Tisdag 15 maj Diskussionsgruppen Sthlm
23 inlägg
• Sida 1 av 1
Tisdag 15 maj Diskussionsgruppen Sthlm
Välkommen till diskussiongruppen
Nästa träff: Tisdag 15 maj 2012, kl 19.00-20.30
Vi träffas på:
Matteus skola, Vanadisvägen 16, Sthlm.
Ingång B2, Rum C305 OBS!!
Närmaste T-bana är Odenplan.
Kvällens ämne: Gemenskap - Hur viktigt är det egentligen? Klarar vi oss bäst själva? Kan man bli för beroende av andra? Hur viktigt är det att umgås med andra som har asperger? Kan det t.o.m. vara negativt att göra det? Har vi en lojalitet och kanske även ett ansvar gentemot andra aspergergare som grupp?
Eftersnack:
Efter träffen brukar de som vill fortsätta till Vasa´s för att umgås och snacka vidare.
OBS! det gäller beställningstvång från deras meny. Var och en betalar sin egen nota.
Mer info om träffarna finns här: http://www.aspergersyndrom.n.nu/traffar
Förslag på framtida ämnen välkomnas via mail, PM, eller på papperslapp när vi ses.
Välkomna till kvällens träff med Diskussionsgruppen
Danne
Nästa träff: Tisdag 15 maj 2012, kl 19.00-20.30
Vi träffas på:
Matteus skola, Vanadisvägen 16, Sthlm.
Ingång B2, Rum C305 OBS!!
Närmaste T-bana är Odenplan.
Kvällens ämne: Gemenskap - Hur viktigt är det egentligen? Klarar vi oss bäst själva? Kan man bli för beroende av andra? Hur viktigt är det att umgås med andra som har asperger? Kan det t.o.m. vara negativt att göra det? Har vi en lojalitet och kanske även ett ansvar gentemot andra aspergergare som grupp?
Eftersnack:
Efter träffen brukar de som vill fortsätta till Vasa´s för att umgås och snacka vidare.
OBS! det gäller beställningstvång från deras meny. Var och en betalar sin egen nota.
Mer info om träffarna finns här: http://www.aspergersyndrom.n.nu/traffar
Förslag på framtida ämnen välkomnas via mail, PM, eller på papperslapp när vi ses.
Välkomna till kvällens träff med Diskussionsgruppen
Danne
Re: Tisdag 15 maj Diskussionsgruppen Sthlm
Detta blir sista träffen innan sommaruppehållet, sen dröjer det tills höst innan vi ses igen.
(Diskussionsgruppen följer skolterminerna, eftersom vi använder oss av skolans lokaler.)
(Diskussionsgruppen följer skolterminerna, eftersom vi använder oss av skolans lokaler.)
Då ses vi ikväll då, jag hoppas det blir fler än bara jag och Danne...
Det tror jag nog, förra gången var det knappt nån som skrev i tråden heller, och då blev vi ändå 31 pers. Men annars får väl vi lösa alla världens funderingar själva, och sen käka gott på Vasas med gott om plats för jackan.
Ag hoppas jag hinner i tid ikväll annars för du lösa funderingarna själv så ses vi på Vasa's efteråt!
Jag kommer om jag orkar. Har varit mycket nu ett tag och jag har blivit "trötthetssjuk". Men idag har jag inget särskilt annars att göra iaf.
- KaosPrinsessa
- Anslöt: 2010-10-10
Jag vill hemskt gärna komma men kommer missa åtminstone föreläsningen. Kommer troligen kika in på Vasa.
JvA00 skrev:Jag vill hemskt gärna komma men kommer missa åtminstone föreläsningen. Kommer troligen kika in på Vasa.
Föreläsningen??? Det hoppas jag VERKLIGEN inte!
Hmm.. eftersom jag inte är så bra på att prata inför grupp tänkte jag bara säga lite av min syn på vissa saker här
När det gäller ensamhet så trivs jag bäst själv och skulle inte ha några problem att bo ensam i skogen. Jag försöker lära mig att vara med folk, det är därför jag är med på vissa träffar (samt att jag gillar att lyssna på andras åsikter).
