att topsa öronen hårt kan det skada hjärnan?
98 inlägg
• Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
att topsa öronen hårt kan det skada hjärnan?
vid 23 års ålder så topsade jag öronen hårt under fler månaders tid !
Är det möjligt att man kan skapa ett hål från öronen in till hjärnan.?
och skulle dusch vatten kunna komma in från öronen till frontalloben.?
Är det möjligt att vatten har frätt på min frontal lob då jag känner mig avdomnad där och lite borta eller känner mig bedövad i pannan.??
eller är det möjligt att skapa ett hål in till hjärnan via öronen för jag liksom bankade in topzen i öronen..
bor i dag på ett nytt gruppboende och kommer aldrig ur det dära vidriga lss systemet har godman också eller blir tvingad till att ha godman ..
så kan tops skada hjärnan må tro.??
min farsa är en diktator och styr och ställer över mitt liv och gör mig omyndighets förklarad.
skulle villja ha ett vanlig liv utan lss och vårdare men den drömmen värkar aldrig bli av.
Är det möjligt att man kan skapa ett hål från öronen in till hjärnan.?
och skulle dusch vatten kunna komma in från öronen till frontalloben.?
Är det möjligt att vatten har frätt på min frontal lob då jag känner mig avdomnad där och lite borta eller känner mig bedövad i pannan.??
eller är det möjligt att skapa ett hål in till hjärnan via öronen för jag liksom bankade in topzen i öronen..
bor i dag på ett nytt gruppboende och kommer aldrig ur det dära vidriga lss systemet har godman också eller blir tvingad till att ha godman ..
så kan tops skada hjärnan må tro.??
min farsa är en diktator och styr och ställer över mitt liv och gör mig omyndighets förklarad.
skulle villja ha ett vanlig liv utan lss och vårdare men den drömmen värkar aldrig bli av.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
har inget att förlora nu på att röka brass då mitt liv är skit känner mig också lätt avdomnad i pannloben och bedövad dära precis som vatten har kommit in och frätit på hjärnan
eller känner mig avdomnad i pannloben kan dusch vatten skada hjärnan må tro och göra en lätt lobotomerad..??är trött hela tiden och är orkeslös och känner mig trött och slö.
på pekade det för den nya psykiatrikern att jag ville ha en hjärn röntgen men han bara den grisen avfärdade det hela.
så att röka brass vad har man att förlora på det nu..!!
Admin
Inledningen och avslutningen syftar på mannes tråd om Rastafari movement.
eller känner mig avdomnad i pannloben kan dusch vatten skada hjärnan må tro och göra en lätt lobotomerad..??är trött hela tiden och är orkeslös och känner mig trött och slö.
på pekade det för den nya psykiatrikern att jag ville ha en hjärn röntgen men han bara den grisen avfärdade det hela.
så att röka brass vad har man att förlora på det nu..!!
Admin
Inledningen och avslutningen syftar på mannes tråd om Rastafari movement.
Om du skulle skada hjärnan med topz och med dusch är jag väldans säker på att det skulle göra ONT.
Du blir inte MINDRE avdomnad av brass.
Omyndighetsförklaring finns numera bara som olika grader av förvaltare/god man.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Omyndigf%C3%B6rklaring
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
manne skrev:den grisen avfärdade det hela.
Chansen att få som du vill minskar om du kallar honom det högt.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
Savanten Svante skrev:Om du skulle skada hjärnan med topz och med dusch är jag väldans säker på att det skulle göra ONT.
Nej jag bankade in topz under flera månaders tid in i öronen ..kan det ha kommit in vatten in till frontaloben via öronen.??
Seriöst manne. Du skulle skrika högt och vråla om du lyckades nå in till hjärnan. Du skulle få en massa infektioner och skit, det är inte nåt som RÅKAR hända att du petar hål in till hjärnan.
Men du oroar dig på allvar, så jag tar dig på allvar.
Prova att gå till en öronläkare. Säg att du har... irritationer i örat, överdriven öronvax, problem med hörseln, whatever. När han undersöker ditt öra så kommer han att se ett jättekonstigt ärr på ett ställe han inte väntar sig om du har rätt.
