asperger och humor
Re: asperger och humor
Red and green skrev:Humor är viktig. Jag gillar spexa med ord.
Är nog ganska rapp i munnen när jag inte är under pågående autism-anfall.
En rapp aspie är dock långt ifrån salongsfähig. Dessutom allt som kommer ut är inte välmenande.
Ibland får jag inte ett enda ord ut från munnen.
Svart/vitt. Allt eller inget.
Skönt nu slapp jag skriva det själv. (stämmer alltså in på mig med)
Ang Big Bang Theory och alla andra sitcoms förövrigt så klarar jag inte av dem, skrattljuden efter exakt allt som händer i dessa serier som skulle kunna tydas som roligt, är så överdrivna.
Har svårt att tro att någon på riktigt skulle skratta var 3:e sekund genom alla avsnitt i typ 10 säsonger, även om det var kul.
Finns en video på youtube där de har klippt ut skrattljuden från bigbang theory, och då märker man att de för typ en helt normal konversation, hur tråkigt som helst.
Ni som är vän med mig på Facebook kan se ett hundratal rutor jag gjort med främst psykiatrianknytning till Mediagruppen och tidningen ASP-bladet, alla nya lägger jag upp på Facebook och på Dayviews. Övrigt:
Några gamla bilder jag gjort: http://www.freewebs.com/mstibbs/rosahakkorset.htm
Stripgenerator: http://mstibbs.stripgenerator.com/gallery/
Några gamla bilder jag gjort: http://www.freewebs.com/mstibbs/rosahakkorset.htm
Stripgenerator: http://mstibbs.stripgenerator.com/gallery/
Gillar humor som ironiserar över aktuella saker och människor. Det får gärna var en bra bit över PK-gränsen och sånt som folk blir upprörda över. Finns mycket bra svensk humor fårn 90-talet.
Serien "Ursäkta röran" höll jag på att garva mig fördärvad på när jag såg och det blev bara ännu roligare när massa folk började moralisera över serien och tyckte den var förskräckligt elak.
Hipp Hipp var underbart första gången dit gick just för att dom drev så pricksäkert med media.
Killinggänget var jätteroliga och "Fyra Nyanser av Brunt" är ett mästerverk.
Flera radioprogram på P3 under 90-talet var roliga. Rally, Pippirull, Clownen Luktar bensin etc. Tyvärr blev allt sånt där nedlagd när P3 skulle bli "ordentligt".
Hans af Klas har orsakat många skratt. Tror det gick i Clownen luktar Bensin.
Serien "Ursäkta röran" höll jag på att garva mig fördärvad på när jag såg och det blev bara ännu roligare när massa folk började moralisera över serien och tyckte den var förskräckligt elak.
Hipp Hipp var underbart första gången dit gick just för att dom drev så pricksäkert med media.
Killinggänget var jätteroliga och "Fyra Nyanser av Brunt" är ett mästerverk.
Flera radioprogram på P3 under 90-talet var roliga. Rally, Pippirull, Clownen Luktar bensin etc. Tyvärr blev allt sånt där nedlagd när P3 skulle bli "ordentligt".
Hans af Klas har orsakat många skratt. Tror det gick i Clownen luktar Bensin.
Bondkomik och buskis som "Stefan och Krister" är aldrig fel.
Sjuk humor som i den Svenska serien "Sjukan" är ju kul med. Det är en engelsk serie från början som heter "Only When I Laugh" - "Ett gott skratt..." Tyvärr har jag aldrig sett originalversionen av det.
Robert Gustavsson och de övriga i "Killinggänget" är ju med en svensk höjdare som man gärna vill se på.
"Monty Python"-gängets humor är ju jävligt kul med, de driver ju med allt, speciellt religion.
Rowan Atkinson är ju en höjdare för sig i "Black Adder", "Mr. Bean", "Ratrace" osv.
Skämthistorier får gärna vara ganska grova.
Sjuk humor som i den Svenska serien "Sjukan" är ju kul med. Det är en engelsk serie från början som heter "Only When I Laugh" - "Ett gott skratt..." Tyvärr har jag aldrig sett originalversionen av det.
Robert Gustavsson och de övriga i "Killinggänget" är ju med en svensk höjdare som man gärna vill se på.
"Monty Python"-gängets humor är ju jävligt kul med, de driver ju med allt, speciellt religion.
Rowan Atkinson är ju en höjdare för sig i "Black Adder", "Mr. Bean", "Ratrace" osv.
Skämthistorier får gärna vara ganska grova.
Senast redigerad av marxisten 2012-04-02 20:40:07, redigerad totalt 4 gånger.
kan ni nårra bellman historier?
- Issa Jesus
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2012-01-06
Det var en gång en dansk, en norsk och Bellman. Dom satt alltid inne på en krog, och en dag kom Jesus in.
Han sa:
- Jag har fått förmågan att göra så att alla sjuka blir friska igen!
Då kom dansken och sa:
- Jag har så ont i ryggen, snälla hjälp mig!
Då fixade Jesus det!