Sen kan jag faktiskt inte slappna av mer bland personer med AS än med andra. Jag spelar alltid. Finns bara en jag kan slappna av rätt mkt med, men annars så spelar jag och försöker vara normal och duktig hela tiden, även för hab, lss och sånt.
Sen när det gäller tro har jag märkt att många med AS antingen är extremt otroende eller extremt troende. Själv har jag en stark tro men tillhör inte någon specifik religion.
Sen vill jag även be om ursäkt för att mitt alarm på mobilen satte igång mitt under gruppen
När det gäller ensamhet så trivs jag bäst själv och skulle inte ha några problem att bo ensam i skogen. Jag försöker lära mig att vara med folk, det är därför jag är med på vissa träffar (samt att jag gillar att lyssna på andras åsikter).
Sen kan jag faktiskt inte slappna av mer bland personer med AS än med andra. Jag spelar alltid. Finns bara en jag kan slappna av rätt mkt med, men annars så spelar jag och försöker vara normal och duktig hela tiden, även för hab, lss och sånt.
Sen när det gäller tro har jag märkt att många med AS antingen är extremt otroende eller extremt troende. Själv har jag en stark tro men tillhör inte någon specifik religion.
Sen vill jag även be om ursäkt för att mitt alarm på mobilen satte igång mitt under gruppen
- KaosPrinsessa
nano skrev:Törs nog säga att merparten gillar dig i alla fall
Har du pratat med alla? Näe men jag hoppas det iaf.
- KaosPrinsessa
KaosPrinsessa skrev:Hmm.. eftersom jag inte är så bra på att prata inför grupp tänkte jag bara säga lite av min syn på vissa saker här
Tack för ikväll alla glada. Trevlig avslutning med 35 deltagare, varav många gärna delade med sig av sina åsikter. Lite körsång blev det också på Vasas av grannsällskapet.
Tack alla för den här terminen, jag återkommer snart i den här tråden om nästa terminens startdatum när det blir bekräftat.
Tack alla för den här terminen, jag återkommer snart i den här tråden om nästa terminens startdatum när det blir bekräftat.
Nej det har jag inte men negativa saker brukar man få höra om andra och om dig har jag inte hört något negativt.KaosPrinsessa skrev:nano skrev:Törs nog säga att merparten gillar dig i alla fall
Har du pratat med alla? Näe men jag hoppas det iaf.
Det finns en del som man får höra saker om ibland, en del verkar sant o annat verkar inte sant men andrahandsuppgifter brukar vara "kryddade" med extra detaljer har jag märkt.
Hade jag hört negativa saker om dig så hade jag nog reagerat på det eftersom jag tycker du är trevlig, mest för att du inte är arg av dig
35 deltagare, det var som fan. Måste vara ett kvalitetstecken.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Zirre skrev::-)Hug
Tack ^^
nano skrev:Nej det har jag inte men negativa saker brukar man få höra om andra och om dig har jag inte hört något negativt.
Det finns en del som man får höra saker om ibland, en del verkar sant o annat verkar inte sant men andrahandsuppgifter brukar vara "kryddade" med extra detaljer har jag märkt.
Hade jag hört negativa saker om dig så hade jag nog reagerat på det eftersom jag tycker du är trevlig, mest för att du inte är arg av dig
Det är iof sant och du verkar ju umgås med en del ^^
- KaosPrinsessa
Så äntligen kom bokningsbekräftelsen, dom tog verkligen tid på sig.
Nästa träff 28 augusti !!
Kallelsetråd en vecka innan som vanligt, men jag rekommenderar att ni noterar datumet redan nu. Väl mött i höst allihopa. Och ha en skön sommar.
Nästa träff 28 augusti !!
Kallelsetråd en vecka innan som vanligt, men jag rekommenderar att ni noterar datumet redan nu. Väl mött i höst allihopa. Och ha en skön sommar.
Perfekt att du precis hade fått klarhet i det, jag ska precis schemalägga mina sommar-tisdagar...
***Borttaget***
Moderator: tog bort en del av inlägget.
***Borttaget***
Moderator: tog bort en del av inlägget.