Vackra kvinnor med gitarr (och utan)
Re: Vackra kvinnor med gitarr (och utan)
Eller detta?
James Taylor & Alison Krauss - The Boxer
Alison Krauss - Can't Find My Way Home
James Taylor & Alison Krauss - The Boxer
Alison Krauss - Can't Find My Way Home
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
I WILL ALWAYS LOVE YOU BY WHITNEY HOUSTON
RIP, Whitney
RIP, Whitney
- barracuber
Tony Bennett With K.D.Lang (featuring Chris Botti - trumpet) - Because Of You
K.D. Lang känner jag till nada om men det intresserar mig egentligen inte. Vet att hon är stor inom country och kan sjunga jazz, det räcker för mig.
K.D. Lang känner jag till nada om men det intresserar mig egentligen inte. Vet att hon är stor inom country och kan sjunga jazz, det räcker för mig.
- barracuber
Tove Styrke i Idol med Pride (In the name of Love):
Inte spelandes gitarr men piano i Himlen är oskyldigt blå:
http://www.youtube.com/watch?v=nt2GPXkf ... re=related:
Inte spelandes gitarr men piano i Himlen är oskyldigt blå:
http://www.youtube.com/watch?v=nt2GPXkf ... re=related:
Anne Sofie von Otter & Brad Mehldau - Something Good
Anne Sofie von Otter & Brad Mehldau - What Are You Doing For The Rest Of Your Life?
Båda otroliga artister. Förutom sin imponerande klassiska karriär har Anne Sofie von Otter jobbat med Elvis Costello och sjungit in en skiva med ABBA-musik. Brad Mehldau är en av dagens mest efterfrågade pianister inom inte minst jazz.
Anne Sofie von Otter & Brad Mehldau - What Are You Doing For The Rest Of Your Life?
Båda otroliga artister. Förutom sin imponerande klassiska karriär har Anne Sofie von Otter jobbat med Elvis Costello och sjungit in en skiva med ABBA-musik. Brad Mehldau är en av dagens mest efterfrågade pianister inom inte minst jazz.
- barracuber
Alison Krauss & Union Station - Oh Atlanta
Grym röst och schysst band måste man tycka även om man inte gillar country.
Får nog lugna mig lite nu, annars blir det Alison-spamvarning
Grym röst och schysst band måste man tycka även om man inte gillar country.
Får nog lugna mig lite nu, annars blir det Alison-spamvarning
- barracuber
Julia Fordham and Paul Reiser 'Fine'
Tack gode gud för att Julia Fordham är tillbaka! Hon har nyligen fött barn och jag tyckte ett tag att hon sjöng oroväckande falskt på konsertklipp och även på vissa studiolåtar. Men hennes magiska röst och talang går aldrig att ta miste på!
Här är hon tillbaka i ett nyare (2010) samarbete med Paul Reiser, som jag inte känner till närmare. Men det låter bra! Musiken är passionerad, vacker, dramatisk, nästan musikalaktig! Kan tänka mig att Kahlokatt skulle gilla Julia Fordham om hon mot förmodan inte känner till henne redan. Jag kan rekommendera alla Julias tidigare soloplattor, som alla är extremt hörvärda frånsett vissa märkliga falska partier, men pga hennes enorma fina och unika röst har jag överseende med dem.
Ett klipp till, rockigt och svängigt. Även här är hennes underbara röst väldigt framträdande men det är synd att hon ibland halkar falskt. Synd på så rara ärtor!
Julia Fordham and Paul Reiser perform "Stay" live at the Coach House
Tack gode gud för att Julia Fordham är tillbaka! Hon har nyligen fött barn och jag tyckte ett tag att hon sjöng oroväckande falskt på konsertklipp och även på vissa studiolåtar. Men hennes magiska röst och talang går aldrig att ta miste på!
Här är hon tillbaka i ett nyare (2010) samarbete med Paul Reiser, som jag inte känner till närmare. Men det låter bra! Musiken är passionerad, vacker, dramatisk, nästan musikalaktig! Kan tänka mig att Kahlokatt skulle gilla Julia Fordham om hon mot förmodan inte känner till henne redan. Jag kan rekommendera alla Julias tidigare soloplattor, som alla är extremt hörvärda frånsett vissa märkliga falska partier, men pga hennes enorma fina och unika röst har jag överseende med dem.
Ett klipp till, rockigt och svängigt. Även här är hennes underbara röst väldigt framträdande men det är synd att hon ibland halkar falskt. Synd på så rara ärtor!
Julia Fordham and Paul Reiser perform "Stay" live at the Coach House
- barracuber
Nu blev jag ju tvungen att lyssna av nyfikenhet!
Första låten var en smula deppig. Den andra var bra, fast du har rätt, barracuber, det låter lite falskt ibland.
Jag har hört Julia Fordhams namn förut, men jag tror att det var just i den här tråden.
Första låten var en smula deppig. Den andra var bra, fast du har rätt, barracuber, det låter lite falskt ibland.
Jag har hört Julia Fordhams namn förut, men jag tror att det var just i den här tråden.
Låten är Beatles´ I Will. Kanske inte den allra bästa inspelningen jag hört med henne men åas låter vad som helst bra med henne. Vacker video!
