Angående avslutande av God manskap

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Angående avslutande av God manskap

Inläggav blue30 » 2012-03-05 13:04:20

Skickade för någon månad sen in en skrivelse till Tingsrätten angående att jag vill att mitt God manskap ska avslutas helt.

Ringde i dag till Tingsrätten och hon jag pratade med sa att de fått in yttrande från Överförmyndaren

Överförmyndaren tycker inte att God manskapet ska avslutas men har inget emot att det avslutas då God manskap är frivilligt.

Det kommer skickas hem till mig papper där jag inom två veckor har möjlighet att yttra mig angående det Överförmyndaren har skrivit.

Hon jag pratade med idag på Tingsrätten sa sen att det lutar åt att God manskapet kommer att avslutas helt då hon sa att God manskap är frivilligt.

Tycker ni att det låter som att mitt God manskap sen kommer avslutas helt?

Vad finns annars att göra?

blue30
blue30

Anslöt: 2011-02-14

Re: Angående avslutande av God manskap

Inläggav kullan » 2012-03-05 13:08:07

Jag tolkar det som att du inte längre har nån God man om ett tag. Det är som du sagt tidigare frivilligt och dom kan inte tvinga dig att ha nån.
kullan

Anslöt: 2011-04-15

Inläggav Miche » 2012-03-05 13:10:08

Jag håller med överförmyndaren med tanke på vad du skrivit tidigare om dina problem, men som sagt, det är frivilligt och bara en formalitet så du får väl se vad som står i pappren och kanske vidarebefodra det här så et går att bemöta.
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Inläggav blue30 » 2012-03-05 13:27:52

Hej i gen!

Tycker det är helt korrekt gjort av Tingsrätten att ta in yttrande från Överförmyndaren men ska samtidigt komma i håg att både Överförmyndaren och min God man behandlade mig ganska så illa för ett tag sen på ett sammanträde hos Tingsrätten angående att God manskapet skulle begränsas till att förvalta egendom.

Men som tur är gick Tingsrätten på min linje dvs God manskapet begränsades till att förvalta egendom.

Jag väntar nu som sagt att få hemskickat yttrandet från Överförmyndaren och jag har inom två veckor möjlighet att yttra mig det Överförmyndaren har skrivit.

Som sagt hon jag pratade med i dag på telefon hos Tingsrätten sa att det lutar åt att God manskapet kommer att avslutas.

Överförmyndaren har som sagt inget emot att det avslutas då God manskap är frivilligt.

Hoppas det ser ljust ut för min del?

blue30
blue30

Inläggav Miche » 2012-03-05 13:34:18

Det hänger på att du kan sköta dig i framtiden och inte slarvar bort pengar, hyran är viktigast och du måste alltid se till att den blir betald i tid, allt annat får vänta.
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Inläggav blue30 » 2012-03-05 13:49:55

Hej i gen!

Till miche: situationen med att inte kunna betala hyran har eller kommer aldrig att upprepas mer.

Jag har som rutin att alla mina räkningar betalas samma dag som mina pengar från Försäkringskassan kommit!

Allt annat får vänta.

I övrigt ser jag till att aldrig utsätta mig för någon form av fara.

Hon jag pratade med på på telefon i dag sitter som Rådman hos Tingsrätten och hade mitt ärende framför sig.

Hon sa som sagt att det lutar åt att God manskapet sen kommer avslutas helt.

Är det så att hon kunde vara helt säker på det hon sa?

blue30
blue30

Inläggav blue30 » 2012-03-05 14:11:58

Måste bara tillägga: Tingsrätten är helt enkelt bäst. Dom gick på min linje dvs att mitt God manskap nu är begränsat till att endast förvalta egendom.

Jag hoppas nu att även denna gång att Tingsrätten gör mig så himla glad!
blue30

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in