"Män kan inte våldtas" - inte aspergare heller?
"Män kan inte våldtas" - inte aspergare heller?
Män kan inte våldtas, menade Märta Tikkanen för 35 år sedan. Det kan tydligen inte flickor med asperger heller.
”Sammanfattningsvis anser hovrätten att det finns mycket starka skäl som talar för att målsäganden mot sin vilja blivit utsatt för ett sexuellt övergrepp”, skriver domstolen innan den förklarar varför Max ändå ska frias.
http://www.dn.se/ledare/signerat/i-enog ... s-sallskap
Admin
Ändrade rubriken något.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Re: Aspergare kan inte våldtas
Vad i helvete?!
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Fy fan vilken hemsk värld vi lever i.
- pointblank
- Anslöt: 2006-11-12
Hovrätten borde utbilda sin personal i NPF-Diagnoser. Framförallt Autism. Det är ungefär lika dumt detta som att en kvinna i Italien inte kan våldtas när hon går i Jeans.
Där föll mitt redan låga förtroende för rättsväsendet ytterligare ett par pinnhål!
Jag har sänt vidare till OA's rättsgrupp (via Pemer).
Fruktansvärt! En sådan tolkning av lagen är gräslig! Det här kan man inte ens skylla på rättssäkerheten.
Det är både så dumt och så hemskt att jag kan inte ens kommentera detta. Skandal är väl ett bra uttryck.
Orkar inte kräka över mänskligheten idag igen. Detta gissel, mänskligheten.
*glömt*
*glömt*
treeman skrev:Orkar inte kräka över mänskligheten idag igen. Detta gissel, mänskligheten.
*glömt*
Samma här, fast jag kan nog inte glömma det. Svart svart svart är min syn på människans natur. Delade den på Facebook i alla fall. Så den sprids lite till.
- Angelic Fruitcake
- Anslöt: 2010-05-21
Hoppas någon med styrka och manpower kan trycka upp det här i ansiktet på idioterna.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Angelic Fruitcake skrev:Delade den på Facebook i alla fall. Så den sprids lite till.
Det gjorde jag med.
Citat från artikeln:
Solklar våldtäkt.Max ryter till att hon ska sluta försöka dra sig undan för att annars kan han bli våldsam. Han får av hennes byxor, trycker henne mot tvättstället och våldtar henne. Hon ber att han ska sluta. Hon kräks i en papperskorg.
Aha hon var inte tillräckligt porrig för polisens smak?varför Max ändå ska frias.
Det är för att den unga kvinnan i polisförhör haft svårt att hitta ord för exempelvis vaginala samlag, om det skett framifrån eller bakifrån och annat i den sexuella värld hon inte känner alls.
Aaaw stackars våldtäktsmannen. Nej betyder ja! Knulla någon som säger nej och kräks - är ju normalt.Max ska frias för att flickans ”uttrycksformer kan ha varit svårtolkade”. Alltså: Eftersom flickan var så konstig hade Max ingen chans att förstå att hon – som aldrig tillåter någon form av beröring – inte ville.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
wuwei skrev:Angelic Fruitcake skrev:Delade den på Facebook i alla fall. Så den sprids lite till.
Det gjorde jag med.
+1 Nu ska folk få veta hur skyddad man är genom lagen. Eller att man inte alls är skyddad.
Miche skrev:Där föll mitt redan låga förtroende för rättsväsendet ytterligare ett par pinnhål!
Fast jag antar att det inte är över ännu. Kanske kommer HD att ändra dommen. Så innan vi vet det kan vi inte döma ut rättsväsendet. Vi kan fördöma Sveahovrätt som dömde så. Men absolut inte hela rättsväsendet.
Även HD har dömt väldigt konstigt i våldtäktsmål och en del andra mål.
Rättsväsendet i Sverige lider av någon sjukdom som gör att hela systemet håller på att gå över styr!
Rättsväsendet i Sverige lider av någon sjukdom som gör att hela systemet håller på att gå över styr!
Vad fan tänker de med??
Sprid det här, sprid ansvariga juristers namn! De ska dyka upp i Googles sökmotorer!
Sprid det här, sprid ansvariga juristers namn! De ska dyka upp i Googles sökmotorer!
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Pemer skrev:Vad i helvete är det med världen på sistone???
"På sistone"?
Vet inte vad jag ska säga. Men förstår hur flickan känner sig.
- KaosPrinsessa
- Anslöt: 2010-10-10
Så fasansfullt att inte ens jag, med mitt ordförråd, kan göra annat än länka på FB och hoppas att någon annan har större verbal förmåga än jag...
- Henkkalexi
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-05-17
Har själv varit med om liknande, dock anmälde jag inte.
Mannen som våldtog mig kom senare med bortförklaring om att han inte visste att jag ej ville.
Detta trots att jag upprepat: Nej, nej, nej, nej, nej.. i ren panik och försökt trycka bort personen i fråga.
Mannen som våldtog mig kom senare med bortförklaring om att han inte visste att jag ej ville.
Detta trots att jag upprepat: Nej, nej, nej, nej, nej.. i ren panik och försökt trycka bort personen i fråga.
Arcas skrev:Har själv varit med om liknande, dock anmälde jag inte.
***Borttaget***
Hur KAN MAN försvara sådana här lågliv?!
Moderator mnordgren: tog bort delar av inlägget.
- Henkkalexi
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-05-17
Återgå till Att leva som Aspergare