Vilka åldersgränser ska forumet ha? (Omröstning)
Re: Vilka åldersgränser ska forumet ha? (Omröstning)
Alltså, hela idén med åldersgräns är befängd, för det enda sättet att kontrollera detta vore om forumledningen skulle ha ett register med varje medlems personuppgifter, verifierade Skatteverket så att åldern på varje medlem faktiskt gick att kontrollera.
Fantastiskt smart... eller inte.
Internet är, än så länge, inte kontrollerat till fullo av staten, och rätten att få vara exakt så anonym som man vill värderar jag mycket högt.
Fantastiskt smart... eller inte.
Internet är, än så länge, inte kontrollerat till fullo av staten, och rätten att få vara exakt så anonym som man vill värderar jag mycket högt.
- Henkkalexi
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-05-17
Maskrosen skrev:@FrimodigVar inte vi överens om att hålla oss ifrån varandra? Dina ogrundade beskyllningar kring än det ena än det andra är otrevliga och bidrar inte till ett bra diskussionsklimat. Och som sagt, jag önskar ingen vidare kontakt med dig alls.
Jag sa att jag skall hålla ögonen på dig. Det här var steg 1.
Jag bör kanske förklara. Vad jag skriver om dig har noll intresse för dig, det har möjligen intresse för människor som skall bedöma dig.
Så, vad du förstår och anser saknar totalt intresse.
Det är en lustig logisk situation.
Vi har aldrig haft nån kontakt. Du är ungefär en artikel i Aftonbladet.
Men, som sagt. Jag håller ögonen på dig.
Lennart Frimodig
Frimodig skrev:Du har en felaktig grundinställning. Mognad är inte samma sak som ålder.
Lennart Frimodig
klokt skrivet
Fenren skrev:Frimodig skrev:Du har en felaktig grundinställning. Mognad är inte samma sak som ålder.
Lennart Frimodig
klokt skrivet
Tack, jag var väldigt omogen högt upp i åldrarna. Jag vågade skaffa barn när jag var 28, exfrun var beredd från 22.
Jag kände mig helt omogen för barn. Jag var faktiskt skitskraj. Sen, när de kom, blev det helt naturligt. Man blir totalt besatt. Det är skitkonstigt. Ungarna blir viktigare än allt annat.
Lennart Frimodig
@Frimodig
Jag vet inte vad du håller på med, men du är varken rak och tydlig, konstruktiv i diskussioner eller respektfull i din samtalston.
Du verkar mest vara intresserad av att skapa dålig stämning.
Jag kommer från nu inte att kommentera dina påhopp överhuvudtaget.
Jag vet inte vad du håller på med, men du är varken rak och tydlig, konstruktiv i diskussioner eller respektfull i din samtalston.
Jag trodde att tonåren var den tid då man succesivt kliver in i vuxenvärlden. Man lär sig att det finns alla sorters människor, vilka man ska undvika, vilka som kan vara ens vänner och så vidare.
Jag är dessutom helt säker på att det finns fler fula gubbar ute i verkligheten än här på aspieforumet! Den här diskussionen är bara tramsig och fortgår på grund av att en medlem inte kan ta ett nej som svar...
Jag är dessutom helt säker på att det finns fler fula gubbar ute i verkligheten än här på aspieforumet! Den här diskussionen är bara tramsig och fortgår på grund av att en medlem inte kan ta ett nej som svar...
@Hermione
Jag vill bara uppmärksamma dig på att om du tittar på hur omröstningen ser ut hittills så är åsikterna nog mer spridda än att bara jag skulle tycka annorlunda (och det är heller inte bara jag som tycker det borde tas särskild hänsyn till tonåringar). Det kan nog alltså finnas flera skäl att diskutera denna fråga, och det är nog också anledningen till att flera väljer att fortsätta diskussionen. Men den som inte vill delta i diskussionen behöver ju inte heller göra det.
Jag vill bara uppmärksamma dig på att om du tittar på hur omröstningen ser ut hittills så är åsikterna nog mer spridda än att bara jag skulle tycka annorlunda (och det är heller inte bara jag som tycker det borde tas särskild hänsyn till tonåringar). Det kan nog alltså finnas flera skäl att diskutera denna fråga, och det är nog också anledningen till att flera väljer att fortsätta diskussionen. Men den som inte vill delta i diskussionen behöver ju inte heller göra det.
18.
Jag vill inte att stället blir till en fritidsgård och jag vill inte ha något som helst medansvar för barn/ungdomar när jag skriver på forumet.
Sätt ett barn i ett rum och alla där blir medansvariga. Det är ju så det funkar.
Man måste ta särskilda hänsyn på flera sätt.
Jag vill inte att stället blir till en fritidsgård och jag vill inte ha något som helst medansvar för barn/ungdomar när jag skriver på forumet.
Sätt ett barn i ett rum och alla där blir medansvariga. Det är ju så det funkar.
Man måste ta särskilda hänsyn på flera sätt.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Maskrosen skrev:@Frimodig
Wow. Jag är mest intresserad av att förstå hur din typ fungerar. Vad du tycker saknar intresse. Jag är ute efter att beskriva dig, hur såna som du fungerar.
