"Män kan inte våldtas" - inte aspergare heller?
Re: Aspergare kan inte våldtas
Här är det utdrag jag klistrade in förut. Från Tingsrätten i Hässleholm som dömde JP till våldtäkt.
Jag gjorde mitt bästa för att det skulle bli så korrekt översatt som möjligt. Börjar jobba på hovrättens frikännande nu. Under tiden kan ni ju klistra in det här på WP
This information should be considered together with what P.R. [long time clinician, specializing in ASD and A:s doctor] testified about A:s established and documented difficulties, which includes an extreme reluctancy to engage in any physical contact with anybody, and she shys away when anyone in the surroundings tries to make physical contact with her, like a friendly pat on the shoulder. Even though A had consumed alcohol, which she most likely is not familiar with, it appears unreasonably unlikely that her disorders and reluctancy towards physical contact should make such a profound change in her behaviour that she should engage in the behaviour described by J.P. [the accused] and especially with a total stranger.Considering these statements from P.R., the story of J.P. is regarded as obviously truthless.
Regarding the just mentioned statements, Tingsrätten trusts the description of the events from A and concludes that it is without doubts established that J.P. forced A into this chain of events with violence and threats of more violence. Tingsrätten goes with the prosecutor and this deed is to be regarded as rape.
Jag gjorde mitt bästa för att det skulle bli så korrekt översatt som möjligt. Börjar jobba på hovrättens frikännande nu. Under tiden kan ni ju klistra in det här på WP
Här kommer hovrättens frikännande dom, översatt till engelska. Ni kan ju stämma av mina lite hastiga översättningar med de klipp jag har på sidan sex i denna tråd. Det är nämligen de styckena jag översatt eftersom de är de mest intressanta.
In conclusion, Hovrätten is aware that there are strong reasons to believe that A against her will has been subject to sexual abuse.
On the other hand she has some hesitations in her statements, adding the fact that her expressions might have been hard to interpret for J.P. and there is also no independent proof that gives A:s story enough support. This makes it impossible to judge without doubts that J.P. conciously forced intercourse upon her in the way the prosecutor claims.
The indictment is therefore to be dismissed.
In sweden, its LEGAL to rape an aspie! = I Sverige är det juridiskt (legalt) tillåtet att våldta en aspie.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Tack, ni som skriver och översätter på WP.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
i sista tiden ska kärleken kallna, det är mycke det vi ser ute i samhället nu....
- Issa Jesus
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2012-01-06
Vilken dom, att bli ytterligare kränkt efter en kränkning! Jag vill protestera!
- mondo beyondo
- Anslöt: 2007-07-04
Savanten Svante skrev:Tack, ni som skriver och översätter på WP.
Klistra in det jag har översatt vettja. Jag har inget konto och ids inte skaffa ett heller. HGJ hittade ett stavfel så den som klipper och klistrar kan ju korrigera det, det vore snällt.
weasley skrev:Savanten Svante skrev:Tack, ni som skriver och översätter på WP.
Klistra in det jag har översatt vettja. Jag har inget konto och ids inte skaffa ett heller. HGJ hittade ett stavfel så den som klipper och klistrar kan ju korrigera det, det vore snällt.
Inklistrat!
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
weasley skrev:Savanten Svante skrev:Tack, ni som skriver och översätter på WP.
Vad stavningen beträffar finns det minst ett fel till, nämligen shys.
Fruktansvärt. Och det innebär väl att om en väldtäktsman lindar silvertejp runt offrets mun så han eller hon inte kan protestera så är det oklart om det är en våldtäkt?
weasley skrev:This information should be considered together with what P.R. [long time clinician, specializing in ASD and A:s doctor] testified about A:s established and documented difficulties, which includes an extreme reluctancy to engage in any physical contact with anybody, and she shys away when anyone in the surroundings tries to make physical contact with her, like a friendly pat on the shoulder. Even though A had consumed alcohol, which she most likely is not familiar with, it appears unreasonably unlikely that her disorders and reluctancy towards physical contact should make such a profound change in her behaviour that she should engage in the behaviour described by J.P. [the accused] and especially with a total stranger.Considering these statements from P.R., the story of J.P. is regarded as obviously truthless.
Regarding the just mentioned statements, Tingsrätten trusts the description of the events from A and concludes that it is without doubts established that J.P. forced A into this chain of events with violence and threats of more violence. Tingsrätten goes with the prosecutor and this deed is to be regarded as rape.
Tänker på om två ord inte med fördel byts ut, orden är anybody till anyone och ordet truthless till untrue eller false.
Det jag gjorde var en snabböversättning. Känn er fria att modifiera texten.
Truthless använde jag för det är en starkare markering att man far med osanning.
Truthless använde jag för det är en starkare markering att man far med osanning.
vadloink skrev:innebär väl att om en väldtäktsman lindar silvertejp runt offrets mun så han eller hon inte kan protestera så är det oklart om det är en våldtäkt?
Det faller sannolikt under brottsrubricering av "försätta någon i vanmakt".
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Jag läste nånstans att i många (alla?) EU-länder har man infört krav på samtycke. Sverige har inte det, därför kan en person som är förlamad av skräck och inte kan/vågar säga nej inte bli våldtagen i Sverige. Han/hon sa inte nej och gjorde inte motstånd alltså ingen våldtäkt...
Det är ju helsjukt! Sverige som ska ligga så långt fram i fråga om mänskliga rättigheter.
Det är ju helsjukt! Sverige som ska ligga så långt fram i fråga om mänskliga rättigheter.
Undrar om inte den här gärningsmannen kan åtalas och dömas för sexuellt utnyttjande? Bättre än inget.
Någon i tråden undrade om hans tidigare bedrifter, han är dömd för misshandel två ggr så han har ju bevisligen varit våldsam innan.
Någon i tråden undrade om hans tidigare bedrifter, han är dömd för misshandel två ggr så han har ju bevisligen varit våldsam innan.
Har ni tänkt på att motiveringen kan användas åt andra hållet också?
- Le_inimitable
- Anslöt: 2008-10-26
menar du Hovrättens motivering? Hurdå?Le_inimitable skrev:Har ni tänkt på att motiveringen kan användas åt andra hållet också?
Vart har du läst detta? Kanske du "kom på det" efter att du sett denna trådens fantastiska rubrik?Zima33 skrev:Jag läste nånstans att i många (alla?) EU-länder har man infört krav på samtycke. Sverige har inte det, därför kan en person som är förlamad av skräck och inte kan/vågar säga nej inte bli våldtagen i Sverige.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/valdta ... ickvan-sov
http://svt.se/2.33919/1.2750783/valdtog ... ldtaktsman
Parvlon skrev:Vart har du läst detta? Kanske du "kom på det" efter att du sett denna trådens fantastiska rubrik?
Du har fortfarande inte lyckats läsa de första fyra orden i första inlägget?
När du har lyckats med det kan du läsa de fyra första orden i artikeln.
Men för all del, blaja sönder tråden lite till, den är inte så viktig.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
Återgå till Att leva som Aspergare