att plugga på universitet och högskola.?
31 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: att plugga på universitet och högskola.?
HUr bodde ni då studentlägenhet eller så.?
hyrde ni något rum ect.??
hyrde ni något rum ect.??
wuwei skrev:manne skrev:jag vill att det ska vara som i en film att man får ha sex med massor av tjejer i ca 20 års ålder och vilda fester och sex ,studier också förstås.
Grejen med att det är på film är ju just det: det är på film, inte i verkliga livet.
Jag har pluggat på högskola/universitet i Stockholm, Karlstad och Örebro, sammanlagt 6 år.
Några observationer jag gjorde: en del av de som festade hårt försvann, många skärpte sig för att de skulle kunna klara studierna och en liten grupp fortsatte att festa stenhårt och klarade ändå studierna. Jag delar plåtmonsters uppfattning: alkoholen kan flöda, men det där med ohämmat sex verkar det mer tunnsått med.
hur lå¨ng tid varar universitets studierna då 3 år eller.?
hur lång tid måste man studera.?
Krake skrev:Va alla e positiva här då![]()
Jag är tyvärr en sån som inte går ihop med studier. Jag är vanligtvis den skickligaste och mest kunniga studenten men har ändå svårt att klara betygen. Kort sagt så är jag bra på det jag gör men usel på att studera.
Stockholms universitet. Fysiklinjen i 2 år innan jag bestämde mig för att läsa matte istället. Fortfarande ingen examen. Har läst kurs för kurs sen jag slutade med fysiken. Bor fortfarande hos päronen.plåtmonster skrev:Den enda social interaktionen du behöver är labbar och ev grupparbeten om man ska vara riktigt hård
Sanning med modifikation. Om man läser supersvåra grejer (som funktionalanalys tex) med tuffa och inte helt pedagogiska lärare så att man knappt hinner med inlämningsuppgifterna och inte har tillgång till bra litteratur på området så är det svårt att klara det på egen hand. De mest framgångsrika studenterna arbetar regelbundet i grupper om 3-5 personer och kan på så vis dra nytta av varandras kunskaper, färdigheter och 3-5 ggr så mycket tid/uppgift.
MEn vilken är det skönaste student staden då lund eller uppsala.??
jag vet att lund skall vara en bra student stad.
![Crying or Very sad :cry:](http://www.aspergerforum.se/images/smilies/icon_cry.gif)
Att studera i Lund
http://www.youtube.com/watch?v=T6pB8wpLVSk
nallen skrev:Krake skrev:Fysiklinjen i 2 år innan jag bestämde mig för att läsa matte istället. Fortfarande ingen examen.
Examen är för folk som inte vill veta mer
skulle vilja studera vid lunds universitet men tyvär så är det kört för mig i dag har egen lägnehet och har lss här och klarar mig inte utan lss i dag tyvär.
![Gråter :cry:](http://www.aspergerforum.se/images/smilies/icon_cry.gif)
ÄR bara en ouppnåelig dröm..
nallen skrev:Krake skrev:Fysiklinjen i 2 år innan jag bestämde mig för att läsa matte istället. Fortfarande ingen examen.
Examen är för folk som inte vill veta mer
precis skulle jag plugga så skulle jag plugga flera linjer kanske på folkhögskola några år och sedan vidare och när man har sjukbidrag så kan man plugga minst 20 år eller mera.
Alien skrev:Alltså är det kunskaper, examen el "det vilda studentlivet" du vill ha?
Jag har läst vid universitetet i Uppsala, men något glatt studentliv ägnade jag mig inte åt. Jag studerade ämnen jag var intresserad av. Bodde i studentrum (delade pentry, badrum och hall med en annan student). Men för att få jobb var jag tvungen att gå en särskild yrkesutbildning sedan.
skrev förut om det här finns en del film tips också att läsa
http://aspieforum.se/viewtopic.php?f=27 ... lmerna.%3F
Jag har pluggat en del kurser på universitet o e ganska säker på att jag skulle kunna ta en universitetsexamen (förutsatt att jag får extrahjälp/extra handledning vid uppsatsskrivningar - vilket jag fattat man kan har chans till om ens funktionshinder kräver d) men hittills har jag inte klarat ett enda sommarjobb..så..jag vågar inte utbilda mig/fördjupa mig i ngt intresse "för egen skull".
Studielånen jag kommer behöva dra på mig vill jag kunna betala tillbaka o då behöver jag kunna försörja mig genom ett vanligt jobb/ jobb på öppna arbetsmarknaden.
Ngn som har samma problem?
Studielånen jag kommer behöva dra på mig vill jag kunna betala tillbaka o då behöver jag kunna försörja mig genom ett vanligt jobb/ jobb på öppna arbetsmarknaden.
Ngn som har samma problem?
Återgå till Studier och arbetsliv