Kaffetråden ^^ (märken, kvalitet, odling m m),
35 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Kaffetråden ^^
Automatkaffe är riktigt vidrigt. Kunde ta en kopp vid tre ibland för effektens skull om jag sovit riktigt dåligt och kunna hålla mig vaken tills jag fick gå hem men fick betala med ont i magen.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Det är skillnad på automatkaffe och automatkaffe.
En del använder pulver (absolut sämst), en del brygger varje kopp (ganska hyfsat) och en del använder kaffeolja (dvs väldigt tjockflytande kaffe som späs med hett vatten och som ger ett gott kaffe). Sen finns det olika smaker och tillverkare så det går inte att döma ut alla automater för att man provat en.
En del använder pulver (absolut sämst), en del brygger varje kopp (ganska hyfsat) och en del använder kaffeolja (dvs väldigt tjockflytande kaffe som späs med hett vatten och som ger ett gott kaffe). Sen finns det olika smaker och tillverkare så det går inte att döma ut alla automater för att man provat en.
KrigarSjäl skrev:Kaffetråden heter det, särskriv inte.
Mitt favoritkaffe? Är inte så noga faktiskt, bara det är svart och hyfsat starkt.
Caffe latte och sånt kan fjollorna på Trendsöder hålla på med, va fan, skapa hjärtan i mjölken...
Så ska jag ta det att du dricker en espresso i en minimal kopp med lillfingret spretande? Det är väll fjolligt om något.
Miche skrev:Det är skillnad på automatkaffe och automatkaffe.
Kaffepulver är det som är billigast och det som man har på många arbetsplatser. I värsta fall så finns det mjölkersättning i form av "whitener" vilket består av det värsta kemiska kollijox. Så bättre att dricka "kaffet" svart om man tål det. Själv brukade jag blanda med choklad för att mildra smaken.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Chokladpulvret innehåller även det mjölkpulver men gör att det blir godare än kaffe med mjölkpulver.
KrigarSjäl skrev:Kaffetråden heter det, särskriv inte.
I min värld har det alltid hetat Kaffetåren, var gick jag fel???
Nespresso dricker jag.
- Red and green
- Anslöt: 2011-12-17
vi här i norr snackar bonska ibland, kaffetåren heter då;
kaffelecka
kaffelecka
- Issa Jesus
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2012-01-06
Jag dricker kokkaffe. Köper ofta det billigaste kokmalda. Just nu har jag hittat ett superbilligt som är godare än alla andra dyrare. Det är bra
Fast det är godare att mala själv. Problemet är att det kostar typ 3 ggr mer med bönor som EJ malts, än när de malts. Knasigt.
Fast det är godare att mala själv. Problemet är att det kostar typ 3 ggr mer med bönor som EJ malts, än när de malts. Knasigt.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Jag kan inte dricka kaffe för jag får för stark abstinens. Innan jag ens klivit ur sängen har jag huvudvärkstendenser, likadant efter lunch, det hela resulterar i en tidshets eftersom jag måste dricka det senast kl tolv annars kan jag inte somna förrän vid fyra på morgonen. Då talar vi om vanligt Zoega. När jag pluggat har jag i perioder tagit en koffeintablett efter lunch, för då är jag som död och behöver koffeinet. Helst dricker jag dock en espresso för att jag gillar effekten i huvudet, men det straffar sig, abstinenshuvudvärken är stark dagen efter.
Så nu har jag helt lagt ner. Jag testade några år till och från men det är ingenting som fungerar för mig. Som tur är har jag aldrig heller gillat det nåt vidare utan enbart använt det som just en drog. Ibland funderar jag dock på att börja igen så det blir något gjort.
Så nu har jag helt lagt ner. Jag testade några år till och från men det är ingenting som fungerar för mig. Som tur är har jag aldrig heller gillat det nåt vidare utan enbart använt det som just en drog. Ibland funderar jag dock på att börja igen så det blir något gjort.
Återgå till Intressanta intressen