att topsa öronen hårt kan det skada hjärnan?
98 inlägg
• Sida 4 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: att topsa öronen hårt kan det skada hjärnan.?
någon här som har upplevt att det är skönt att banka in topz i öronen med knytnäven då.?
manne skrev:testade en gång med en skruvmejsel också men det var inte lika skönt det.
Nu hoppas jag verkligen du trollar!
marxisten skrev:manne skrev:OceanLiners skrev:Topsa öronen är rent av skadligt har jag fått lära mig från en neurolog. Tops använder man aldrig i örat utan enbart på utsidan. Det som sitter i örat rensar kroppen bort själv. Rengör man med tops i örat packar man bara skiten inåt och skadar till sist trumhinna mm samt skapar en infektion. Men skada hjärnan vet jag inget om.
inte ens om man verkligen trycker hårt då.??
Nej manne, det går inte. Såtillvida du inte med en tunn böjlig plastpinne med mjuk bomull i änden lyckas med bragden att först krossa trumhinnan och efter det, lyckas trycka denna bomullstuss rakt igenom skallbenet.
Bara trycka genom trumhinna är i praktiken omöjligt (dock skada går enkelt) och det skulle göra så satans ont så du inte veta var du ska ta vägen. Att sedan lyckas trycka sönder skallbenet med en bomullstuss, ja du kan själv tänka ut de oddsen.
Så svaret är: Nej, du kan aldrig trycka in en tops i hjärnan. Skallbenet håller nog för större påfrestning än plasten i topsen f.ö. så topsen skulle nog gå av innan du lyckas trycka igenom en bomullstuss genom skallbenet.
hoppas inte det för jag var super stark då under den tiden tränade som fan och hade händer stora som dass locks tränade ca 2 gånger varje dag så kraft i armarna och händerna det hade jag av bara tusan..
marxisten skrev:manne skrev:testade en gång med en skruvmejsel också men det var inte lika skönt det.
Nu hoppas jag verkligen du trollar!
tyvär inte..
manne skrev:tyvär inte..
Hur kommer man ens på den idén. Seriöst manne, om du vill slippa boende så bör du börja tänka till lite innan.
Köra in en skruvmejsel i örat. Tom. min systerdotter på två år skulle nog inse att det är totalt vansinnigt tilltag.
marxisten skrev:manne skrev:tyvär inte..
Hur kommer man ens på den idén. Seriöst manne, om du vill slippa boende så bör du börja tänka till lite innan.
Köra in en skruvmejsel i örat. Tom. min systerdotter på två år skulle nog inse att det är totalt vansinnigt tilltag.
testade även med några nålar i öronen med det gjorde ont det..!
petade inte i trumhinnan utan runt öronen i sidan och så i brosket..
manne skrev:hoppas inte det för jag var super stark då under den tiden tränade som fan och hade händer stora som dass locks tränade ca 2 gånger varje dag så kraft i armarna och händerna det hade jag av bara tusan..
Oavsett styrka så kan du aldrig klara av det där med en topz. Det kan jag lova.
Däremot så är risken med skruvmejsel något större, iaf. att krossa trumhinnan. Det går att döda med en skruvmejsel, den kan användas i princip som en kniv. Att banka in den i örat är ju om inte livsfarligt, stor risk för allvarliga hörselskador och ren idioti.
manne skrev:testade även med några nålar i öronen med det gjorde ont det..!
petade inte i trumhinnan utan runt öronen i sidan och så i brosket..
Nålar i öronmusslan? Ja, vanligtvis kallar jag det för piercing och är vanligt förekommande i de flesta samhällen. Så länge du inte petade med de i/mot hörselgången så är väl den största risken att få en ofrivilligt piercing och lite blodvite från öronmusslan. Om du petade i hörselgången så är det ett under att du inte blivit hörselskadad...
Senast redigerad av marxisten 2012-04-27 23:09:15, redigerad totalt 1 gång.
Hade det gått hål i huvet skulle du ha märkt det.
Eller så var det då hjärnan rann ur...
Iridia skrev:Hade det gått hål i huvet skulle du ha märkt det.
MEN jag vill ha en magnetröntgen ändå.för att se hur hjärnan ser ut hur skall jag gå tillväga den nuvarande psykiatrikern jag har är ett arsel och vill inte ens skriva ut sömnmedel han anser att sömnmedel och lugnade är narkotika ..
manne skrev:han anser att sömnmedel och lugnade är narkotika ..
Vilket är en helt korrekt ståndpunkt. Lugnande och sömnmedel är narkotika oftast.
marxisten skrev:manne skrev:han anser att sömnmedel och lugnade är narkotika ..
