Äta myror? Kittlar dödsskönt i kistan!
12 inlägg
• Sida 1 av 1
Re: Äta myror? Kittlar dödsskönt i kistan!
Ur miljösynpunkt är det nog inte dumt och det som sätter stopp är psykiska blockeringar.
Har velat testa länge men inte blivit av. Kan bli en framtida B12-vitamin källa vid t.ex krig.
Räkor och andra kräftdjur är leddjur och dit hör insekter och sådant. Kan man äta räkor kan man nog äta insekter. Finns säkert larver man kan fritera som inte smakar olikt räkor.
Skulle kunna funka fint om man har en bra sås till, men tveksamt om man vill eller kan äta en kackerlacka.
Det är bara att införskaffa kokboken de hänvisar till i artikeln och sen börja laga mat... Råvaran är nog inte svår att få tag i (i flera fall).
Med 50% protein lär ju muskelbyggare iaf få en helt annan syn på insekter..
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Jag är vegetarian, men rent moraliskt tror jag inte att jag har något emot att äta insekter.
Tror nog att de flesta har för starka psykiska spärrar för att blanda in insekter i dieten, även om man skulle förädla proteinet på något sätt, typ Quorn. Urk!
Tror nog att de flesta har för starka psykiska spärrar för att blanda in insekter i dieten, även om man skulle förädla proteinet på något sätt, typ Quorn. Urk!
- Sammelsurium
- Anslöt: 2009-11-29
Rostade skogsmyror ska visst vara gott och är väl något försvaret lär ut till värnpliktiga mm. Det är inte tvärstopp iaf om man kan visa att det är säkert. 50% protein låter iaf som något att bygga muskler med ännu effektivare
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23