Vad är era specialintressen?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

Moderatorer: Alien, atoms

Re: Vad är ditt specialintresse?

Inläggav animal » 2012-04-11 21:54:25

Att bli lite bättre, mjukare och klokare, varje dag.
animal

Anslöt: 2010-05-02

Inläggav OceanLiners » 2012-04-12 17:27:34

Oceanångare & Modellbygge
OceanLiners

Anslöt: 2012-04-12

Inläggav LittleKiwi » 2012-04-12 19:36:17

Den japanska klädstilen lolita och G1 My Little Pony, har en stor samling av de hästarna.
LittleKiwi

Anslöt: 2012-04-10

Inläggav Kimmelie » 2012-04-12 21:00:33

Sista tiden har jag mest fokuserat på filsystemsstrukturen i linuxsystem, typ vilka filer tillhör vilket paket, och hur filerna är placerade i filsystemet. Och pakethanterare, framför allt Pacman (Archlinux), men även andra för att ha nåt att jämföra med.
Kimmelie

Anslöt: 2009-09-09

Inläggav Bror Duktig » 2012-04-12 22:12:41

kost
Bror Duktig

Anslöt: 2008-07-18

Inläggav tramsmaja » 2012-04-14 2:55:30

Hästar. Sedan 5-årsåldern om inte tidigare och fortfarande än i dag... :)

I övrigt har jag nåt som vi här hemma kallar "månadens tema" även om perioderna kan vara längre eller kortare än en månad. Just nu är jag mellan teman så att säga, fruktansvärt rastlös... har lessnat på hönsfåglars beteende och hur tusan det funkar med ägget och kycklingens utveckling... (Jag fattar fortfarande inte hur det kommer sig att man pratar om vad som kom först, hönan eller ägget. Det torde ju vara uppenbart att det skedde gradvis)
tramsmaja

Anslöt: 2012-01-14

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav Pieohpah » 2012-04-14 4:28:50

Kahlokatt skrev:Har just blivit medlem av ett The Phantom of the Opera-forum och HELSIKE vad det är roligt att nörda loss där! Äntligen kan jag diskutera saker som får andra att se ut så här: :roll:

Jag ÄÄÄLLLSKAAAR Fantomen! :-)154

Haha, jag är glad för din skull, nörda loss du!!! :)
Pieohpah

Anslöt: 2012-01-05

Inläggav Pieohpah » 2012-04-14 4:32:29

Film, musik, skådespelare, regissörer, författare, dykare, typ Costeau... Är det fler här som gillar the Life Aquatic?
Pieohpah

Inläggav Miche » 2012-04-14 9:39:30

tramsmaja skrev:(Jag fattar fortfarande inte hur det kommer sig att man pratar om vad som kom först, hönan eller ägget. Det torde ju vara uppenbart att det skedde gradvis)

Jag kan rekommendera tråden hönan eller ägget ? där jag nog tycker att ett svar ges att ägget var långt före.
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Inläggav KrigarSjäl » 2012-04-17 4:59:49

Pieohpah skrev:Film, musik, skådespelare, regissörer, författare, dykare, typ Costeau... Är det fler här som gillar the Life Aquatic?

Helt klart grejer som intresserar mig, i synnerhet havet och bläckfiskar, djuphavsfisk etc. Författare och det andra också.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Kahlokatt » 2012-04-17 21:00:15

Jag är också fascinerad av djuphavsdjur. Kryptozoologi är också ett intresse, alltså studiet av mytiska men möjliga djur, t.ex. Snömannen, Big Foot, Nessie, Thunderbird, Mothman, etc.
Kahlokatt

Anslöt: 2008-10-08

Inläggav Sheyen » 2012-04-17 21:05:39

Lägenheter. Jag gillar att kolla på planlösningar och fotografier från blocket.se och avito.ru.
Sheyen

Anslöt: 2010-10-24

Inläggav KaosPrinsessa » 2012-04-17 22:54:29

Kahlokatt skrev: Kryptozoologi är också ett intresse, alltså studiet av mytiska men möjliga djur, t.ex. Snömannen, Big Foot, Nessie, Thunderbird, Mothman, etc.

