Läggdax Titti
14 inlägg
• Sida 1 av 1
Läggdax Titti
Nu får du allt gå och lägga dig Titti det är redan sent. du har en lång dag i morgon, du får faktiskt lov att tänka på både familjen och din PK.
Vi vill inte ha någon utbränd administratör på detta forum.
Här fins redan tillräckligt många utbrända, för att räcka till en rejäl påskbrasa.
Här fins redan tillräckligt många utbrända, för att räcka till en rejäl påskbrasa.
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
Re: Läggdax Titti
lasseivägen skrev:Nu får du allt gå och lägga dig Titti det är redan sent. du har en lång dag i morgon, du får faktiskt lov att tänka på både familjen och din PK.
http://www.aspergerforum.se/post683403.html#p683403
HGJ skrev:lasseivägen skrev:Nu får du allt gå och lägga dig Titti det är redan sent. du har en lång dag i morgon, du får faktiskt lov att tänka på både familjen och din PK.
http://www.aspergerforum.se/post683403.html#p683403
Jo jag vet, Men jag har subklinisk asperger, dessutom har jag gått in i väggen två gånger själv.
Jag vet av egen erfarenhet, vissa personer måste påminnas om och om igen, för vi vill ha dom funktionsdugliga även framigenom, precis om deras familjer behöver.
Men att jag råkade illa ut var nog för att jag blev behandlad på samma sätt hemma som på jobbet.
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
Läggdax Titti
Jag gick in i väggen för 10 år sedan utan någon i hemmet och utan förståelse på jobbet. Det är jobbigt också.
lasseivägen skrev:Nu får du allt gå och lägga dig Titti det är redan sent. du har en lång dag i morgon, du får faktiskt lov att tänka på både familjen och din PK.
Tack för omtanken, Faktum är att jag precis hade lämnat datorn och gått till sängs när du skrev detta - men det var ovanligt tidigt, det medges... Det är ett problem det där med att avbryta och gå till sängs. Speciellt eftersom min bästa tid på dygnet för att göra många saker är sådär 23-03 och med skolbarn som oftast skall upp dagen efter blir det ganska lite natt kvar innan det är morgon.
Turligt nog har rätt fria arbetstider i övrigt och lägger mig ofta en stund under dagen också, det har jag gjort i åratal. Men jag har också gått in i väggen ordentligt ett par gånger också och det är en svår balansgång att göra saker "lagom". Jag har svårt att göra något vettigt alls utan att vara engagerad - och är jag engagerad har jag svårt att begränsa mig och det blir lätt för mycket.
Även här på forumet är det så. I perioder syns jag mer utåt, däremellan skriver jag mest internt inom ledningsgruppen. Det är sätt att hushålla med orken.
Titti skrev:Jag har svårt att göra något vettigt alls utan att vara engagerad - och är jag engagerad har jag svårt att begränsa mig och det blir lätt för mycket.
En onoff- människa?
Jag är likadan
Arbete - hem - barn - forumadministration.
Jag förstår inte hur man orkar allt det på samma gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
KrigarSjäl skrev:Arbete - hem - barn - forumadministration.
Inte jag heller. Att sköta ett hem är jobbigt nog.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
-Det är fruntimmersgöra. Antingen har man husmorsgener eller så har man inte.
Jag har krigargener...
Jag har krigargener...
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
KrigarSjäl skrev:-Det är fruntimmersgöra. Antingen har man husmorsgener eller så har man inte.
Jag har krigargener...
Själv har jag både husmorsgener och krigargener. Fast jag är freak de la freak.
KrigarSjäl skrev:-Det är fruntimmersgöra. Antingen har man husmorsgener eller så har man inte.
Jag har krigargener...
Då får du kriga mot disken ibland?
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Savanten Svante skrev:KrigarSjäl skrev:Arbete - hem - barn - forumadministration.
Jag orkar nog egentligen inte men vägrar gå med på det så jag gör det ändå. Och jag har valt bort rätt mycket av det tråkigaste: att sköta ett hem. Rätt mycket går att prioritera bort om man tycker det är tillräckligt viktigt.
Jag har krigargener...
Krigargener behövs definitivt för att försvara och styra upp en lagom stor flock "bokstavsbarn". Husmorsgener är inte speciellt användbara varken som admin eller flockledare... Fast jag kan både knäskura brädgolv, sticka raggsockor, stycka en gris och sparmåla spröjsade gamla fönster, om än inte samtidigt.
Titti skrev:Savanten Svante skrev:KrigarSjäl skrev:Arbete - hem - barn - forumadministration.
Jag orkar nog egentligen inte men vägrar gå med på det så jag gör det ändå. Och jag har valt bort rätt mycket av det tråkigaste: att sköta ett hem. Rätt mycket går att prioritera bort om man tycker det är tillräckligt viktigt.KrigarSjäl skrev:-Det är fruntimmersgöra. Antingen har man husmorsgener eller så har man inte.
Jag har krigargener...
Krigargener behövs definitivt för att försvara och styra upp en lagom stor flock "bokstavsbarn". Husmorsgener är inte speciellt användbara varken som admin eller flockledare... Fast jag kan både knäskura brädgolv, sticka raggsockor, stycka en gris och sparmåla spröjsade gamla fönster, om än inte samtidigt.
(Styrke-)Kram på dig Titti!
Haha jo, om man vill göra något ska man göra det ordentligt. Så länga man har mat nära för det är inte kul när man glömmer äta/dricka. Får migrän om jag slavar med mat/dryck och koncentrerar mig för mycket under den tiden.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter