Tips om onlinespel för nybörjare.
19 inlägg
• Sida 1 av 1
Tips om onlinespel för nybörjare.
Många säger att onlinespel ska va så socialt och flera säger att jag borde gå med i nåt. Om jag ska det i så fall vad?
Jag har visserligen ett konto på Betapet men där känner jag bara en och det vore kul med fler som är lite småbekanta för mig. Men alla spelar väl på telefonerna numera vilket jag inte vill.
Spel jag är intresserad av är sims , Zuma Blitz, Spel som bygger på principen finn fem fel. Man får en scen och lista på saker man ska hitta i scenen, Spel där man bygger upp samhällen med hus och olika affärer och andra samhällsnyttiga byggnade,olika varianter på bubblesspel.
Jag har aldrig spelat online förutom betapet så jag är osäker och tveksam.
Har ni nåt tips?
Jag har visserligen ett konto på Betapet men där känner jag bara en och det vore kul med fler som är lite småbekanta för mig. Men alla spelar väl på telefonerna numera vilket jag inte vill.
Spel jag är intresserad av är sims , Zuma Blitz, Spel som bygger på principen finn fem fel. Man får en scen och lista på saker man ska hitta i scenen, Spel där man bygger upp samhällen med hus och olika affärer och andra samhällsnyttiga byggnade,olika varianter på bubblesspel.
Jag har aldrig spelat online förutom betapet så jag är osäker och tveksam.
Har ni nåt tips?
Re: Tips om onlinespel för nybörjare.
På Fejjan (dvs Facebook) finns det ett antal spel som är populära, FarmVille tillhör väl det mest populära, men det finns massor med andra. Klicka på länken Games Feed till vänster så hittar du säkert något som passar dig (själv använder jag endast Fejjan för att chatta med min dotter och håller mig så hemlig som möjligt).
Jo jag spelar en massa spel på fejjan. Men för att komma någonstans så måste man ha massor med "grannar" eller lagkompisar som spelar spelet med dig. Det folk säger är att onlinespel kan man både chatta och prata över skype under tiden man spelar. Det är den delen som är det sociala i det hela.
Nu är jag ingen spelare, så de som är får väl rätta mig. Men jag tror, baserat på egna erfarenheter i helt andra sammanhang, att det är lätt att det blir fel och konstigt om man börjar pyssla med nåt (vad som helst) av andra anledningar än att man faktiskt är intresserad av det. Folk är duktiga på att märka att man låtsas om man inte är genuint intresserad.
Så, hitta nåt som i sig intresserar dig (spel eller annat), då blir det dessutom mycket lättare att vara avslappnad i de sociala bitarna och det blir inte heller samma katastrof om det sociala inte fungerar - man har ju ändå intresset.
*kryper tillbaka under stenen*
Så, hitta nåt som i sig intresserar dig (spel eller annat), då blir det dessutom mycket lättare att vara avslappnad i de sociala bitarna och det blir inte heller samma katastrof om det sociala inte fungerar - man har ju ändå intresset.
nallen skrev:Nu är jag ingen spelare, så de som är får väl rätta mig. Men jag tror, baserat på egna erfarenheter i helt andra sammanhang, att det är lätt att det blir fel och konstigt om man börjar pyssla med nåt (vad som helst) av andra anledningar än att man faktiskt är intresserad av det. Folk är duktiga på att märka att man låtsas om man inte är genuint intresserad.
+1
Klokt sagt, nallen.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Jo jag är ju inte jätteduktig på spel och dessa spel jag räknat upp kan man lika gärna köpa och installera på datorn så man kan spela utan internetuppkoppling.
Ska väl ta en funderare.
Ska väl ta en funderare.
@nallen har helt rätt, falskhet lyser igenom oavsett vilken fasad man än sätter upp (möjligen kan psykopater klara det).
https://www.kabam.com/dragons-of-atlantis
Dragons of Atlantis är ett spel som jag nyligen blivit förtjust i. Det går ut på att bygga upp sin egen by med armé, och attackera andra spelare för att plundra deras byar. Det går också att vara självförsörjande, och bygga ett så stort lagerhus att andra spelare bara tar pengar när de plundrar en. Man har nybörjarskydd i en vecka, och i början är det en guide med pilar som visar var man ska klicka för att göra olika saker.