Det håller jag verkligen med om att det är ett intressant område.
KaosPrinsessa

Anslöt: 2010-10-10

Inläggav Memoria » 2012-05-01 6:14:24

Min stora passion i live är tvspel, dataspel, filmer och tvserier. Har också fått ett nytt intresse i form av cigarrsamling och rökning. Är onyttigt, det vet jag, men det är mitt val och jag trivs med det.

Dock gäller tvspel och filmer som mest för mig. Har ps3 som jga tittar på film med och spelar, samt att jag har ett nintendo wii där jag har många spel i då jag är en old school-gamer så spelar jag mest äldre spel som jag laddat ned.

Skulle vara kul att få fler vänner via Wii't eller ps3:an om det finns folk här som är intresserade.
Memoria

Anslöt: 2012-03-17

Inläggav Pieohpah » 2012-05-01 8:31:32

Memoria skrev:Min stora passion i live är tvspel, dataspel, filmer och tvserier. Har också fått ett nytt intresse i form av cigarrsamling och rökning. Är onyttigt, det vet jag, men det är mitt val och jag trivs med det.

Cigarrer är ett underbart intresse. Jag rökte mycket cigarrer för ett par år sedan och läste mycket om det. Betygsatte ett hundratal. Nu har humidoren torkat och cigarrerna tagit slut, men jag kommer nog börja om ett tag igen.
Pieohpah

Inläggav Someone » 2012-05-07 9:59:19

Just nu att förbättras som människa. Metoden är med hjälp av 50+ böcker och konditions/ styrke träning. Beställt böcker av de flesta katergorier, psykologi, sociologi, samhälle, filosofi, raggningsbok (bör nog vara psykologi/socialt samspel). Det mesta för att försöka förstå andra människor utan att tala med dem.

Förut var det en massa olika dator/konsol spel.
Someone

Anslöt: 2012-04-09

Inläggav treeman » 2012-05-07 10:37:37

Sex. Massa sex. Gärna i timmar.
treeman
Inaktiv

Anslöt: 2009-04-07

Inläggav BlomqvistD » 2012-05-07 22:45:47

Eurovision Song Contest. Gillar att engagera mig i något som egentligen inte har så stor betydelse, också möter jag motstånd för mitt intresse. Jag är dock ingen uppslagsbok till ESC-arkivet (förutom från 1999 och framåt), men jag jobbar på det!
BlomqvistD

Anslöt: 2012-03-27

Inläggav KrigarSjäl » 2012-05-09 1:02:27

Pieohpah skrev:
Memoria skrev:Min stora passion i live är tvspel, dataspel, filmer och tvserier. Har också fått ett nytt intresse i form av cigarrsamling och rökning. Är onyttigt, det vet jag, men det är mitt val och jag trivs med det.

Cigarrer är ett underbart intresse. Jag rökte mycket cigarrer för ett par år sedan och läste mycket om det. Betygsatte ett hundratal. Nu har humidoren torkat och cigarrerna tagit slut, men jag kommer nog börja om ett tag igen.

Gillar också cigarrer och ska införskaffa en humidor någon gång. Fast huvudintresset vad gäller tobak gäller pipor.

Har ni några bra tips angående humidorer? Vad ska man tänka på, se upp med och vad är lägstanivå prismässigt om man vill ha bra kvalitet på humidoren?
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Inläggav Pieohpah » 2012-05-09 8:09:19

KrigarSjäl skrev:Gillar också cigarrer och ska införskaffa en humidor någon gång. Fast huvudintresset vad gäller tobak gäller pipor.

Har ni några bra tips angående humidorer? Vad ska man tänka på, se upp med och vad är lägstanivå prismässigt om man vill ha bra kvalitet på humidoren?