Jag törs sätta en peng på att han inte hittar nåt konstigt ärr, men en objektiv läkare som inte vet att han förväntas hitta nåt sånt där är väl en bra utomstående?
Men du oroar dig på allvar, så jag tar dig på allvar.
Prova att gå till en öronläkare. Säg att du har... irritationer i örat, överdriven öronvax, problem med hörseln, whatever. När han undersöker ditt öra så kommer han att se ett jättekonstigt ärr på ett ställe han inte väntar sig om du har rätt.
Jag törs sätta en peng på att han inte hittar nåt konstigt ärr, men en objektiv läkare som inte vet att han förväntas hitta nåt sånt där är väl en bra utomstående?
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
Re: att topsa öronen hårt kan det skada hjärnan.?
Nej tops kan inte skada hjärnan.
Hörde om en som råkat smälla in en tops rakt in i örat så det blödde ganska mycket, hjärnan blev inte skadad men trumhinnan sprack.
Hörde om en som råkat smälla in en tops rakt in i örat så det blödde ganska mycket, hjärnan blev inte skadad men trumhinnan sprack.
Hej Manne! Tråkigt att du måste bo på gruppboende igen fast du inte vill det. Som jag förstod det var det ett problem att du fick för lite att göra när du fick egen lägenhet och att du mådde dåligt av att plötsligt inte ha någonstans att gå? Det är tråkigt om det inte finns något mittemellan gruppboende och vanlig lägenhet utan tillräckligt stöd omkring som kan passa dig.
Och nej, jag tror inte man kan topsa in sig till hjärnan men däremot så borde du kanske ha hjälp med någon som du kan prata med när du blir orolig över såna saker.
Och nej, jag tror inte man kan topsa in sig till hjärnan men däremot så borde du kanske ha hjälp med någon som du kan prata med när du blir orolig över såna saker.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
att topsa öronen hårt kan det skada hjärnan.?
Tror man eventuellt kan skada öronen, men inte hjärnan.
Man kan skada trumhinnan om man är oförsiktig. Men ska man tränga igenom skallbenet in till hjärnan så krävs det starkare saker än tops. Och så måste man vara stark nog själv också.
Manne, om du kan lysa genom skallen från ena örat till det andra med en ficklampa vet du att du topsat för mycket.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Ler lite nu, fick en serie bilder.
Har alltid undrat om man skulle kunna skada hjärnan med tops för hårt i örat. Säkert något man hört sägas när man var liten. En gång råkade trycka till med topsen och kände hur balansen blev förstörd i några sekunder, är väldigt känslig i öronen. Läskigt, fan.
Har alltid undrat om man skulle kunna skada hjärnan med tops för hårt i örat. Säkert något man hört sägas när man var liten. En gång råkade trycka till med topsen och kände hur balansen blev förstörd i några sekunder, är väldigt känslig i öronen. Läskigt, fan.
När ska folk lära sig att tops (eller liknande) överhuvudtaget aldrig bör användas i öronen?
Kanin skrev:När ska folk lära sig att tops (eller liknande) överhuvudtaget aldrig bör användas i öronen?
Aldrig. Tumregeln är att man inte ska längre in i örat än man når med armbågen
När du prickar trumhinnan gör det ONT manne!
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
Vet ej om man kan skada hjärnan, men man kan skada öronen och hörseln av att topsa för långt in i hörselgång.
Min läkare på vårdcentralen sa alltid att man ska ALDRIG ta något mindre än sin armbåge i örat!
Min läkare på vårdcentralen sa alltid att man ska ALDRIG ta något mindre än sin armbåge i örat!
Samma dag som det står en varning på paketen?Kanin skrev:När ska folk lära sig att tops (eller liknande) överhuvudtaget aldrig bör användas i öronen?
Kanin skrev:När ska folk lära sig att tops (eller liknande) överhuvudtaget aldrig bör användas i öronen?
Fast det är ju så skönt att snurra med en tops långt inne i örat.
biologic skrev:Hur får man öronen rena utan tops...?
Blästring? Med sand eller vatten... OBS ironi!!!
