Fulaste eller konstigaste namnen?
Re: Fulaste namnen?
Miche skrev:Britt är väl inget vidare namn på någon som inte är det...
Britta är värre, det är lite för enkelt att rimma på...
Huggorm skrev:Miche skrev:Britt är väl inget vidare namn på någon som inte är det...
Britta är värre, det är lite för enkelt att rimma på...
Jo, både på F-ordet och på K-ordet...
Jag håller med om dubbelnamnen, jag känner till bl.a. en Mats-Arne (född på 80-talet tror jag)... Hade föräldrarna otur när de tänkte?
Ludmila
Runa
Jemima
Runa
Jemima
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Dom namn jag ogillar mest är för tjejer är Anna, Maria/Marie, Kerstin och Ulla och för killar Oliver, Tim, Kevin, Robin och Gustav.
- Kostymhippie
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2011-10-12
En gång när jag var utomlands så var det ett par tvillingr på samma ställe.
Dom hette Nikolas och Nikolina... vem fan döper ett barn till Nikolina.
Och jag avskyr namnet Lillemor
Dom hette Nikolas och Nikolina... vem fan döper ett barn till Nikolina.
Och jag avskyr namnet Lillemor
Lillebror är tydligen dom som heter. Det trodde jag att man " bara" kunde vara. Inte heta.
kullan skrev:Lillebror är tydligen dom som heter. Det trodde jag att man " bara" kunde vara. Inte heta.
Tja, en av min morfars namn var Bror... men ändå hur tänker dom egentligen
sugrövmanövern skrev:Ludmila
Runa
Jemima
Jag gillar Jemima, men så har jag också rätt udda namnsmak.
Svetlana tycker jag däremot är fult. Låter som "svettig".
Snorri är hemskt också! Jag gillar isländska deckare, men vissa namn får mig att vråla av skratt. Som Harpa och Burkur. En gång var det en som hette Höskuldur!
Hans mamma miste oskuldur på höskullur och så fick sonen heta Höskuldur...
MsFrost skrev:kullan skrev:Lillebror är tydligen dom som heter. Det trodde jag att man " bara" kunde vara. Inte heta.
Tja, en av min morfars namn var Bror... men ändå hur tänker dom egentligen
Syster kan man faktiskt också heta!
Apropå konstiga namn så hade min morfar en faster som hette Benny! Hennes föräldrar trodde väl det var en variant av Jenny...
Kahlokatt skrev:Hittar ingen Målbritt på "Hur många heter", nej, ingen på hela Internet!
Man kan tänka sig att det är gårdsnamnet som kommer först, som i Busk Margit Jonsson.
De gör så i dalarna.
Kahlokatt skrev:Svetlana tycker jag däremot är fult. Låter som "svettig".
Sen har vi Irina som låter som...Olga är heller inte vackert. Man tänker sig en 130-kilos babuschka med mustasch...
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Dagobert skrev:Kahlokatt skrev:Hittar ingen Målbritt på "Hur många heter", nej, ingen på hela Internet!
Man kan tänka sig att det är gårdsnamnet som kommer först, som i Busk Margit Jonsson.
De gör så i dalarna.
Jag läste om artikeln idag och jag mindes fel; det var inte Målbritt utan det något mindre hemska Målfrid. Bärs av 22 kvinnor och en stackars man i Sverige.
Apropå gårdsnamn så har jag hört talas om en Pung Märta!
Konstiga "fula" namn i er egen familj eller släkt då? Jag har en T-r-y-g-g-v-e och en G-i-n-g-e-r. Nu råkar jag gilla båda personerna och även deras namn. Men de är iaf ovanliga
Kahlokatt skrev:Apropå gårdsnamn så har jag hört talas om en Pung Märta!
Är hon rumsren tro haha
HappyChic skrev:Konstiga "fula" namn i er egen familj eller släkt då? Jag har en T-r-y-g-g-v-e och en G-i-n-g-e-r. Nu råkar jag gilla båda personerna och även deras namn. Men de är iaf ovanliga
Ginger är gulligt!
Kahlokatt skrev:HappyChic skrev:Konstiga "fula" namn i er egen familj eller släkt då? Jag har en T-r-y-g-g-v-e och en G-i-n-g-e-r. Nu råkar jag gilla båda personerna och även deras namn. Men de är iaf ovanliga
Ginger är gulligt!
Ja det tycker jag med. Personen är dessutom helsvensk och jag tror inte den som valde namnet förstod att det betyder ingefära.
HappyChic skrev:Kahlokatt skrev:HappyChic skrev:Konstiga "fula" namn i er egen familj eller släkt då? Jag har en T-r-y-g-g-v-e och en G-i-n-g-e-r. Nu råkar jag gilla båda personerna och även deras namn. Men de är iaf ovanliga
Ginger är gulligt!
Ja det tycker jag med. Personen är dessutom helsvensk och jag tror inte den som valde namnet förstod att det betyder ingefära.
Hon kanske är rödhårig? Eller var rödlätt som barn?
Jag är bekant med en tjej som jag lärde känna vid namn Aino. Men det visade sig att Aino var bara ett smeknamn, hennes riktiga namn var Celina. Hon sa att hon oftast aldrig använder det själv eftersom det låter för mycket som slyna, vilket jag förstod och kunde koppla till, men det var först efter att hon sa det. Nu vill jag inte säga att namnet Celina är fult, jag ville helst att folk på tråden skulle få sig en liten tankeställare!
- BlomqvistD
- Anslöt: 2012-03-27
Jag råkade en gång för många år sedan säga till en Jörgen att det var ett namn jag tyckt var fult, men att det kunde ha varit värre - han kunde ju ha hetat Leif. Det visade sig att han hette Leif Jörgen... Så... jag har slutat säga sådana saker.
- Tintomara Ariadne
- Anslöt: 2009-03-04
Tintomara Ariadne skrev:Jag råkade en gång för många år sedan säga till en Jörgen att det var ett namn jag tyckt var fult, men att det kunde ha varit värre - han kunde ju ha hetat Leif. Det visade sig att han hette Leif Jörgen... Så... jag har slutat säga sådana saker.
Been there done that. Several times.