Hur övertyga Försäkringskassan... (att jag inte kan arbeta)

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

Moderatorer: Alien, atoms

Re: Ok, hur övertyga Försäkringskassan...

Inläggav Parvlon » 2011-10-29 2:42:11

Richard skrev:Nja, jag vette fan... Höll på att slakta farsan, sen ringde min mamma polisen som kom samtidigt som min syster. Då begrep jag att jag måste hålla mig lugn. Annars handfängslar dom mig. De körde mig till psykakuten, o där fick jag träffa en läkare, o det han kom med var att sakta räkna till 10. Jag hade lugnt ner mig vid tillfället o accepterade det hela. Sen gick jag o min pappa en promenad hem som bästa vänner!O anledningen... Det är så pinsamt... Jag var 17 år o farsan hade snott sprit av mig... Sprit som han själv köpt ut åt mig o betalat med sina pengar... Men jag blev helt vansinnig eftersom han hade druckit, han dricker inte mycket. Men just då hade han tagit några glas Calvados, som han köpt ut till mig!
Låter rätt skruvat men antagligen lärde du dig någonting.
Parvlon
Inaktiv

Anslöt: 2006-07-28

Inläggav nano » 2011-10-30 21:58:58

Klar överreaktion tycker jag, jag tycker pappan borde ha gjort två saker, inte lova dig sprit och inte köpa ut åt en som inte är myndig.
Men i vilket fall som helst en överreaktion enligt mitt sätt o se.
Samtidigt kan jag tänka mig att det fanns fler detaljer kring det hela, fast att mörda någon för att den tagit sprit, näe, det blir för långt mellan orsak o verkan.
nano

Anslöt: 2008-06-20

Inläggav Borisborat » 2011-10-30 23:49:19

lång tråd orkar inte läsa allt grundligt,men något jag med säkerhet kan säga,är att den som av någon anledning vill/behöver få permanent sjukskriven,kan inte själv på något sätt övertyga FK om det,men en skärpt kompetent läkare som är övertygad om att just DU aldrig kommer att kunna klara ett lönearbete,den läkaren kan oavsett vad du själv skriver till FK,
ge dig permanent sjukskrivning
Borisborat
Ny medlem

Anslöt: 2011-05-21

Inläggav Richard » 2011-11-18 17:25:07

Ok, idag blev jag utförsäkrad o inskriven på arbetsförmedlingen...

Får väl hålla upp några veckor med mina Haldol, leta fram min machete o sen gå ut på stan o se troll o slakta dem...
Richard

Anslöt: 2005-10-12

Inläggav sugrövmanövern » 2011-11-18 19:10:59

Richard skrev:Ok, idag blev jag utförsäkrad o inskriven på arbetsförmedlingen...
Herregud.
sugrövmanövern

Anslöt: 2007-01-12

Inläggav Miche » 2011-11-18 19:37:22

Richard skrev:Ok, idag blev jag utförsäkrad o inskriven på arbetsförmedlingen...

Tror verkligen försäkringskassan och arbetsförmedlingen att någon arbetsgivare vågar anställa dig, du som varit på tidningssidor över hela världen med ditt "projekt"?
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Inläggav Parvlon » 2011-11-18 19:41:56

Miche skrev:Tror verkligen försäkringskassan och arbetsförmedlingen att någon arbetsgivare vågar anställa dig, du som varit på tidningssidor över hela världen med ditt "projekt"?
Tror inte de sysslar med såna spekulationer.
Parvlon
Inaktiv

Inläggav Miche » 2011-11-18 20:39:46

Parvlon skrev:
Miche skrev:Tror verkligen försäkringskassan och arbetsförmedlingen att någon arbetsgivare vågar anställa dig, du som varit på tidningssidor över hela världen med ditt "projekt"?
Tror inte de sysslar med såna spekulationer.

De skiter nog fullständigt i det för de fattar inte vad en arbetsgivare vill ha respektive skyggar för!
Miche

Inläggav Parvlon » 2011-11-18 20:50:13

Miche skrev:De skiter nog fullständigt i det för de fattar inte vad en arbetsgivare vill ha respektive skyggar för!
Det finns en mängd arbetsgivare i vårat land, självklart kan de inte ha koll på vad var och en är ute efter. Finns nog fler arbetsgivare som inte vet vad de vill haty än arbetsförmedlare som inte kan reglerna, faktiskt.

Tycker det verkar lite skumt när du förutsätter att AF skulle veta om Richard's äventyr, tror du att de har något register man blir införd i som de är tvungna att kolla? Hur tror du att bocken ser ut när man automatiskt blir nekad hjälp från AF? [x] dåligt rykte? Vem bestämmer vad som är dåligt?

Det är som med konkurs. Många tror att det automatiskt är något negativt i alla avseenden när man försöker igen. Det visar snarare att man försöt med något unikt och kan underlätta med mer än ens gamla kontakter, erfarenhet osv.
Parvlon
Inaktiv

Inläggav Miche » 2011-11-19 0:24:05

Sannolikheten att någon inte läst om Richards experiment är nog rätt låg...
Miche

Inläggav pidde33 » 2011-11-19 2:30:39

Är själv 45 år nu o varit sjukskriven sen 2000, o först för ca 1 år sen fick jag diagnosen AS. Men innan jag blev sjuk, så har jag jobbat sen jag var 19 o nu när jag har fått en diagnos, som förklarar varför det har varit problem med att jobba, så börjar jag faktiskt bli intresserad av att börja jobba igen.. PÅ MINA VILKOR. Så kalla mej idiot eller vad som helst men jag försöker komma ut från heltids sjukbidraget :lol: ( jag vet att jag inte är dum .... jag har bara AS :-)Happy )
Men det som har oroat mej mest är FK, hur de ska bära sej åt om jag ger de "lillfingret" att jag kan jobba ett par tim om dagen. Rädslan är att de slänger ut mej att jobba 8 tim om dagen .... för går det o jobba 2 tim så går 4 ... o går 4 så går 6, o går 6 så går 8..... DET är det som jag oroar mej mest för, FK enligt tidningarna. Men nu ska jag sätta igång med det...
pidde33

Anslöt: 2010-10-10

Inläggav nano » 2011-11-19 12:25:49

Kan ju ringa o fråga om det anonymt och be den som svarar om hjälp att leta fram regler att kunna visa den handläggare som kommer på något annat.
nano

Anslöt: 2008-06-20

Inläggav snuggelhund » 2011-11-20 3:25:57

Miche skrev:Sannolikheten att någon inte läst om Richards experiment är nog rätt låg...

Va ! Nu blir jag ju nyfiken, vad är detta "experiment" för något ?
snuggelhund

Anslöt: 2010-07-16

Inläggav Miche » 2011-11-20 4:14:46

snuggelhund skrev:Va ! Nu blir jag ju nyfiken, vad är detta "experiment" för något ?

Börja med att läsa i tråden Bygg INTE en egen kärnreaktor!
Miche

Inläggav snuggelhund » 2011-11-21 18:41:07

Miche skrev:
snuggelhund skrev:Va ! Nu blir jag ju nyfiken, vad är detta "experiment" för något ?

Börja med att läsa i tråden Bygg INTE en egen kärnreaktor!

Ah, där ser man. :lol:

Det är inget jag läst om i tidningen dock, helt okänt för mig.
snuggelhund

Anslöt: 2010-07-16

Inläggav Richard » 2012-02-28 11:38:04

Nu har jag fått komma tillbaka till Försäkringskassan, är sjukskriven ett år till.
Richard

Inläggav pidde33 » 2012-02-28 12:51:10

Grattis Richard.
pidde33

Anslöt: 2010-10-10

Inläggav plåtmonster » 2012-02-28 13:57:49

"Jag får sån otrolig lust att bygga reaktorer när jag är utan pengar" .. "Jamenvisst ska du få sjukskrivning!" *ultraturbopapperskvarn* SSI sponsrar.. :mrgreen:
plåtmonster

Anslöt: 2010-03-23

Inläggav Frimodig » 2012-02-28 19:09:25

Frimodig skrev:En röst från andra sidan.

Jag har aldrig jobbat på försäkringskassan, men jag har jobbat på fängelser, ungdomsvårdskola och flyktingförläggningar. Jag vet ungefär hur myndighetspersoner tänker.

Ni måste lära er hur de tänker, vilka lagar, förordningar och praxis de är styrda av. Sen måste ni försöka gissa deras personliga behov. Varenda en av dem vill framstå som snäll. Använd lagar och regler och spela på deras behov av att känna sig snälla.

Och var extremt konkreta, tala bara om er egen situation. Hänvisa aldrig till nån annan. Ni har var och en ett konkret problem, fokusera på det.

Nå, ungefär så, som ett första utkast. Jag är öppen för kritik.

Lennart Frimodig

Det där var intressant. Ingen av er kommenterade vad jag skrev.

Som en grov gissning skulle jag anta att ni inte fattar spelreglerna. Ni är fullt upptagna med att tycka synd om er själva.

Det är lite pinsamt.

Lennart Frimodig
Frimodig

Anslöt: 2011-07-15

Inläggav Deadly_Nightshade » 2012-02-29 2:38:30

Richard skrev:Nu har jag fått komma tillbaka till Försäkringskassan, är sjukskriven ett år till.

Gällande din tidigare machete-plan:
om du absolut måste ut och hugga "troll" så gör helst det vid riksdagshuset här i stockholm. Det är trots allt inte dina grannar som är orsaken bakom vårat havererade socialförsäkringssystem.

Jag gillar inte våld och uppmanar ej sådant beteende men om du känner ett "måste" så snälla rikta ilskan åt rätt hål.
Deadly_Nightshade

Anslöt: 2009-07-03

Inläggav slackern » 2012-02-29 13:49:55

Deadly_Nightshade skrev:
Richard skrev:Nu har jag fått komma tillbaka till Försäkringskassan, är sjukskriven ett år till.

Gällande din tidigare machete-plan:
om du absolut måste ut och hugga "troll" så gör helst det vid riksdagshuset här i stockholm. Det är trots allt inte dina grannar som är orsaken bakom vårat havererade socialförsäkringssystem.

Jag gillar inte våld och uppmanar ej sådant beteende men om du känner ett "måste" så snälla rikta ilskan åt rätt hål.

Nej tack inte hugga ner troll i STHLM jag kan ha oturen att råka befinna mej på fel plats :(
slackern

Anslöt: 2010-10-26

Inläggav Richard » 2012-02-29 15:16:35

Nä, så galen är jag inte att jag ska börja hugga ned troll, det skrev jag bara i min ilska när jag blev utförsäkrad.
Richard

Inläggav Savanten Svante » 2012-02-29 21:48:38

Richard skrev:slakta en massa, typ... troll

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10374710.ab
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2007-03-13

Inläggav Deadly_Nightshade » 2012-03-01 2:26:37

slackern skrev:Nej tack inte hugga ner troll i STHLM jag kan ha oturen att råka befinna mej på fel plats :(

Är du politiker eller har du kontorsjobb vid riksdagen?
Deadly_Nightshade

Anslöt: 2009-07-03

Återgå till Aspergare och vården

Logga in