Det är en poäng att känna igen din typ.
Lennart Frimodig
KrigarSjäl skrev:18.
Så om jag tolkar dig rätt så ska inget internetforum vara öppet gör en individ innan man fyllt 18 år. Det tycker jag ät trångsynt. Eller har du nåt förslag på vart alla under 18 år ska ta vägen för att få råd och tips om man har NPF-diagnoser?
Det är inte så svårt att skapa ett eget forum om man vill driva de frågor man brinner för? http://www.egetforum.se/
Varför hålla på att tjata när omröstningen visar att 53% av medlemmarna vill ha kvar forumet som det är nu? Ytterligare 20% vill inte heller ha de ändringar som en medlem föreslår!
Ibland är det klädsamt lyssna på omgivningen.
Varför hålla på att tjata när omröstningen visar att 53% av medlemmarna vill ha kvar forumet som det är nu? Ytterligare 20% vill inte heller ha de ändringar som en medlem föreslår!
Ibland är det klädsamt lyssna på omgivningen.
@Hermione
Att endast hälften av medlemmarna är nöjda som det är nu är väl skäl att fortsätta diskussionen? Även om majoriteten inte håller med just mig, så är det ju många skilda uppfattningar som kommer upp till ytan, och då behövs ju en diskussion. Alla har inte heller röstat ännu. Även om du är nöjd som det är, så kanske inte alla är det....
Att endast hälften av medlemmarna är nöjda som det är nu är väl skäl att fortsätta diskussionen? Även om majoriteten inte håller med just mig, så är det ju många skilda uppfattningar som kommer upp till ytan, och då behövs ju en diskussion. Alla har inte heller röstat ännu. Även om du är nöjd som det är, så kanske inte alla är det....
KrigarSjäl skrev:18.
Instämmer.
- Fröken Svår
- Anslöt: 2011-03-14
kullan skrev:KrigarSjäl skrev:18.
Så om jag tolkar dig rätt så ska inget internetforum vara öppet gör en individ innan man fyllt 18 år. Det tycker jag ät trångsynt. Eller har du nåt förslag på vart alla under 18 år ska ta vägen för att få råd och tips om man har NPF-diagnoser?
1. Jag snackar inte om "alla" nätforum, jag snackar bara om det här nätforumet.
2. Särskilda ungdomssiter.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
kullan skrev:95
Det var det första talet som poppade upp i tanken.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Maskrosen skrev:@bjäbbmonstret
Vi verkar ha väldigt olika attityder. Tonåringar är inte vuxna, det är därför det finns en särskild term som heter just "tonåring". Det är inte nedvärderande att ta hänsyn till folks olika åldrar, det är omsorg, omtanke och vuxet ansvarstagande. Tycker jag
Jag vet inte heller om jag tycker att forumklimatet här är så mycket mer omtänksamt än någon annanstans, det är rätt hårda ord och tuffa puckar i rätt många trådar. Plus en massa trevliga, kloka och omtänksamma människor. Båda sidorna finns här också.
Jag tror inte detta forum är vaccinerat mot tråkigheter, det tror jag inte några forum är.
Se den understreckade textraden; nej, så enkelt är det inte.
Bra atoms.
Det är kul när människor tänker.
Lennart Frimodig
Det är kul när människor tänker.
Lennart Frimodig
Fenren skrev:chatten borde iallafall ha 18...
Vad menar du? Är tonen extra hård där el förekommer skamlöst raggande?
Alien skrev:Fenren skrev:chatten borde iallafall ha 18...
En massa snack om blommor och bin bara.
Nefarious skrev:Alien skrev:Fenren skrev:chatten borde iallafall ha 18...
En massa snack om blommor och bin bara.
Jag skulle aldrig få för mig att delta på en chatt eller facebook eller sånt. Det blir lite för sjukt intimt för min smak.
Jag tycker inte om att komma nära människor på det viset. Jag har noll behov.
Lennart Frimodig
Maskrosen skrev:Att hålla reda på vilka som är ungdomar som inte ska kontaktas ligger då på forumister, det går ju att se i profilen (eftersom man anmält det vid kontoskapandet). Det kräver inte någon särskild åtgärd/övervakning, eftersom varje forumist ska hålla reda på reglerna och om den inte gör det finns ju övriga forumister som har bra koll på vad som händer, och anmälningsfunktionen finns ju kvar.
Nja, med förslag E hade jag närmast tänkt på att moderatorerna skulle veta det. Iofs blir "övervakningen" lättare om alla vet det. Men som det nu är måste man själv ange i Profilen om man vill ha med sin ålder. Vill man vara riktigt anonym så tycker jag egentligen inte man ska uppge sin ålder.
Då tycker jag mitt chockrosa förslag är bättre. Alla ser genast att det är någon under 18 år men vet inte exakta åldern. Ingen behöver heller gå in på profilen för att kolla åldern. Alla förstår genast att dessa forumister ska specialbehandlas (ej välkomnas på träffar t ex).
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter