Vad är detta?!

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Vad är detta?!

Inläggav Syrenlila » 2012-03-04 22:18:29

Jag går på utredning nu (har ej fått diagnos än) och jag upplever en sak och jag undrar om ni känner igen det. Är nämligen sjukskriven för utmattningssyndrom sedan 2 år tillbaka och tycker att det är svårt att veta vad som är "jag" eller vad som är min stressjukdom.

Det är så att jag egentligen alltid är stressad. Även om jag inte har saker att göra så kan jag sällan vara här och nu. Förut orkade jag fokusera på saker under en stund (korsord t ex) och då kunde jag glömma bort omvärlden eller det som komma skall, men nu när jag är utbränd så orkar jag ingenting. När jag har någonting inplanerat, kan vara en liten struntsak som tvättstugetid eller dylikt, så kan jag inte koncentrera mig på något annat förräns det jag väntar på är över. Väntar jag besök t ex så går jag som en osalig ande och väntar och tittar ut genom fönstret ända tills personen kommer. Ska jag i väg på något kan det till och med bli så att jag åker för tidigt eftersom jag ändå inte kan göra något annat innan. Kan aldrig glädjas åt saker som ligger längre fram i tiden. På något sätt är det som att inte ha något tidsperspektiv?? Eller jag vet inte hur jag ska beskriva det. Är som ett barn på julafton som sitter och väntar och väntar, sen är det man väntat på över på en kort stund, jävligt märkligt det där...
Syrenlila

Anslöt: 2012-03-01

Re: Vad är detta?!

Inläggav Dandelo » 2012-03-04 22:26:26

Jag fungerar likadant. Om det är något inplanerat står det och skriker i huvudet med massor av utropstecken efter. Nervöst, stressigt och oroligt. Blir inte lugn förens det är gjort och då infaller en viss utmattning, ja.
Dandelo

Anslöt: 2010-10-21

Inläggav Syrenlila » 2012-03-04 22:29:31

Dandelo skrev:Jag fungerar likadant. Om det är något inplanerat står det och skriker i huvudet med massor av utropstecken efter. Nervöst, stressigt och oroligt. Blir inte lugn förens det är gjort och då infaller en viss utmattning, ja.

Exakt så, ja!
Syrenlila

Inläggav Dandelo » 2012-03-04 22:35:17

Sen beror nog min enorma trötthet och utmattning på att mina värden i sköldkörteln är åt helvete, men tror det knappast skapar det där "alarmet/det är det enda som gäller" tänkandet i skallen.
Dandelo

Anslöt: 2010-10-21

Inläggav geocache » 2012-03-04 23:13:14

Syrenlila: Kanske du skulle kunna hitta något "matnyttigt" på detta samtals- och stöttningsforumet för människor som drabbats av utbrändhet?

http://utbrnd.forum24.se/

Jag är förresten medlem där. Kallar mig Cyklist2.

Massor av varm omtanke till dig.
geocache

Anslöt: 2008-06-16

Inläggav Syrenlila » 2012-03-05 12:26:33

geocache skrev:Syrenlila: Kanske du skulle kunna hitta något "matnyttigt" på detta samtals- och stöttningsforumet för människor som drabbats av utbrändhet?

http://utbrnd.forum24.se/

Jag är förresten medlem där. Kallar mig Cyklist2.

Massor av varm omtanke till dig.

Tack för din omtanke! Ska kika in där senare när jag orkar :)
Syrenlila

Inläggav geocache » 2012-03-05 14:55:51

Syrenlila skrev:Tack för din omtanke! Ska kika in där senare när jag orkar :)

Varsågod så mycket!
geocache

Anslöt: 2008-06-16

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in