[ Kundvagnar ] Två tjejer fastnade i kundvagn
18 inlägg
• Sida 1 av 1
"Två tjejer fastnade i kundvagn
Två personer i en kundvagn – går det? Jodå, men när de båda skulle ur tvingades räddningstjänsten gripa in.
Relaterat
Det hände vid badplatsen i dalsländska Ed på lördagskvällen. Två pigga tjejer ville testa om det är möjligt för två personer att krypa ned i en kundvagn.
Och det var det.
Men sedan började problemen. Hur tar sig två personer ur en kundvagn?
De slet och bände men till slut var de tvungna att ringa räddningstjänsten som ryckte ut med, får man förmoda, ett leende på läpparna.
- Det var inte så komplicerat, berättar räddningsledaren Joakim Nystedt. Det var bara att lyfta ur dom, fast själva kunde de omöjligt ta sig ur vagnen.
Mest komiskt, tycker Joakim Nystedt.
- Det var väl en sådan där halloweengrej, så det ligger väl snart en film ute på Youtube, gissar han.
Tjejerna kom oskadda från äventyret, enligt räddningstjänsten."
http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.7619 ... i-kundvagn
Två personer i en kundvagn – går det? Jodå, men när de båda skulle ur tvingades räddningstjänsten gripa in.
Relaterat
Det hände vid badplatsen i dalsländska Ed på lördagskvällen. Två pigga tjejer ville testa om det är möjligt för två personer att krypa ned i en kundvagn.
Och det var det.
Men sedan började problemen. Hur tar sig två personer ur en kundvagn?
De slet och bände men till slut var de tvungna att ringa räddningstjänsten som ryckte ut med, får man förmoda, ett leende på läpparna.
- Det var inte så komplicerat, berättar räddningsledaren Joakim Nystedt. Det var bara att lyfta ur dom, fast själva kunde de omöjligt ta sig ur vagnen.
Mest komiskt, tycker Joakim Nystedt.
- Det var väl en sådan där halloweengrej, så det ligger väl snart en film ute på Youtube, gissar han.
Tjejerna kom oskadda från äventyret, enligt räddningstjänsten."
http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.7619 ... i-kundvagn
Re: [ Kundvagnar ] Två tjejer fastnade i kundvagn
Skulle vilja ha bild på hur de lyckades med detta.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Fniss...
I serien "Rocky" finns det någon scen där Mange och Rocky möts i fyllecellen och Rocky frågar Mange: "Hur hamnade du här? Har du åkt kundvagn nedför Götgatsbacken igen?"
Hoppas verkligen att ingen någonsin försöker sig på det...
Relaterat: På nyheterna var det för inte så länge sedan ett inslag om en stackars tjej i Luleå som hade fastnat med arslet i en babygunga och fick SÅGAS loss!
Nej, det var inte jag!
I serien "Rocky" finns det någon scen där Mange och Rocky möts i fyllecellen och Rocky frågar Mange: "Hur hamnade du här? Har du åkt kundvagn nedför Götgatsbacken igen?"
Hoppas verkligen att ingen någonsin försöker sig på det...
Relaterat: På nyheterna var det för inte så länge sedan ett inslag om en stackars tjej i Luleå som hade fastnat med arslet i en babygunga och fick SÅGAS loss!
Nej, det var inte jag!
Jag och en polare har sovit i en kundvagn. Det gick skitbra och vi fastnade inte.
Kahlokatt: Jag har fastnat i en babygunga.
Sheyen skrev:Jag och en polare har sovit i en kundvagn. Det gick skitbra och vi fastnade inte.
hur lyckas man sova i en kundvagn?
2 pers dessutom?
matgar skrev:Sheyen skrev:Jag och en polare har sovit i en kundvagn. Det gick skitbra och vi fastnade inte.
2 pers dessutom?
Tja, man blundar och försöker att somna, helt enkelt. Har man tur så somnar man. Jag var väldigt berusad, så det var inga problem för mig att somna. Jag fick lite kasslerröv på grund av kundvagnens obekväma design, men förutom det var det en rätt så nice sovplats.
Att sova i en kundvagn låter som nåt jag måste va helt nerknarkad för att komma på tanken att prova.
Iridia skrev:
kullan skrev:Att sova i en kundvagn låter som nåt jag måste va helt nerknarkad för att komma på tanken att prova.
Jaså, där man. Själv hade jag druckit mig svinfull på vodka.
Vi ställde oss i våra sovsäckar, tog tag i kundvagnen och hivade upp oss, liksom. Hahahaha!
Sheyen skrev:matgar skrev:Sheyen skrev:Jag och en polare har sovit i en kundvagn. Det gick skitbra och vi fastnade inte.
2 pers dessutom?
Tja, man blundar och försöker att somna, helt enkelt. Har man tur så somnar man. Jag var väldigt berusad, så det var inga problem för mig att somna. Jag fick lite kasslerröv på grund av kundvagnens obekväma design, men förutom det var det en rätt så nice sovplats.
"Kasslerröv", haha. Månadens ord!
Konstig idé att lägga sig i en kundvagn, men av någon underlig andledning låter det kul att testa. Helst utan sällskap.
Förstår inte hur man kan fastna i en kundvagn.
- ullstrumpan
- Anslöt: 2011-11-27
Hej!
Jag skulle aldrig lägga mig i en kundvagn. För det första skulle jag ha problem med att komma i vagnen, för det andra skulle jag inte gilla att ligga ihopknölad i en kundvagn.
Jag och en kompis var ute och cyklade ihop med min man, och vi stannade vid en fin badplats. Det var kväll, och vi gick runt där för att fotografera med våra mobilkameror (det här var innan jag köpte min nuvarande digitalkamera, så det var ett tag sen). Vid badstranden finns en lekplats med en rutschkana i form av ett rör. Jag och kompisen skojar och säger att det skulle allt vara kul att åka rutschkana, men vi är nog så tjocka att vi fastnar i röret. Två tanter som åker rutschkana och fastnar, då får vi kalla på räddningstjänsten, sa vi och skrattade och avstod från att åka. Men lite barnslig får man vara i tänket, det livar upp.
Fast jag visste inte att man kan fastna i en gunga, var det en sån där fyrkant i plast med kanter som är lite uppåtböjda? Eller ett bildäck?
Hälsningar
Lilla Gumman
Jag skulle aldrig lägga mig i en kundvagn. För det första skulle jag ha problem med att komma i vagnen, för det andra skulle jag inte gilla att ligga ihopknölad i en kundvagn.
Jag och en kompis var ute och cyklade ihop med min man, och vi stannade vid en fin badplats. Det var kväll, och vi gick runt där för att fotografera med våra mobilkameror (det här var innan jag köpte min nuvarande digitalkamera, så det var ett tag sen). Vid badstranden finns en lekplats med en rutschkana i form av ett rör. Jag och kompisen skojar och säger att det skulle allt vara kul att åka rutschkana, men vi är nog så tjocka att vi fastnar i röret. Två tanter som åker rutschkana och fastnar, då får vi kalla på räddningstjänsten, sa vi och skrattade och avstod från att åka. Men lite barnslig får man vara i tänket, det livar upp.
Fast jag visste inte att man kan fastna i en gunga, var det en sån där fyrkant i plast med kanter som är lite uppåtböjda? Eller ett bildäck?
Hälsningar
Lilla Gumman
- Lilla Gumman
- Anslöt: 2007-08-01
Det går att fastna i det mesta om man bara inte vill göra det. Sen går det säkert att fastna om man nu skulle vilja det också men förmodligen inte lika lätt.
Har bara liiiite med ämnet att göra, för här kan man handla tisha med kundvagnstryck: http://www.etsy.com/listing/96459773/ph ... ng-trolley
Återgå till Intressanta intressen