Rättviseförmedlingen vill ha tips om specialintressen!

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

Moderatorer: Alien, atoms

Rättviseförmedlingen vill ha tips om specialintressen!

Inläggav Titti » 2012-04-30 14:26:27

Ni kanske har hört talas om Rättviseförmedlingen?

RÄTTVISEFÖRMEDLINGEN

Vi hjälper projekt, organisationer och medier att hitta kompetens. Varje dag samarbetar över 32 000 rättviseförmedlare på Facebook för att konstruktivt korrigera skevheter i samhället. Vill du ha hjälp att hitta folk, maila info@rattviseformedlingen.se.

De strävar hela tiden efter att hitta människor som inte är "de vanliga" i olika sammanhang - kvinnliga ljudtekniker, utrikesdebattörer, regissörer och museichefer är några exempel. Titta på deras listor så ser ni! Efterlysningarna avslutas med orden "som inte är [män, i något fall kvinnor], sådana har de redan." Det har skrivits en del om Rättviseförmedlingen på olika ställen, en del kan du läsa här.

Jag träffade en person därifrån på konferensen Fokus på Autism i Stockholm för ett par dagar sedan. Hon undrade om jag ville framföra en av deras efterlysningar här och det lovade jag göra:

Vi har fått flera frågor från journalister som letar efter andra än män med extrema specialintressen. Vi tänkte sammanställa en riktigt nördig lista med folk som kan ALLT om ett ämne - det kan vara biodling, robotar, sneakers eller något helt annat.

Rättviseförmedlingen arbetar mycket via facebook men jag ser till att de tips som lämnas här når dem också eftersom det här är en öppen avdelning. För den som använder facebook är länken denna. Man kan säkert kontakta dem direkt också via deras hemsida.
Titti

Anslöt: 2007-09-16

Re: Rättviseförmedlingen vill ha tips om specialintressen!

Inläggav plåtmonster » 2012-04-30 14:52:10

Folk med intressen utan facebook. Den gruppen lär man missa ordentligt..
plåtmonster

Anslöt: 2010-03-23

Återgå till Intressanta intressen

Logga in