
Bokus skrev:Hej!
Tyvärr har vi inte fått den informationen från leverantören av den boken så det kan jag inte svara på, har du ISBN på den du vill ha?
Med vänlig hälsning,
[Förnamn]
Bokus Kundservice
kundservice@bokus.com
Mats skrev:Hej,
Nej, det är en annan sida av samma problem. Eftersom jag inte vet vilka årgångar de olika volymerna innehåller kan jag inte heller få fram något ISBN. Har ni möjlighet att kontakta leverantören för att få fram den uppgiften? Det är alltså årgång 1929 av Wiener Schachzeitung jag är intresserad av.
Med vänlig hälsning
Mats
Bokus skrev:Hej!
Vi har efterfrågat mer info men tyvärr har vi inte fått det, så där kan jag inte hjälpa dig med mer uppgifter.
Med vänlig hälsning,
[Samma förnamn som i förra mailet]
Bokus Kundservice
kundservice@bokus.com
Jävla idioter som inte kan ta reda på vad det är de säljer!
Återgå till Intressanta intressen