Hur ska jag hantera situationer som denna?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Re: Hur ska jag hantera situationer som denna?

Inläggav Kostymhippie » 2012-04-10 10:44:38

Låter tungt med ditt jobb, men se det som en positiv erfarenhet. Nu vet du ju att snabbmatsrestaurang inte är din grej och förhoppningsvis har du lärt dej något i jobbet som du har nytta av i framtiden.
Kostymhippie
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2011-10-12

Inläggav Neutrino » 2012-04-10 10:48:50

Kostymhippie skrev:Låter tungt med ditt jobb, men se det som en positiv erfarenhet. Nu vet du ju att snabbmatsrestaurang inte är din grej och förhoppningsvis har du lärt dej något i jobbet som du har nytta av i framtiden.

Vad jag har lärt mig/insett är att jag måste studera (gärna ett av mina specialintressen) så jag kan jobba med något jag tycker om, där jag kan vara mig själv och inte behöva känna ångest.
Neutrino

Anslöt: 2012-04-12

Inläggav Miche » 2012-04-10 10:55:55

Du har ju förhoppningsvis även fått motivation att studera.
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Inläggav slackern » 2012-04-10 10:58:09

Neutrino skrev:
Kostymhippie skrev:Låter tungt med ditt jobb, men se det som en positiv erfarenhet. Nu vet du ju att snabbmatsrestaurang inte är din grej och förhoppningsvis har du lärt dej något i jobbet som du har nytta av i framtiden.

Vad jag har lärt mig/insett är att jag måste studera (gärna ett av mina specialintressen) så jag kan jobba med något jag tycker om, där jag kan vara mig själv och inte behöva känna ångest.

Det låter som en jäkligt bra och smart plan :)
slackern

Anslöt: 2010-10-26

Inläggav Neutrino » 2012-04-10 10:59:22

Miche skrev:Du har ju förhoppningsvis även fått motivation att studera.

Det har jag definitivt! :-)Happy Trots att tanken på att studera gör mig nervös.
Neutrino

Anslöt: 2012-04-12

Inläggav imperativ » 2012-04-14 19:13:22

Idiot skrev:Vid scenariot att chefen vill att jag ska jobba övertid, fast jag inte vill:

Då arbetsgivaren så anser erforderligt bör arbetstagaren, såvida han icke är därtill förhindrad, arbeta på övertid i den utsträckning som denna paragraf medger. Meddelande om att arbete på övertid ska lämnas i god tid och senaste före sista rast på ordinarie arbetstid.

Som övertid räknas arbete utöver arbetstidsmåttet per dag enligt det för arbetstagaren gällande arbetstidsschema.

- Teknikavtalet IF Metall 2010/2011, Mom. 5:1 Övertidsarbete.

Jobbar man enligt det här kollektivavtalet så är det OK att säga att man inte kan/vill delta i övertidsarbetet. Kommer frågan plötsligt får man säga bara nej, om det kom efter sista rast på ordinarie arbetstid. Då kan arbetsgivaren yrka på nödfallsövertid eller produktionsövertid men det kräver samtal med fackombudsmän om bl.a löner och arbetstider.
imperativ

Anslöt: 2008-11-22

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in