Sen kom norsken och sa:
- Jag har så ont i tanden, hjälp mig!
Så fixade Jesus det. Sen gick han fram till Bellman, för han såg också ut att ha ont, och så sa Jesus:
- Du ser så sjuk ut, vill du ha hjälp?
Då svarade Bellman:
- Nej, för fan jag är sjukskriven!
Han sa:
Då kom dansken och sa:
Då fixade Jesus det!
Sen kom norsken och sa:
Så fixade Jesus det. Sen gick han fram till Bellman, för han såg också ut att ha ont, och så sa Jesus:
Då svarade Bellman:
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Savanten Svante skrev:Det var en gång en dansk, en norsk och Bellman. Dom satt alltid inne på en krog, och en dag kom Jesus in.
Han sa:
Då kom dansken och sa:
Då fixade Jesus det!
Sen kom norsken och sa:
Då svarade Bellman:
klockren
- Issa Jesus
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2012-01-06
Åh Stenmark är bara för jäkla rolig!! *älskar*
Kan sitta i timmar och skratta och spara bilder och visa för alla som vill och inte vill...
Kan sitta i timmar och skratta och spara bilder och visa för alla som vill och inte vill...
asperger och humor
Stenmark är fan bäst! Är det AS-humor eller?
Min fru har blivit Stenmark-frälst, pga mig. Och hon är inte aspig.
Min fru har blivit Stenmark-frälst, pga mig. Och hon är inte aspig.
The Mighty Boosh är roligt, bisarr och drömsk humor som är glatt surrealistisk. Ett program alla borde se. Rätt många verbala skämt. Lite studentspexkänsla över det.
The Young Ones är ju en klassiker den med.
Red Dwarf är mycket roligt.
Brass eye, skön samhällssatir.
The Young Ones är ju en klassiker den med.
Red Dwarf är mycket roligt.
Brass eye, skön samhällssatir.
Maldita skrev:The Mighty Boosh är roligt, bisarr och drömsk humor som är glatt surrealistisk. Ett program alla borde se. Rätt många verbala skämt. Lite studentspexkänsla över det.
Den är underbar FAst jag måste erkänna jag gillade första säsongen bäst
Favorit komiker.
Magnus Betner.
Min humor är rå, tung och grov.
Magnus Betner.
Min humor är rå, tung och grov.
- OceanLiners
- Anslöt: 2012-04-12
KrigarSjälv skrev:Fast jag stör mig på alla som säger sig ha "sjuk humor". Börjar inte det bli lite slitet? Vad är "sjuk humor" egentligen?
Sjuk humor är jonathan winters, en del richard pryor, lenny bruce.
där skämtas det om saker som incest, pedofili, att få ansiktet avslitet av en tiger.
en annan här. att nån springer brinnande ner för gatan apropå det håller nån upp e brinnande tändsticka och säger detta är hen springande ner för gatan.
SÅNT skrattar jag åt. där det roliga liger i det överdrivna hemska eller onormala i sig. att det skulle kunna hända på riktigt och innerst inne vill man skratta åt det.
att en ren kollar på en vinflaska tycker jag är torr humor. med torr humor menar jag inte nödvändigtvis dålig men: långsökt, bokstavliga skämt(tar saker bokstavligt). skämt utan poäng, sånt.
Moderator: Reparerade citatet.
Alla andra som också har 'sjuk humor' har helt andra definitioner på vad som är 'sjuk humor', alltså är det värdelöst att tjata om att man har 'en sån däringa sjuk humor'.
Beskriv din humor istället, det är väl det ordförrådet är till för?
Beskriv din humor istället, det är väl det ordförrådet är till för?
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
nu är det så att det finns definitioner för sjuk humor
HÄR: http://en.wikipedia.org/wiki/Sick_comedy
HA!
Moderator: Gjorde länken klickbar.
HÄR: http://en.wikipedia.org/wiki/Sick_comedy
HA!
Moderator: Gjorde länken klickbar.
Den där artikeln säger inte så mycket och hur vet man att människor av idag refererar till de enstaka som nämns i artikeln?
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Sjuk humor bör vara den som inte riktigt passar in överallt. Något du kanske inte bör köra över matbordet eller med främlingar. "därav sjukt?" eftersom det är opassande. Bara en gissning.
Jag skrattar åt det mesta men vitsar hör till favoriterna.
Exempel: Den som spar han har, sade Olle och stoppade glassen i fickan.
Exempel: Den som spar han har, sade Olle och stoppade glassen i fickan.
- Wanetteshadow
- Anslöt: 2012-05-08
Sånt här är kul. Satt faktiskt och garvade högt i min ensamhet.
Mirakel - features Leif GW,
http://www.youtube.com/watch?v=1aTooa0bZkI
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
KrigarSjäl skrev:Sånt här är kul. Satt faktiskt och garvade högt i min ensamhet.
Underbar
- oj,det var lite mycket detaljer
- mmm *fortsätter med mer detaljer*
Aspie? Han?
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
KrigarSjäl skrev:Mirakel - feature Leif GW
Gillar kommentaren: