Eniro-hatar-tråden
37 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Eniro-hatar-tråden
Har någon någonsin hittat det de sökte genom att söka på Eniro???
Jag knappar in "begagnade kontorsmöbler" och får upp vaccinationer. Hur tänkte de där?
Provar på kul med "Skatteverket" i Spånga och får upp Acceptera företagstjänster i Handen!
"Hälsokost" i Nyköping ger bl a Ica, Willys, CityGross och Nyköpings Golv & Kakel.
Sådär är det varenda jävla gång jag letar efter något. Har de bara världens i särklass sämsta sökmotor eller är det satt i system för att tvinga en att ringa deras nummerupplysning istället?
Jag knappar in "begagnade kontorsmöbler" och får upp vaccinationer. Hur tänkte de där?
Provar på kul med "Skatteverket" i Spånga och får upp Acceptera företagstjänster i Handen!
"Hälsokost" i Nyköping ger bl a Ica, Willys, CityGross och Nyköpings Golv & Kakel.
Sådär är det varenda jävla gång jag letar efter något. Har de bara världens i särklass sämsta sökmotor eller är det satt i system för att tvinga en att ringa deras nummerupplysning istället?
Re: Eniro-hatar-tråden
Jag hittar aldrig det jag söker på eniro.se. Det blir liknande resultat. Man kommer till månen om man söker på solen typ.
Tipsar om hitta.se. Har aldrig gillat Felniro .. så full av klotter och skript som inte fungerar.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Eniro-hatar-tråden.
Menade du Vi-som-älskar-LoLcats?
Menade du Vi-som-älskar-LoLcats?
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
plåtmonster skrev:Eniro-hatar-tråden
Hitta funkar sådär. Bättre än Eniro men inte så bra som man kunde önska.
Föreslå gärna något bättre..
(121.nu?)
(121.nu?)
- plåtmonster
Måste säga att de är hiskeligt dåliga på att lista telefonförsäljarnas nr, iaf de som ringer mig. Luktar lite korrupt, man får googla istället.
Telefonförsäljares arbetsgivare är nog sparsam med uppgifter. Tipsar om denna istället: http://www.missatsamtal.se/info.html
- plåtmonster
plåtmonster skrev:Telefonförsäljares arbetsgivare är nog sparsam med uppgifter. Tipsar om denna istället: http://www.missatsamtal.se/info.html
Tack för tipset, jag har blivit medlem nu!
Om det är "företag" du söker på så kan man ju efter sökningen begränsa till "kategorier" och får då mindre skräp. Jag tycker tvärtom Eniro är bra och ger överblick och använder det konsekvent så ofta jag kan.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Jag har sett ett par gånger att Eniro visar åt helvete fel, speciellt adresser ute på landet kan bli placerade flera kilometer fel och är totalt omöjliga att hitta med de som har slogan Vi vet var...
Vadå vet var??? De har ingen jävla aning om var!
Hitta.se däremot har jag inte råkat ut för att de visar fel så jag vet vem jag litar på!
Vadå vet var??? De har ingen jävla aning om var!
Hitta.se däremot har jag inte råkat ut för att de visar fel så jag vet vem jag litar på!
Ja kartorna blir inte alltid rätt men de blir de väl inte på Hitta eller Google heller? Men nu handlade det om kategorier. Om ni minns den här tryckta tjocka boken - telefonkatalogen , så var/är det väl inte så lätt att slå i den heller? I förhållande till den är deras nättjänst betydligt bättre. ...
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Tråden handlar om att hata Eniro. Jag anser att de är oseriösa och inte gör något vettigt för att förbättra sökresultaten.
Hade de använt pengarna som de använder till reklamkampanjer istället till att rätta sina tjänster hade de kunnat bli riktigt bra, nu verkar det som om de försöker bättra på sin usla image genom fånig enerverande reklam och jag hoppas de försvinner från marknaden snart.
Hade de använt pengarna som de använder till reklamkampanjer istället till att rätta sina tjänster hade de kunnat bli riktigt bra, nu verkar det som om de försöker bättra på sin usla image genom fånig enerverande reklam och jag hoppas de försvinner från marknaden snart.
Tycker Eniros sida är väldigt nedlusad med en massa "smarta funktioner" som är ivägen och segar ner datorn.
- plåtmonster
Bjäbbis, hur då kategorier? Du menar det som kommer upp när man redan har sökt på något? Jag skulle hellre kunna browsa själv och se vilka kategorier som finns innan jag börjar söka. Det jag söker kanske de kallar för ett annat ord, då vill jag se vilka som finns att välja mellan.
Jag tycker telefonkatalogen var bättre, där var det system och logik i alla fall. Nu verkar det som att sökningarna går på företagens egna taggar och det kan ju bli hur tokigt som helst.
Det värsta är att det inte verkar gå att begränsa sökningen. Om jag söker på något i Tomelilla så vill jag inte ha svar från Gävle.
Och ibland finns vissa företag inte listade fast jag vet att de existerar.
Dessutom är sidan så ful att jag får ont i ögonen! Jag förstår att det gula ska anknyta till de gamla Gula Sidorna, men de var milt ljusgula. Svart och illgult signalerar varning i naturen (getingar mm) vilket människan länge kopierat som varningsfärg eftersom det ger maximal kontrast och syns bra (t ex svart-gul tejp på golvet = varning för trappsteg).
Freudiansk felfärgsättning...?
VARNING - ENIRO SUGER!
Jag tycker telefonkatalogen var bättre, där var det system och logik i alla fall. Nu verkar det som att sökningarna går på företagens egna taggar och det kan ju bli hur tokigt som helst.
Det värsta är att det inte verkar gå att begränsa sökningen. Om jag söker på något i Tomelilla så vill jag inte ha svar från Gävle.
Och ibland finns vissa företag inte listade fast jag vet att de existerar.
Dessutom är sidan så ful att jag får ont i ögonen! Jag förstår att det gula ska anknyta till de gamla Gula Sidorna, men de var milt ljusgula. Svart och illgult signalerar varning i naturen (getingar mm) vilket människan länge kopierat som varningsfärg eftersom det ger maximal kontrast och syns bra (t ex svart-gul tejp på golvet = varning för trappsteg).
Freudiansk felfärgsättning...?
VARNING - ENIRO SUGER!
Jag tycker också Eniro är kass, men dom försöker ändå inte tvinga sig på en, som vissa andra företeelser gör.
Man vår själv välja hur, var och vad man söker.
Man vår själv välja hur, var och vad man söker.
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
Eftersom det var de som tog över ansvaret för nummerupplysningen från Telia (som funkade alldeles utmärkt) så tycker jag de borde förvalta detta bättre än de gjort, särskilt när de tar betalt för att hjälpa en på telefon - vilket man ofta tvingas till för att sajten är så värdelös. (Men sedan de fick konkurrenter så använder jag förstås dem istället.)
ska jag ringa så finns det betydligt billigare alternativ än Felniro ..
- plåtmonster
Iridia skrev:Har någon någonsin hittat det de sökte genom att söka på Eniro???
Vid:
"begagnade kontorsmöbler" - Fick massor av svar kring inredning av kontor och begagnade möbler. Inget med vaccinationer.
Skrev istället "Skatteverk Spånga" och fick upp skatteverk i Stockholmstrakten. Med tanke på vad "Acceptera företagstjänster" var de inte helt ute och cyklade. Kanske inte registrerats?
"Hälsokost" i Nyköping fick jag först och främst JIBA som tydligen sysslar med hälsokost, naturläkemedel. Inte så konstigt att affärer som t ex ICA hamnar högt. ICA oftast en hylla med hälsokost.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Eniro fungerar väldigt bra för mig.
- earlydayminer
Hitta.se fungerar ännu bättre ..
- plåtmonster
plåtmonster skrev:Hitta.se fungerar ännu bättre ..
..... för Dig.
- earlydayminer
Återgå till Intressanta intressen