Uppenbarelser
Re: Uppenbarelser
?Meppe skrev:min plan.
- Issa Jesus
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2012-01-06
För det första finns folk här med andra religioner än din. Henkkalexi tex är väl katolik har jag för mig, och hans sambo som är ateist uppskattar knappast tvångsdop skulle jag tro .Issa Jesus skrev:ja^^ varför skulle ja inte göra denna nådegärning? ni e ju mina vänner, jag vill
ge er denna nåd, och ge er en glimt av det himmelska
Vad kallas din religion, är det kristendom?
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Jag fick en uppenbarelse att flyga till blåkulla nästa vecka. Har bokat biljett nu.
Meppe skrev:Issa Jesus skrev:?Meppe skrev:min plan.
Mitt drömjobb är guide på Emalia.
va e Emalia?
- Issa Jesus
- Förhandsgranskad
kullan skrev:Jag fick en uppenbarelse att flyga till blåkulla nästa vecka. Har bokat biljett nu.
sugrövmanövern skrev:Issa Jesus skrev:ja^^ varför skulle ja inte göra denna nådegärning? ni e ju mina vänner, jag vill
För det första finns folk här med andra religioner än din. Henkkalexi tex är väl katolik har jag för mig, och hans sambo som är ateist uppskattar knappast tvångsdop skulle jag tro .
Vad kallas din religion, är det kristendom?
jao man kan nog säga att det e bland annat kristendom, de får det bra nu när de e Andedöpta^^
- Issa Jesus
- Förhandsgranskad
Issa Jesus skrev:Meppe skrev:Mitt drömjobb är guide på Emalia.
va e Emalia?
Oskar Schindlers fabrik, idag ett museum
jaha oki, mjo jag har sett schindlers list
- Issa Jesus
- Förhandsgranskad
Så det är en ny religion som du har snickrat ihop?Issa Jesus skrev:jao man kan nog säga att det e bland annat kristendom, de får det bra nu när de e Andedöpta^^
- sugrövmanövern
sugrövmanövern skrev:Så det är en ny religion som du har snickrat ihop?Issa Jesus skrev:jao man kan nog säga att det e bland annat kristendom, de får det bra nu när de e Andedöpta^^
Det är arken.
sugrövmanövern skrev:Så det är en ny religion som du har snickrat ihop?Issa Jesus skrev:jao man kan nog säga att det e bland annat kristendom, de får det bra nu när de e Andedöpta^^
ne, men jag tror inte enbart på kristendom, jag gillar Islam och hinduismen åsså^^
- Issa Jesus
- Förhandsgranskad
Issa Jesus skrev:sugrövmanövern skrev:Så driver du med oss? Eller sitter du faktiskt och försöker tvångsdöpa hela forumet?
ja^^ varför skulle ja inte göra denna nådegärning? ni e ju mina vänner, jag vill
För mig är det ingen som helst nåd, jag behöver definitivt ingen nåd (och jag syftar inte på de mörka makter som du tidigare beskyllt mig för att ha samröre med).
Jag varken acceptera något andedop eller religiös kärlek (eller något annat religiöst påhitt), det är ingenting som har med mitt liv att göra, jag vill att du lämnar oss som begär det i fred och slutar skriva religiöst (vad jag kallar) dravel till oss. Vi har inte önskat det och har inget som helst behov av det.
Issa Jesus skrev:ja^^ varför skulle ja inte göra denna nådegärning? ni e ju mina vänner, jag vill
Varför? Det kanske finns dom av oss som inte vill ha någon nådegärning, tänkt på det?
Du säger att vi har fri vilja men först andedop, alltså har vi inte fri vilja eftersom vi måste ta andedopet först. Låter typiskt kultbeteende, man säger att du är fri men när man väl är där så är man plötsligt inte så fri. Du verkar helt såld på att det du "vet" är den enda definitiva sanningen/lösningen, ett av kriterierna för en sekt enligt Håkan Järvå är just det att man hävdar att man har den enda sanningen och ingenting avvikande accepteras, du verkar ha svårt att förstå det.
Snälla titta här, här är två Svenska organisationer som ger stöd till dom som befinner sig i en sekt eller lämnat den, finns information om alla möjliga typer av sekter och vad dom har gemensamt inklusive Arken om det nu är det du är del av:
http://hjalpkallan.se/
http://www.fri-sverige.se/
Håkan Järvå, en psykolog och kunnig i destruktiva sekter skulle kunna hjälpa dig också, han kommer inte kritisera eller angripa dig på något sett utan bara ge hjälp vilket jag tror majoriteten här på forumet är överens om att du behöver. Finns en del på youtube att höra av honom också.
http://hjalpkallan.se/jarva/?page_id=2
Issa Jesus skrev:KrigarSjäl skrev:Och hur gick det till? Telepatiskt tvångsdop eller vad?
Kristna radiovågor?
Herren ville ha med dig^^
Men hur gick andedopet till?
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Meppe skrev:Meppe skrev:Om du får cancer, tillåter arken då att du går till läkare?
jepp, medecin å läkarvård står ofta i Guds tjänst.
- Issa Jesus
- Förhandsgranskad
KrigarSjäl skrev:Issa Jesus skrev:KrigarSjäl skrev:Och hur gick det till? Telepatiskt tvångsdop eller vad?
Kristna radiovågor?
Herren ville ha med dig^^
Men hur gick andedopet till?
genom att jag bad för er, då kom smörjelsen och Anden utgjöts över er^^
- Issa Jesus
- Förhandsgranskad
Smörjelsen, menar du olja och skit?
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Men allvarligt, jag har läst från bibeln nu om detta med när den helige anden kom - apostlagärningarna.Issa Jesus skrev:KrigarSjäl skrev:Men hur gick andedopet till?
Man måste själv söka Gud för att kunna bli andedöpt och vilja/behöva starkt. Det är en ganska stark upplevelse som beskrivs. Och de som var utvalda att förmedla Guds tjosan där var inte medlemmar i någon sekt som tar tionde.
De var helt oberoende, enbart Gud, Jesus. Ingen ark.
I princip kan det helt enkelt inte ske genom dig Issa Jesus!
- sugrövmanövern
sugrövmanövern skrev:Man måste själv söka Gud för att kunna bli andedöpt och vilja/behöva starkt.
Skönt att höra, jag vill fan inte bli mer döpt än det jag blev tvingad till som bebis!
sugrövmanövern skrev:Men allvarligt, jag har läst från bibeln nu om detta med när den helige anden kom - apostlagärningarna.Issa Jesus skrev:KrigarSjäl skrev:Men hur gick andedopet till?
Man måste själv söka Gud för att kunna bli andedöpt och vilja/behöva starkt. Det är en ganska stark upplevelse som beskrivs. Och de som var utvalda att förmedla Guds tjosan där var inte medlemmar i någon sekt som tar tionde.
De var helt oberoende, enbart Gud, Jesus. Ingen ark.
I princip kan det helt enkelt inte ske genom dig Issa Jesus!
va glad ja blir näru tig dig tid å intresse å läsa lite i bibeln <3
det nämns i nt, att Den Helige Ande kom till folk när det predikades,
å ja predikade lite, men jag brukar fråga Jesus innan jag sänder DHA^^
- Issa Jesus
- Förhandsgranskad
Återgå till Intressanta intressen