Hjälp inför mitt examensarbete/C-uppsats
29 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Hjälp inför mitt examensarbete/C-uppsats
Hejsan!
> Mitt namn är Marie Hansjons och jag jobbar som lärare. Jag läser även mitt tredje år på specialpedagogiska programmet i Stockholm och håller denna termin på med mitt examensarbete.
Då jag under många år jobbat med barn med diagnos inom autismspektrum var det inte svårt att välja ingång på mitt examensarbete. Eftersom jag vet att vi inom skolan inte alltid lyckas skapa en bra skolgång för dessa elever vill jag nu låta dem själva komma till tals. Min tanke är därför att via en enkät kontakta personer med Aspergers syndrom alternativt högfungerande autism i åldern 16-25 år och låta dem
reflektera över sin grundskoletid. Min intention är att på så sätt vara med och bidra till en utveckling av skolan för att i framtiden passa dessa elever bättre.
Jag skulle behöva ett 30 tal individer med diagnos AS alternativt
HA i åldern 16-25 år som kan tänka sig att svara på min "enkät". Självklart är personerna helt anonyma.
Därför undrar jag nu om du kan hjälpa mig med detta? alternativt om
du vet någon jag kan vända mig till?
> Mitt namn är Marie Hansjons och jag jobbar som lärare. Jag läser även mitt tredje år på specialpedagogiska programmet i Stockholm och håller denna termin på med mitt examensarbete.
Då jag under många år jobbat med barn med diagnos inom autismspektrum var det inte svårt att välja ingång på mitt examensarbete. Eftersom jag vet att vi inom skolan inte alltid lyckas skapa en bra skolgång för dessa elever vill jag nu låta dem själva komma till tals. Min tanke är därför att via en enkät kontakta personer med Aspergers syndrom alternativt högfungerande autism i åldern 16-25 år och låta dem
reflektera över sin grundskoletid. Min intention är att på så sätt vara med och bidra till en utveckling av skolan för att i framtiden passa dessa elever bättre.
Jag skulle behöva ett 30 tal individer med diagnos AS alternativt