Praktikplats finns i Göteborg
3 inlägg
• Sida 1 av 1
Praktikplats finns i Göteborg
Om någon är intresserad av att utvecklas så kan andet.se ta emot en praktikant i två månader, från nu till sista juni. Du kommer ha mig som handledare, men dela arbetsrum med min kollega Anna. En del hemarbete är OK om du föredrar det.
Vi vill ha en aspergare som seriöst anstränger sig för att på lång sikt arbeta med webbutveckling eller ekonomi. Vi kommer gemensamt överens om ett projekt inom detta. Vi ser denna praktik som utbildning (arbetspsykologiskt m.m.), och sök den bara om du vill ha det.
Det skall mycket till för att anställa efter praktiken, av ekonomiska skäl. Anställning är endast aktuellt för en person som visat att den klarar kundkontakt, marknadsföring/försäljning och att skapa egna intäkter genom att sälja, konsulta eller undervisa (ej om asperger!). Jag meddelar detta för att utesluta felaktiga förväntningar angående praktiken.
Vi vill ha en aspergare som seriöst anstränger sig för att på lång sikt arbeta med webbutveckling eller ekonomi. Vi kommer gemensamt överens om ett projekt inom detta. Vi ser denna praktik som utbildning (arbetspsykologiskt m.m.), och sök den bara om du vill ha det.
Det skall mycket till för att anställa efter praktiken, av ekonomiska skäl. Anställning är endast aktuellt för en person som visat att den klarar kundkontakt, marknadsföring/försäljning och att skapa egna intäkter genom att sälja, konsulta eller undervisa (ej om asperger!). Jag meddelar detta för att utesluta felaktiga förväntningar angående praktiken.
- TORatANDET
- Anslöt: 2006-06-30
Re: Praktikplats finns i Göteborg
Mycket intressant.
Åker till storstan imorgon, vi kanske kan träffas och prata om saken? Skickar ett PM!
![Very Happy :D](http://www.aspergerforum.se/images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: Praktikplats finns i Göteborg
Jag glömde skriva att jag nås på tor@andet.se
Jag diskuterar redan intresserat med "Vildsvin", men fler kan höra av sig.
Ifall du inte får praktikplats nu, så kanske du då istället kan börja nästa gång startar praktikperioder, i augusti.
Om du vill fritt diskutera ev. praktik och praktikuppgifter, så kom gärna till kontoret kl. 14 nu på lördag: goteborg-5-5-kl-14-00-t26508.html
Framgång med asperger!
Jag diskuterar redan intresserat med "Vildsvin", men fler kan höra av sig.
Ifall du inte får praktikplats nu, så kanske du då istället kan börja nästa gång startar praktikperioder, i augusti.
Om du vill fritt diskutera ev. praktik och praktikuppgifter, så kom gärna till kontoret kl. 14 nu på lördag: goteborg-5-5-kl-14-00-t26508.html
Framgång med asperger!
- TORatANDET
- Anslöt: 2006-06-30
Återgå till Studier och arbetsliv