Vad gör du om dagarna, och vad skulle du vilja göra?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav svarabhaktivokal » 2012-05-02 5:59:48

Som sagt, vad gör folket här om dagarna?

studerar (vad och vilken nivå?)
lönearbetar (hur många procent och inom vad?)
jobbar hemma (oavlönat, t.ex. med barn/hushåll)
är sjukskriven (för vad?)
mångsysslare/gatumusiker/frilansande eller kringresande försäljare/konstnär/akrobat blablabla
t.ex.

Och är du nöjd med det du gör, eller vad skulle du vilja göra istället?

Själv jobbar jag heltid. Jobbar inom det område jag är utbildad för (universitetsutbildad), men är inte nöjd med att jobba heltid. Om jag hade möjlighet skulle jag ha kvar mitt jobb, men jobba ca 50%.
svarabhaktivokal

Anslöt: 2009-10-30

Re: Vad gör du om dagarna, och vad skulle du vilja göra?

Inläggav Choklad » 2012-05-02 6:10:20

Jag går några kurser på komvux men inte tillräckligt för att få studiebidrag. Jag är för ung för att få ut studiemedel för att plugga på komvux så tänkte att det var ingen poäng att läsa en massa för ynka 1050 i månaden. Passar på att hjälpa till hemma och genomgå utredning nu när jag har så mycket tid över.

Jag skulle vilja göra något där jag träffar fler som är i min ålder, på komvux är de flesta ganska mycket äldre än mig och på en annan nivå i livet alltså med barn och i vissa fall till och med barnbarn.

Till hösten ska jag gå högskola 100% och det ser jag fram emot. Lite smått läskigt att efter ett år av "latmaskande" gå upp till det tempot igen.

Efter det så hade jag jobbat på flextider och delvis hemifrån om jag själv fick bestämma. Men med tanke på hur samhället ser ut så får man nog trycka sig in i sju till fyra-mallen
Choklad

Anslöt: 2011-12-07

Inläggav Pieohpah » 2012-05-02 7:08:01

Lönearbetar 100% på ett IT-företag som programutvecklare.

Trivs bra med det och har även egen firma.