Det går att alliera sig med andra spelare, men det är frivilligt. Spelet går på engelska, men det är ett ganska simpelt språk, med bilder.
Dragons of Atlantis är ett spel som jag nyligen blivit förtjust i. Det går ut på att bygga upp sin egen by med armé, och attackera andra spelare för att plundra deras byar. Det går också att vara självförsörjande, och bygga ett så stort lagerhus att andra spelare bara tar pengar när de plundrar en. Man har nybörjarskydd i en vecka, och i början är det en guide med pilar som visar var man ska klicka för att göra olika saker.
Det går att alliera sig med andra spelare, men det är frivilligt. Spelet går på engelska, men det är ett ganska simpelt språk, med bilder.
kullan skrev:Många säger att onlinespel ska va så socialt och flera säger att jag borde gå med i nåt. Om jag ska det i så fall vad?
Något MMORPG spel skulle jag säga. Finns väldigt många olika.
World of Warcraft
Star Wars The Old Republic
Star Trek Online (gratis)
Diablo III släpps imorgon och är MMO.
Sociala spel.
Jaha... Dom spelen lockar mig inte så mycket så då var det kanske inget för mig ändå. som jag misstänkte. Tack för tipsen.
kullan skrev:Jaha... Dom spelen lockar mig inte så mycket så då var det kanske inget för mig ändå. som jag misstänkte. Tack för tipsen.
Det är sociala spel där du gör uppdrag. Inget av de är skjutspel eller liknande, utan det handlar om samarbete, göra quests och sånt. Dessutom är det Rollspel för den som tycker det är kul. Jag tycker du ska prova på något av de, och köra till lite högre level. Passar det inte, gör det inte det. Men om du vill ha något socialt säger jag d ska köra någon form av MMORPG som står för Massive Multiplayer Online Role Playing Game. Om det är just en social bit du är ute efter skulle jag föreslå MMORPG, då det är just att spela med andra som de går ut på. Och åd menar jag spela och samarbeta med andra, inte skjuta dem.
Tycker inte du ska säga nej till något spel före du provat på dem. Många spel är roligare än vad man kan tro faktiskt. Liksom många spel kan vara skittråkiga, trots de verkar roliga. Precis som filmer, vissa överraskar, vissa är en besvikelse, vissa är som man förväntar sig.
Jo jag förstår vad du säger, men jag får nog hitta på nåt annat istället.
kullan skrev:Jo jag förstår vad du säger, men jag får nog hitta på nåt annat istället.
Vad är det du vill ha ut av spelet förutom det sociala?
marxisten skrev:kullan skrev:Jo jag förstår vad du säger, men jag får nog hitta på nåt annat istället.
Jag vet inte riktigt. Finna ett spel som är kul.
kullan skrev:marxisten skrev:kullan skrev:Jo jag förstår vad du säger, men jag får nog hitta på nåt annat istället.
Jag vet inte riktigt. Finna ett spel som är kul.
Alla spel är kul för någon (annars skulle spelet ej existera), men vad är det du anser är kul? Vad vill du göra i det. Skjuta folk, göra uppdrag, quests, spela mot andra spelare, spela med andra spelare, köra i lag, rollspela, bara snacka skit med folk?
Det finns en uppsjö av spel. Säg ungefär vad du vill ha ut från spelet kan vi nog finna något kul åt dig.
kullan skrev:Spel jag är intresserad av är sims , Zuma Blitz, Spel som bygger på principen finn fem fel. Man får en scen och lista på saker man ska hitta i scenen, Spel där man bygger upp samhällen med hus och olika affärer och andra samhällsnyttiga byggnade,olika varianter på bubblesspel.
Där är väl typen av spel jag spelar på fejjan. Tetris battle är rätt kul oxå.
kullan skrev:kullan skrev:Spel jag är intresserad av är sims , Zuma Blitz, Spel som bygger på principen finn fem fel. Man får en scen och lista på saker man ska hitta i scenen, Spel där man bygger upp samhällen med hus och olika affärer och andra samhällsnyttiga byggnade,olika varianter på bubblesspel.
Där är väl typen av spel jag spelar på fejjan. Tetris battle är rätt kul oxå.
Kanske detta passar då? Minecraft
Minecraft har jag testat och det funkade inget bra för mig. Tyvärr.