olycklig

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

olycklig

Inläggav Unicorn » 2012-02-26 23:54:02

Så här ser det ut för mig och mitt liv.

Min bror är aspergare och fick psykos som han aldrig blivit frisk ifrån.
Han fick psykos när jag låg i mammas mage och sen när jag var liten så gjordes en utredning för mamma såg och misstänkte att jag ochså förmodligen var aspergare och förstås livrädd att jag skulle insjukna i psykos som min bror. Utredningen blev aldrig klar för att min mamma fick cancer och avled.
Plus att dom verkade inte ta mig eller min mamma på allvar... dom lyssnade inte.
Ingen annan i familjen har orkat brytt sig om att hjälpa mig att bli utredd...:/

Så här är jag idag som vuxen och står i kö.
Jag är frustrerad och nervös ifall att dom inte ska ge mig diagnosen och att även dom ska ignorera mig.
Jag är trött på att bli ignorerad, jag hoppas verkligen att dom lyssnar och ger mig diagnos asperger så att jag kan leva ett normalt liv. Har haft en svår uppväxt, varit ensam, gått igenom depressioner . Nu är jag helt slut efter flera år av stress. Helt slut.
Jag vill bara få hjälp. Jag kan göra vad som helst för att få hjälp. Jag vore evigt tacksam när dagen kommer då det äntligen är min tur.
Senast redigerad av Unicorn 2012-02-26 23:58:53, redigerad totalt 2 gånger.
Unicorn
Ny medlem

Anslöt: 2012-02-26

Re: olycklig

Inläggav Watkins » 2012-02-26 23:58:08

Kanske går det att få hjälp på psyket? Om du säger att du inte har någon diagnos, men att du åtminstone inser att du har aspergerdrag och behöver hjälp att hantera svårigheter? Då kanske det går att få lite hjälp redan nu, åtminstone om du hittar någon som kan AS väl.

Jag hoppas att ditt liv kommer att bli bättre snart. Helst nu.
Watkins

Inläggav treeman » 2012-02-26 23:58:20

Dom ska lyssna på dig. Varför tror du att ditt liv blir bättre med diagnosen Asperger?

Välkommen till forumet också!!
treeman
Inaktiv

Anslöt: 2009-04-07

Inläggav Unicorn » 2012-02-27 0:06:12

Jag är just på unga vuxna och ska behandlas för social fobi. Nu tror jag att det beror på asperger men eftersom dom inte behandlar asperger så gör dom det dom kan så länge.Och dom kan inte behandla det eftersom jag inte har diagnos än.
Unicorn
Ny medlem

Inläggav Watkins » 2012-02-27 0:10:43

Vilken tur att du får någon hjälp iaf.
Watkins

Inläggav Miche » 2012-02-27 0:11:32

Man kan inte behandla Asperger, det är som det är, man måste lära sig att leva med det och lära sig att inse hur man ska orka med livet, dvs inte slösa bort en massa energi, man måste hitta sånt som ger energi med varje dag.
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Inläggav Unicorn » 2012-02-27 0:33:31

ja aspeger har man hela livet men med hjälp eller "behandla" menar jag att få diagnos och efter att jag fått den kan jag få stöd och mera förståelse av min omgivning. Som att få hjälp att söka rätt sorts jobb tex. Och som du säger få hjälp att lära sig hur man ska orka med livet.
Unicorn
Ny medlem

Inläggav treeman » 2012-02-27 1:45:43

Unicorn skrev:ja aspeger har man hela livet men med hjälp eller "behandla" menar jag att få diagnos och efter att jag fått den kan jag få stöd och mera förståelse av min omgivning. Som att få hjälp att söka rätt sorts jobb tex. Och som du säger få hjälp att lära sig hur man ska orka med livet.

Jag håller tummarna att du får din utredning så snabbt som möjligt för Asperger. Inte för att det gör nån skillnad i verkligheten men...
treeman
Inaktiv

Anslöt: 2009-04-07

Inläggav KrigarSjäl » 2012-02-27 15:26:37

Känns som att du blandar ihop AS och psykoser.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Unicorn » 2012-02-27 15:52:57

Nej, det gör jag inte, AS och psykoser är helt olika saker men min brorsa fick det så det har fått mig att fundera om jag kommer att få det. Men än så länge har jag klarat mig ifrån det. Nu är det asperger som gäller och som jag ska bli utredd för.
Men det var förvirrande för mig att inte veta vad som hände omkring mig.
Jag vet inte hur min brorsa fick psykos men allt jag vet är att han var mobbad i skolan och blev förmodligen överbelastad psyksiskt.hemskt sorgligt eftersom jag aldrig fått träffa min brorsa utan psykos,jag kommer aldrig få veta vem han var innan. Han ska ha varit en väldigt intelligent kille och rolig.
Unicorn
Ny medlem

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in