Alex Schulman om beröring
12 inlägg
• Sida 1 av 1
Alex Schulman om beröring
Hittade en bra kolumn av Alex Schulman om hans svårighet för kroppslig beröring.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolum ... 4647499.ab
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolum ... 4647499.ab
- Henkkalexi
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-05-17
Re: Alex Schulman om beröring
Jag sitter på jobbet, skriver på en text och jag är inne i min värld och plötsligt står det nån dåre där bakom min rygg och masserar mina axlar. Jag kan inte begripa hur han kom dit – plötsligt står han bara där och knådar. Jag blir paralyserad, sitter i skräck, jag kan inte ens andas.
Klart störande!
Och jag älskar ändå beröring av attraktiva tjejer iaf
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
plåtmonster skrev:Jag sitter på jobbet, skriver på en text och jag är inne i min värld och plötsligt står det nån dåre där bakom min rygg och masserar mina axlar. Jag kan inte begripa hur han kom dit – plötsligt står han bara där och knådar. Jag blir paralyserad, sitter i skräck, jag kan inte ens andas.
Klart störande!
Och jag älskar ändå beröring av attraktiva tjejer iaf
Jag kan ibland röra andra men hatar när någon rör mig. Konstigt.
Skillnad, kontroll?
- plåtmonster
plåtmonster skrev:Skillnad, kontroll?
Mycket möjligt men tycker att det är skumt hur vissa verkar älska att springa omkring och pilla på alla i sin närhet.
Det måste ändå ses som ett övertramp att pilla fysiskt på folk. De skulle rent teoretiskt kunna ha fysiska problem som förvärras av klåfingriga.
Denna pillerlust skulle också kunnan ses som en aspig variant av distanslöshet. Eller gemensamhetsskapande NT aktivitet.
Denna pillerlust skulle också kunnan ses som en aspig variant av distanslöshet. Eller gemensamhetsskapande NT aktivitet.
- plåtmonster
plåtmonster skrev:Det måste ändå ses som ett övertramp att pilla fysiskt på folk. De skulle rent teoretiskt kunna ha fysiska problem som förvärras av klåfingriga.
Så måste det vara. Att folk gör det bara för att andra gör det. En ond cirkel.
Tror snarare det är folk som har svårt med gränser, lite som mobbare. En smäll på fingrarna i symboliskt avseende kan lösa problemet.
- plåtmonster
Gillar inte Skulman.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Schulman är ett fån emellanåt, men här tycker jag han var rätt klockren.
- Henkkalexi
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-05-17