Att ställa upp i ett val
3 inlägg
• Sida 1 av 1
Att ställa upp i ett val
Jag är medlem i en ganska stor ideell förening och för ett tag sen var det en i ledningen som undrade om jag var intresserad att söka posten som IT-ansvarig (en arvoderad post). Skickade iväg en ansökan och blev förvånad när valnämnden nominerade mig. Själva valet äger rum på kommande fullmäktige, förmodligen kommer jag att ha tre motkandidater och medlemmarna röstar fram den de tycker är bäst.
Känner mig dock helt lost när det gäller att hålla valtal, måste naturligtvis presentera mig själv i bästa möjliga dager och vad jag vill utföra under kommande mandatperiod.
Någon som gjort något liknande?
Känner mig dock helt lost när det gäller att hålla valtal, måste naturligtvis presentera mig själv i bästa möjliga dager och vad jag vill utföra under kommande mandatperiod.
Någon som gjort något liknande?
Re: Att ställa upp i ett val
Har inte gjort samma sak, men två saker du kan prata om är ju dels dina tidigare erfarenheter av IT, dels om det finns några problem i organisationen relaterade till IT som du tycker att du vill och kan lösa.
Re: Att ställa upp i ett val
Ja, jag förstår att det är det jag måste göra, jag har absolut inte haft problem att göra överygande presentationer i skolan tex. Men nu när det är skarpt läge och mycket står på spel känner jag mig totalt blockerad. Låter säkert väldigt kryptiskt, men jag kan inte berätta mera utan att outa mig.
Återgå till Att leva som Aspergare