Alison Krauss - I will
Här är Beatles egen version förresten:
Alison Krauss - I will
Här är Beatles egen version förresten:
- barracuber
Kahlokatt skrev:Nu blev jag ju tvungen att lyssna av nyfikenhet!
Första låten var en smula deppig.
Ja en smula moll-deppig är den nog. Sedan gillar jag (och säkert du) det där lite dramatiska och lite musikalaktiga.
Kahlokatt skrev:Den andra var bra, fast du har rätt, barracuber, det låter lite falskt ibland.
Jo hon är verkligen ingen kändis precis. Har nyligen fått barn också.
- barracuber
barracuber skrev:Kahlokatt skrev:Nu blev jag ju tvungen att lyssna av nyfikenhet!
Första låten var en smula deppig.
Ja en smula moll-deppig är den nog. Sedan gillar jag (och säkert du) det där lite dramatiska och lite musikalaktiga.
Jo, jag gillar när det är svulstigt och storvulet...fast det får inte gå för mycket i moll, då blir jag bara ångestfylld. Tror det var därför jag aldrig lyckades bli depprockare i ungdomen. Jag föll iofs för The Cure, men föredrog deras gladare låtar, som Caterpillar, In-between days och Friday I'm in love.
Halleluja på danska någon?
Ny bekantskap Tina Dickow. Tydligen har hon även ett annat artistnamn - Tina Dico.
Tina Dickow m fl - Halleluja
Ny bekantskap Tina Dickow. Tydligen har hon även ett annat artistnamn - Tina Dico.
Tina Dickow m fl - Halleluja
- barracuber
Annan ny bekantskap (för mig) kanadensiskan Allison Crowe.
Hallelujah (Leonard Cohen) - Allison Crowe
Hallelujah (Leonard Cohen) - Allison Crowe
- barracuber
Ny bekantskap nr 3 - Signe Svendsen - Danmarks svar på Lisa Ekdahl?
Signe Svendsen - Ny passager
Signe Svendsen - Griber Dit Kys
Signe Svendsen - Ny passager
Signe Svendsen - Griber Dit Kys
- barracuber
Gammal veteran sjunger en låt man mest hört med Björn Afzelius. Hon säger stolt i början att låten är dansk inte svensk
Alldeles för låg tonart för hennes röst...
Tusind Stykker - Anne Linnet
Alldeles för låg tonart för hennes röst...
Tusind Stykker - Anne Linnet
- barracuber
Tina Dico är jättehärlig!
Allison Crowe har gjort ett stycke som heter Disease och som är helt fantastiskt. Jag hörde det för första gången under en tung ångestperiod och det var som om hon uttryckte precis vad jag kände genom denna sång, genom sitt underbara sätt att utnyttja pianots alla möjligheter. Jag vet inte vad det är med Kanada och musik, men detta land föder de mest fantastiska talanger. Och då syftar jag inte på Céline Dion...
Anne Linnet är väl ungefär Danmarks svar på Py Bäckman. Alltså en riktigt häftig kvinna.
Allison Crowe har gjort ett stycke som heter Disease och som är helt fantastiskt. Jag hörde det för första gången under en tung ångestperiod och det var som om hon uttryckte precis vad jag kände genom denna sång, genom sitt underbara sätt att utnyttja pianots alla möjligheter. Jag vet inte vad det är med Kanada och musik, men detta land föder de mest fantastiska talanger. Och då syftar jag inte på Céline Dion...
Anne Linnet är väl ungefär Danmarks svar på Py Bäckman. Alltså en riktigt häftig kvinna.
Grymt bra, Ganesh! Påminner om en lite uppsluppen Lizz Wright
Två andra extremt begåvade nykomlingar:
Gretchen Parlato & Esperanza Spalding - Jobim: Useless Landscape (Inutil Paisagem)
Samma låt med en annan video:
Två andra extremt begåvade nykomlingar:
Gretchen Parlato & Esperanza Spalding - Jobim: Useless Landscape (Inutil Paisagem)
Samma låt med en annan video:
- barracuber
En jazzvals (gamla Body and Soul) med 28-åriga otroliga sångerskan och bassisten Esperanza Spalding (hon som sjöng och spelade bas i Jobimduetten i förra inlägget)
Esperanza Spalding - Body & Soul
Esperanza Spalding - Body & Soul
- barracuber
Titta vilken liten pärla jag hittade! Av dessa tre (söta men gräsligt klädda) kvinnor är det nu bara Joni som lever (och hon är sjuk)...
Och kolla den här! Oj vad jag blev förvånad att se att min älskade Joan och min barndoms stora idol Nana sjungit tillsammans! Riktigt kul! Och vilka pipor de har!
Kahlokatt skrev:http://www.youtube.com/watch?v=8aYAUE6is7I
Titta vilken liten pärla jag hittade! Av dessa tre (söta men gräsligt klädda) kvinnor är det nu bara Joni som lever (och hon är sjuk)...
Aj katten, visste varken att Mary var död eller att Joni är sjuk...
- barracuber
Kahlo!
Hörde du den tjejen då?
Dottern (16 år) har spelat den 25 gånger i rad hemma eller nåt sånt...
- barracuber
Återgå till Intressanta intressen