Simma med söta krokodiler under vattnet
13 inlägg
• Sida 1 av 1
Simma med söta krokodiler under vattnet
Igår såg jag två dokumentärer från BBC om ett team som simmade med krokodiler. Dels i Botswana i Afrika och sen i Australien. Jag blev mäkta förvånad att det ens gick att vara i vattnet samtidigt som en flera meter lång krokodil utan att bli attackerad.
Min bild av krokodiler har förändrats lite. Om man gör på rätt sätt kan man bli accepterad av krokodilen i dess eget område under vattnet. Man kan vara så nära som 1 cm utan att den hugger en.
OBS!
Detta är dock inget för ammatörer så ser ni dokumentären vill jag inte att nån bokar en resa till Egypten och försöker gulla med nilkrokodiler. Ni lär antagligen inte komma hem igen då.
BBC.Swimming.with.Crocodiles.1of2.Botswana
BBC.Swimming.with.Crocodiles.1of2.Australia
Min bild av krokodiler har förändrats lite. Om man gör på rätt sätt kan man bli accepterad av krokodilen i dess eget område under vattnet. Man kan vara så nära som 1 cm utan att den hugger en.
OBS!
Detta är dock inget för ammatörer så ser ni dokumentären vill jag inte att nån bokar en resa till Egypten och försöker gulla med nilkrokodiler. Ni lär antagligen inte komma hem igen då.
BBC.Swimming.with.Crocodiles.1of2.Botswana
BBC.Swimming.with.Crocodiles.1of2.Australia
Re: Simma med söta krokodiler under vattnet
Det är lugnt, jag föredrar hajar
- MissSunshine
- Anslöt: 2011-12-05
Det är väl som alltid. Uppför man sig på djurens villkor så accepterar dom dig oxå.
MissSunshine skrev:Det är lugnt, jag föredrar hajar
Jo hajar är mer keliga.
kullan skrev:Det är väl som alltid. Uppför man sig på djurens villkor så accepterar dom dig oxå.
I viss grad ja.
kullan skrev:Det är väl som alltid. Uppför man sig på djurens villkor så accepterar dom dig oxå.
Exakt, så är dem flesta om inte alla djur, jag har sett människor som haft skorpioner som husdjur, japanska bål-getingar, tigrar, lejon, björnar, alla sorters ormar, hajar, pirajjor, osv.
Skulle garanterat kunna ha en T-Rex som husdjur oxå om dem fortf. levde.
*slutsats* Farliga djur är missförstådda...
Senast redigerad av Jagers 2012-03-13 16:51:06, redigerad totalt 1 gång.
Jagers skrev:Skulle garanterat kunna ha en T-Rex som husdjur oxå om dem fortf. levde.
Jag kan tänka mig att just du skulle vilja ha en sån som husdjur.
kullan skrev:Jagers skrev:Skulle garanterat kunna ha en T-Rex som husdjur oxå om dem fortf. levde.
Jag kan tänka mig att just du skulle vilja ha en sån som husdjur.
Nej jag vill ha en sibirisk lejon-unge <3
eller en långhals-dinosaurie <3
Långhalsade dinosaurier ska visst ha varit fromma individer.
Japansk bålgeting låter läskigt - vad skiljer denna bålgeting mot den vanliga?
- Kostymhippie
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2011-10-12
Kanske eftersom de använder halsen till att komma åt de gigantiska träden men det är nog lugnt med de andra med sålänge de inte ser en som mat eller ett hot. Jag tror inte att det fanns någon art som var lika predatorisk som människan är nu under förhistorien. Bålgetingar vet jag inte mer om än att det gör jävligt ont att bli stucken av en enda av de som finns i Sverige och då har jag fått en massa stick av vanliga getingar efter att jag satte mig i en bil på en skrot där boet var under sätet. Sprang runt området flera gånger.
Kul med "vilda" djur. Från att jag var liten har jag fantiserat om att leva i regnskogen.
Kul med "vilda" djur. Från att jag var liten har jag fantiserat om att leva i regnskogen.
Senast redigerad av Parvlon 2012-03-13 19:23:15, redigerad totalt 1 gång.
Kostymhippie skrev:Långhalsade dinosaurier ska visst ha varit fromma individer.
Det är den största getingen i hela världen om jag minns rätt, och mycket giftig.
(har bara sprungit på den på internet, inte sökt efter så mycket info om den)
http://www.youtube.com/watch?v=2ejN0B5YZeA
Senast redigerad av Jagers 2012-03-13 19:25:45, redigerad totalt 1 gång.
För dom som inte ser dokumentären om krokodiler.
Tricket är att dyka ner till botten och vara så nära den det går. Krokodiler ligger mycket av sin tid på botten. Man kan om inget går snett ligga och "chilla" på en flodbotten bredvid en 6 meter lång krokodil. Det ni det är kul. Jättekul.
Så nu i sommar när ni alla är ute och plaskar runt med era exkrementer, förlåt extremiteter, ser ni en krokodil, dyk då så snabbt ni kan ner till botten och stanna där. Minst risk att attackeras där.
Tricket är att dyka ner till botten och vara så nära den det går. Krokodiler ligger mycket av sin tid på botten. Man kan om inget går snett ligga och "chilla" på en flodbotten bredvid en 6 meter lång krokodil. Det ni det är kul. Jättekul.
Så nu i sommar när ni alla är ute och plaskar runt med era exkrementer, förlåt extremiteter, ser ni en krokodil, dyk då så snabbt ni kan ner till botten och stanna där. Minst risk att attackeras där.
Ja jag skulle då inte se så glad ut som han gör. Eller jag har inte den dödslängtan.
Eller är det folk menar med ett påklistrat leende?
slackern skrev:Ja jag skulle då inte se så glad ut som han gör. Eller jag har inte den dödslängtan.
Jag tycker det ser j-ligt påklistrat ut. Lekmanna-bedömmning nu. Hehe.
Stänger krokodilen käften så åker huvudet av som en liten kvist där.