Sånger om stora frågor
41 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Sånger om stora frågor
Inte för att jag tror att någon annan är intresserad, men jag tycker om sånger om stora frågor. Det här är en som jag har lyssnat på i dag och som jag tycker är väldigt fin:
I am nothing without you
But I don't know who you are
I am nothing without you
Re: Sånger om stora frågor
indisk musik - hare krishna
- Issa Jesus
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2012-01-06
Live and Let Die (1973) - Paul McCartney Feat. Wings - OST - (Special Edition) - HQ
Platsar den, Kahlo?
EDIT: På tal om Paul så har han just släppt en platta - den första på fem år - med tolv standardlåtar. Gästar gör bl a Diana Krall, Stevie Wonder och Eric Clapton. Den får bara halvbra recensioner i länken nedan.
The Guardinan: Kisses on the Bottom By Paul McCartney
Man lär kunna lyssna på hela plattan streamat på nätet. Har inte testat..
Platsar den, Kahlo?
EDIT: På tal om Paul så har han just släppt en platta - den första på fem år - med tolv standardlåtar. Gästar gör bl a Diana Krall, Stevie Wonder och Eric Clapton. Den får bara halvbra recensioner i länken nedan.
The Guardinan: Kisses on the Bottom By Paul McCartney
Man lär kunna lyssna på hela plattan streamat på nätet. Har inte testat..
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
En sång om att känna det man gör är meningslöst och inte har något syfte.
Ännu en fantastisk sång från legendariska Philemon Arthur & The Dung
Ännu en fantastisk sång från legendariska Philemon Arthur & The Dung
Kahlokatt skrev:Inte för att jag tror att någon annan är intresserad, men jag tycker om sånger om stora frågor. Det här är en som jag har lyssnat på i dag och som jag tycker är väldigt fin:
I am nothing without you
Vad, exakt, är "stora frågor"?
Skinny skrev:Vad, exakt, är "stora frågor"?
Sådant som rör religion, filosofi, livsåskådning. T.ex. "Finns det en gud?" "Vad händer när vi dör?" "Varför känns livet meningslöst?"
Sådana saker.
Kahlokatt skrev:Skinny skrev:Vad, exakt, är "stora frågor"?
Sådant som rör religion, filosofi, livsåskådning. T.ex. "Finns det en gud?" "Vad händer när vi dör?" "Varför känns livet meningslöst?"
Sådana saker.
Varför kallar du det "stora frågor"?
Skinny skrev:Kahlokatt skrev:Skinny skrev:Vad, exakt, är "stora frågor"?
Sådana saker.
Varför kallar du det "stora frågor"?
Det är väl den typen av frågor, funderingar som man allmänt brukar kalla dom "stora frågorna".
Tänker på John Lennons "Imagine".
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Skinny skrev:Nu var ju, om du inte märkte det, inte frågan ställd till dej.
Men oj ursäkta mig. Är inte poängen med ett forum att alla kan hjälpa till och ge svar om man kan, annars skulle du väl inte skrivit offentligt så alla kan se? Jag försökte bara ge ett hjälpande svar från min sida och Kahlokatt kan fortfarande ge sitt svar när som helst. Inte så kul att få någon nedlåtande snobbig kommentar tillbaka när man bara försökte hjälpa till
Funderar på om inte Queens "Who Wants To Live Forever" platsar in med.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
LarNor skrev:Skinny skrev:Nu var ju, om du inte märkte det, inte frågan ställd till dej.
Men oj ursäkta mig. Är inte poängen med ett forum att alla kan hjälpa till och ge svar om man kan, annars skulle du väl inte skrivit offentligt så alla kan se? Jag försökte bara ge ett hjälpande svar från min sida och Kahlokatt kan fortfarande ge sitt svar när som helst. Inte så kul att få någon nedlåtande snobbig kommentar tillbaka när man bara försökte hjälpa till
Men snälla du, tagga ner. Jag ställde en fråga till en specifik användare. Hade jag varit intresserad av ditt svar hade jag frågat dej.
skinny, kärleken skall kallna, visste du det?
håll liv i kärleken till din nästa^^
och ursäkta mig för att jag lägger mig i
håll liv i kärleken till din nästa^^
och ursäkta mig för att jag lägger mig i
- Issa Jesus
- Förhandsgranskad
jaha....
- Issa Jesus
- Förhandsgranskad
Skinny skrev:LarNor skrev:Skinny skrev:Nu var ju, om du inte märkte det, inte frågan ställd till dej.
Men snälla du, tagga ner. Jag ställde en fråga till en specifik användare. Hade jag varit intresserad av ditt svar hade jag frågat dej.
Det är lugnt, blir bara lite irriterad att jag inte ska kunna bara svara på en fråga i en offentlig tråd utan att bli tillsagd att den inte var riktad till mig. Det var trots allt en väldigt öppen fråga som många kan ge olika svar på, jag erbjöd bara mitt.
Hrrm, jag hade inget emot at LarNor svarade i mitt ställe, för jag skulle ha svarat samma sak. Man brukar kalla sådant som "Guds eventuella existens" och "meningen med livet" för Stora Frågor, det är inte mitt ordval från början.
Den här låten får förmodligen magsaften att åka bergodalbana hos vissa av er, men för mig bär den på fina minnen - so here goes:
Den här låten får förmodligen magsaften att åka bergodalbana hos vissa av er, men för mig bär den på fina minnen - so here goes:
Kahlokatt skrev:Hrrm, jag hade inget emot at LarNor svarade i mitt ställe, för jag skulle ha svarat samma sak. Man brukar kalla sådant som "Guds eventuella existens" och "meningen med livet" för Stora Frågor, det är inte mitt ordval från början.
Åh, fy fan...
Återgå till Intressanta intressen