Jobbar 7,5 h i veckan. Läkaren tycker jag jobbar för mycket?
8 inlägg
• Sida 1 av 1
Jobbar 7,5 h i veckan. Läkaren tycker jag jobbar för mycket?
Jag går på en daglig verksamhet som jag kallar jobb 2,5 timmar om dagen, 3 dagar i veckan. När jag var hos min psykiater sist, så mådde jag lite sämre än normalt. Men läkaren trodde jag jobbade för mycket, men vi höjde min Venlafaxin. Jag kunde välja att få ECT istället.
Sen skriver han ut medicin i mängder typ 12 Theralen-flaskor, 6 Iktorivil-burkar, 6 paket Venlafaxin o 3 paket Haldol. O sen sjukskriver han mig i åratal. Jag klagar inte, men eftersom detta läkarbesök tog hela 7 minuter, så blir man ju lite fundersam...
Sen skriver han ut medicin i mängder typ 12 Theralen-flaskor, 6 Iktorivil-burkar, 6 paket Venlafaxin o 3 paket Haldol. O sen sjukskriver han mig i åratal. Jag klagar inte, men eftersom detta läkarbesök tog hela 7 minuter, så blir man ju lite fundersam...
Re: Jobbar 7,5 h i veckan. Läkaren tycker jag jobbar för myc
Ja, det råder effektiviseringshysteri inom hälso- och sjukvården. Din läkare verkar ha tagit effektiviseringskraven bokstavligen.
Effektivitet upp och kvalité ner.
Fort ska get gå, själva slutsatsen är inte så viktig
Effektivitet upp och kvalité ner.
Fort ska get gå, själva slutsatsen är inte så viktig
- Red and green
- Anslöt: 2011-12-17
Behövs verkligen all den där medicinen?
Känns som fokus ligger på snabba fixar.
Känns som fokus ligger på snabba fixar.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Han kanske vill att du ska tjäna lite svarta pengar istället för o jobba en massa - fast nu får man väl ändå ingen lön för DV.
- Deadly_Nightshade
- Anslöt: 2009-07-03
Svartjobb på DV?
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
7,5 timmar i veckan bara?! Jobbar mellan 160-180 timmar i månaden vilket klassas som "normalt".
Richard skrev:Jag går på en daglig verksamhet som jag kallar jobb 2,5 timmar om dagen, 3 dagar i veckan. När jag var hos min psykiater sist, så mådde jag lite sämre än normalt. Men läkaren trodde jag jobbade för mycket, men vi höjde min Venlafaxin. Jag kunde välja att få ECT istället.
Om du överväger ECT, undersök det grymt noga innan. Det verkar vara en behandlingsform som är extremt slumpad på hur den ter sig för folk. Den är dessutom irreversibel så om något går fel är du fucked up permanent sen. Med det menar jag att om du får minnesförluster kan de med stor sannolik vara permanenta.
plåtmonster skrev:Behövs verkligen all den där medicinen?
Ja, annars blir jag märklig i huvudet...
Deadly_Nightshade skrev:Han kanske vill att du ska tjäna lite svarta pengar istället för o jobba en massa - fast nu får man väl ändå ingen lön för DV.
Nja, jag får hela 6 kr i timmen...
JvA00 skrev:Om du överväger ECT, undersök det grymt noga innan. Det verkar vara en behandlingsform som är extremt slumpad på hur den ter sig för folk. Den är dessutom irreversibel så om något går fel är du fucked up permanent sen. Med det menar jag att om du får minnesförluster kan de med stor sannolik vara permanenta.
Jag har fått ECT flera gånger o det vet jag hjälper. Men vill inte ta det i onödan.
Återgå till Studier och arbetsliv