Vilket är en helt korrekt ståndpunkt. Lugnande och sömnmedel är narkotika oftast.
startade en ny tråd också hoppas att ADMIN tar upp detta då.??
fick några utslag för några år sedan i ansiktet så jag fattade rakhyveln
i högsta hugg och rakade mig i ansiktet med den eller skrubbade bort hud med den där vattnet ran medans jag duschade och tvättade ansiktet flitigt med rakhyveln..gnuggade som fan med rakhyveln längs med hela ansiktet då vattnet ran och fungerade som en friktion för rakhyveln.
jag såg ut som ett stopplyse i ansiktet under en 2 månaders tid men som tur var så läkte ansiktet med en salva Canoderm salva annars så hade det nog blivit självmord av det hela för jag såg verkligen förjävlig ut i ansiktet under 1 månads tid..
vad hart ni gjort för liknade saker har ni också gjort tokiga grejer.?
marxisten skrev:manne skrev:han anser att sömnmedel och lugnade är narkotika ..
JA men det kan behövas ibland annars så hade det inte funnits att få tag på.
Idioten tyckte att det var som att ta Heroin och han bha aldrig i livet jag skriver ut något sådant till dig..
manne skrev:fick några utslag för några år sedan i ansiktet så jag fattade rakhyveln
i högsta hugg och rakade mig i ansiktet med den eller skrubbade bort hud med den där vattnet ran medans jag duschade och tvättade ansiktet flitigt med rakhyveln..gnuggade som fan med rakhyveln längs med hela ansiktet då vattnet ran och fungerade som en friktion för rakhyveln.
jag såg ut som ett stopplyse i ansiktet under en 2 månaders tid men som tur var så läkte ansiktet med en salva Canoderm salva annars så hade det nog blivit självmord av det hela för jag såg verkligen förjävlig ut i ansiktet under 1 månads tid..
Du borde ju hållas under uppsikt 24 timmar om dygnet när du gör såna grejer.
Jag har väl gjort ett antal korkade grejer också men inte riktigt av den magnituden som du och Richard.
Iridia skrev:manne skrev:fick några utslag för några år sedan i ansiktet så jag fattade rakhyveln
Jag har väl gjort ett antal korkade grejer också men inte riktigt av den magnituden som du och Richard.
JA men tyvär så envisades kommunen att jag skulle flytta tillbaka då det var billigare frö dem att ha mig hära.hade gärna stannat några år kvar men de tjatade och tjatade.
sedan så hade jag en bra psykiatriker att gå till också där borta.
nix allt som behövs är en bra psykiatriker att gå till det är allt och det hade jag förut.
men efter flytten så förlorade jag läkaren och hade noll kontakt med psykiatrin.
Iridia skrev:manne skrev:fick några utslag för några år sedan i ansiktet så jag fattade rakhyveln
kan tilläggas att mitt tvång började först med när jag käkade citalopram som personalen tryckte ner i halsen på mig varje dag..jag hade tackat ja till citalopram hoss läkaren och de eller en del dära tvingade mig att ta den .
Iridia skrev:Jag har väl gjort ett antal korkade grejer också men inte riktigt av den magnituden som du och Richard.
Så dumt var väl inte Richards experiment ändå. Det hade ju iaf. ett vetenskapligt syfte.
Jo det var dumt. Han kunde ju ha skadat vitvarorna.
Men sorgligt det här med manne.
Blodstänk kanske också skadar vitvarorna?
(absurd humor)
(absurd humor)
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Iridia skrev:Jo det var dumt. Han kunde ju ha skadat vitvarorna.
fick en psykiatriker först de senare åren i täby tror det var efter 2 års tid.
MEN efter flytten så hade jag noll psyk hjälp igen alls.
först nu som jag har fått det igen och det efter en psykos.
FÖR allt det har här i kommun en är en psykosmottagning.
manne skrev:kan tilläggas att mitt tvång började först med när jag käkade citalopram som personalen tryckte ner i halsen på mig varje dag..jag hade tackat ja till citalopram hoss läkaren och de eller en del dära tvingade mig att ta den .
manne skrev:den nuvarande psykiatrikern jag har är ett arsel och vill inte ens skriva ut sömnmedel han anser att sömnmedel och lugnade är narkotika ..
Läs på om "paradoxala reaktioner" på sömnmedel och de lugnande du vill få utskrivet. Om du reagerar sådär på citalopram så kanske "arslet" gör väldigt rätt!
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Savanten Svante skrev:manne skrev:kan tilläggas att mitt tvång började först med när jag käkade citalopram som personalen tryckte ner i halsen på mig varje dag..jag hade tackat ja till citalopram hoss läkaren och de eller en del dära tvingade mig att ta den .manne skrev:den nuvarande psykiatrikern jag har är ett arsel och vill inte ens skriva ut sömnmedel han anser att sömnmedel och lugnade är narkotika ..
Läs på om "paradoxala reaktioner" på sömnmedel och de lugnande du vill få utskrivet. Om du reagerar sådär på citalopram så kanske "arslet" gör väldigt rätt!
nix då lugnade har en lugnade effekt och sömnmedel har en sömneffekt .
SSRI hade en uppåt effekt på mig blev speedad av den.
Återgå till Aspergare och vården