Jag tyckte detta med "armbåge i örat" lät för tokigt och frågade en läkare och han sa då att öronläkare är lite hysteriska för de har sett mycket elände så de blir lite överbeskyddande, men vet man bara vad man gör och tar det försiktigt är det inga problem. Man ska rengöra sina öron, sa han. Så sunt förnuft, helt enkelt. Och ja, en skadad trumhinna lär göra ont så in i.. men den läker ju så småningom. Vad hjärnan beträffar är det ingen fara!
Ugglan skrev:Jag tyckte detta med "armbåge i örat" lät för tokigt och frågade en läkare och han sa då att öronläkare är lite hysteriska för de har sett mycket elände så de blir lite överbeskyddande, men vet man bara vad man gör och tar det försiktigt är det inga problem. Man ska rengöra sina öron, sa han. Så sunt förnuft, helt enkelt. Och ja, en skadad trumhinna lär göra ont så in i.. men den läker ju så småningom. Vad hjärnan beträffar är det ingen fara!
Det var en metafor som läkaren menade.
Översatt: Man skall aldrig peta med något tunt rakt in i hörselgången då det kan skada örat. Att rengöra själva musslan är ju inget farligt, men man ska ej peta inne i hörselgången.
biologic skrev:Hur får man öronen rena utan tops...?
Öronmusslan måste man inte ha en tunn pinne med bomull i änden på för att få ren precis. Enda stället du inte kommer åt utan tops är hörselgången, och där ska du ändå aldrig vara och peta i! Det enda som det leder till utöver risk för skador på trumhinnan är att öronvaxet försvinner, något som inte är bra. Öronvaxet finns där av en anledning, att skydda mot damm och smuts och ska ej tas bort i onödan. Enda gången som det ska tas bort är vid vaxproppar, och det är någonting som du inte gör själv, utan läkare skall ta bort. Så skit i topsen, det bara riskerar skadar örat.
Senast redigerad av marxisten 2012-04-25 17:20:08, redigerad totalt 1 gång.
wuwei skrev:biologic skrev:Hur får man öronen rena utan tops...?
Blästring? Med sand eller vatten... OBS ironi!!!
Vatten är faktiskt helt korrekt gällande att rengöra örat! Men enda gången du ska rengöra örat så långt in så du eventuellt skulle behöva använda tops för att komma åt är vid vaxproppar och då genomför en läkare själva rengörningen, och detta görs via att spola örat med vatten. I andra fall, låt örat vara ifred! Öronmusslan kan rengöras utan tops.
Senast redigerad av marxisten 2012-04-25 17:26:12, redigerad totalt 1 gång.
Ehhh...fattar inte hur tops skulle kunna skada hjärnan....finns folk som blivit sjutna genom skallen och överlevt...eller de kanske är den nya grejjen...hota med tops!
manne skrev:vatten har kommit in och frätit på hjärnan
eller känner mig avdomnad i pannloben kan dusch vatten skada hjärnan må tro och göra en lätt lobotomerad
Manne, gällande vatten är det helt ofarligt. Om du får en vaxpropp och du går till läkaren så spolar läkaren örat med ljummet vatten för att vaxproppen ska åka ut. Tror du på något sätt att läkaren skulle få för sig att spola örat med vatten ifall det fanns någon risk för den form av komplikationer som du talar om? Dessutom, varför skulle naturen få för sig att skapa människan på ett sätt som gjorde det farligt för oss att komma i kontakt med vatten?
Så gällande vatten så kan jag säga det är helt ofarligt och de är ingen risk för att de skulle nå till hjärnan. Dock så kan det vara obehagligt att få vatten i örat, men det är på sin höjd som sagt obehagligt, inte farligt på något sätt.
manne skrev:eller är det möjligt att skapa ett hål in till hjärnan via öronen för jag liksom bankade in topzen i öronen..
Nej, det är det absolut inte. Däremot så finns det stor risk för att skada trumhinnan om du bankar in tops i hörselgången så jag skulle rekommendera dig att sluta med sådana tilltag snarast om du inte vill riskera nedsatt hörsel!
Återgå till Aspergare och vården