Jag köpte min härifrån http://www.cheaphumidors.com/ för nästan 10 år sedan. Mycket bra kvalitet i den jag köpte. Själva lådan är inte så viktig, fast det är enklare att hålla lite högre och konstant luftfuktighet i en med lite volym.

Inredningen bör vara i cederträ som kan bevara luftfuktigheten lite längre. En fuktare behövs, typ en ventilerad plastlåda med en oasis-kub i. Oasisen dränker man i destillerat vatten. Cederträinredningen ska man fukta upp ordentligt första gången man gör i ordning humidoren. Sedan ska man vänta tills den inte är fuktig på ytan innan man lägger cigarrerna.

Hygrometer är inte nödvändigt, det räcker att känna på cigarrerna. Rulla dem lätt mellan fingrarna. Det ska inte kännas torrt eller knastra.

Finns mycket att läsa om humidorhantering. :-)Happy

Jag gillar pipor också... har tre briarpipor.
Pieohpah

Inläggav manne » 2012-05-09 8:09:47

rattlelizard skrev:Jag är lite nyfiken och undrar vad ni andra har för specialintressen?

Jag har lärt mig virka mössor under vintern och fotograferar gärna graffiti ute på stan , spelar shack , och håller på med mina två engelska staffordshire bullterriers, Jag är sjukt intresserad av discopärlor från åttiotalet de cylinderformade, och har någon sådana så hade jag gärna velat köpa dem för någon har stulit mina :( Jag älskar en färg som jag blir hypnotiserad av och det är julgranskule-grön (en sån kan jag stirra på i timmar :) )

detta mellan mina självmordstankar och uppgivenhet inför framtiden emellanåt.
Jag har gått hemma i sju år och längtar verkligen ut till någon sorts rutinerad vardag där man kan bidra och dra sitt strå.

Jag har fått min diagnos och accepterat den även om jag precis som ni alla andra bara har en önskan om att bara för en gång i livet en NT person kunde tänka i mina banor.

Jag har även väldigt svår migrän flera ggr i veckan och därför inte bara Aspergers som problematik i min vardag samt att jag glömmer ansikten och platser jag varit på och hallucinerar ibland så min vardag är allt annat än lätt.

Jag har även en livlig fantasi och det känns ibland som en sån brainstorming man oftast gör på arbetsplatser med enda skillnaden att min brainstorming inte slutar utan ideerna bara flödar.
om någon här vill ha ideer eller uppslag till något så har jag fantasi och kreativitet över mellan 23 på kvällen och 4 på morgonen.
(jag tror till och med kvasir var med på rymdskeppet inatt när vi bekämapde elefanttruckarna mellan makaronisäckarna på väg till jorden)

skulle vilja studera på högskola och få någon akademisk utbildning men det har jag inte.
plugga på högskola skulle vara något.är väl olika intressen så som skolämnen.. :!:
manne

Anslöt: 2007-08-23

Inläggav manne » 2012-05-09 11:17:53

håller just nu på med Free energy

och Nikola Tesla - Master of Lightning och ser filmen Thrive
Thrive
http://www.imdb.com/title/tt2063834/

tydligen så kunnde man redan under 1800 talet ha free engery men gissa vilka som stoppade det projektet.? tydligen så var det usa och oljebolagen.!
manne

Anslöt: 2007-08-23

Inläggav Jezter » 2012-05-09 18:21:30

Mitt liv cirkulerar kring mitt tecknande båda på papper samt tablet pc. Jag uttrycker mig på det sättet bäst. Med mitt vilda stora förråd i huvudet av fantasi, Alice i Underlandet gånger 100 eller nåt så tenderar det att bli väldigt surrealistiska bilder. Jag vet vad de föreställer, andra måste oftast tänka till eller få en beskrivning. Men som författare får writer's block får jag typ illustrator's block eller nåt :-)006
Jezter
Ny medlem

Anslöt: 2011-05-10

Inläggav KrigarSjäl » 2012-05-09 18:39:54

Pieohpah,

Vad är det för pipor du har?
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Återgå till Intressanta intressen

Logga in