Du vet att du är en aspie när...
du lägger ner timmar på att komma på något fyndigt att skriva i denna tråd.
- KaptenZoom
- Anslöt: 2011-11-16
du måste så fort de ser en barcode, skanna den med mobilen.
- KaptenZoom
Re: Du vet att du är en aspie när...
KaptenZoom skrev:du lägger ner timmar på att komma på något fyndigt att skriva i denna tråd.
Du förundras över att du inte hittade på den här ordkombinationen.
Meppe skrev:KaptenZoom skrev:du lägger ner timmar på att komma på något fyndigt att skriva i denna tråd.
Var den redan skriven? Sorry
- KaptenZoom
KaptenZoom skrev:Meppe skrev:KaptenZoom skrev:du lägger ner timmar på att komma på något fyndigt att skriva i denna tråd.
Var den redan skriven? Sorry
Nej. Jag är en aspie eftersom jag förundrades över att jag inte kommit på att skriva det.
... man tvångsmässigt petar vidare i naveln även om det helt synbart är tömt på navellud redan sen 28 minuter tillbaka...
du direkt avslöjar en NT som står och skryter om sitt sociala liv som den bluff det egentligen är.
-Vi hade såååå trevligt på förra tjejträffen, vi har träffats regelbundet i åtta år nu kan du tänka... bla, bla, bla.
Sanningen är att de pratar skit om varandra så fort de kan och har ett väldigt bekymmer med att klä sig rätt, sminka sig rätt, prata på rätt sätt osv för att passa in. Gör de inte det åker de ut med arslet före. Såååå trevligt va?
Skönt att slippa!
-Vi hade såååå trevligt på förra tjejträffen, vi har träffats regelbundet i åtta år nu kan du tänka... bla, bla, bla.
Sanningen är att de pratar skit om varandra så fort de kan och har ett väldigt bekymmer med att klä sig rätt, sminka sig rätt, prata på rätt sätt osv för att passa in. Gör de inte det åker de ut med arslet före. Såååå trevligt va?
Skönt att slippa!
Miche skrev:Jag har inte jobbat med streckkoder de senaste fem åren så jag har slutat med att tyda dem... Kanske ska lära mig tyda QR-koder istället.
Jag har dock skrivit program som skapar streckkoder, men det var för mer än 20 år sen.
... du bygger program och websidor som genererar QR-koder. Och gillar att läsa spec:en på hur det ska göras
Moderator Barracuber: tog bort dublett
... du fortsätter använda Tapatalk för inläggen via iPhone trots att den lagt in dubbletter förut!
...när du, i dagsläget, förmodligen hade kunnat skriva en doktorsavhandling om neuropsykiatriska funktionshinder.
...du vaknar en helgmorgon och tänker att du ska ägna dig åt några minuters *ditt specialintresse* innan du äter frukost. När du kollar på klockan nästa gång upptäckter du att det har hunnit bli kväll, du har inte ätit på hela dagen och när du reser dig håller du på att svimma på grund av blodsockerfall.
....man vet hur man vill ha det och blir jävligt förbannad när man inte får det som man vill.
treeman skrev:... man vet allt och är gud.
(detta är ironi)
...man faktiskt inte förstod att det var ironi innan man läste det mellan parenteserna. (Ibland känner jag mig verkligen kass )
KaptenZoom skrev:du måste så fort de ser en barcode, skanna den med mobilen.
Känner igen mig. Har skannat flera räkningar till ingen nytta.
Savanten Svante skrev:När man tar det personligt när expressen skriver om aspergers symptom.
+1
Funderaren skrev:MsTibbs skrev:...om du tycker att en gammaldags äggvisp är en cool leksak.
...du inte bara tycker äggvispen är en cool leksak utan dessutom bygger en egen i Lego.
Jepp, men min funka inget vidare.
...ditt allra största intresse är asperger, även om du inte tänker på det som ett intresse.
Swesse skrev:
...man faktiskt inte förstod att det var ironi innan man läste det mellan parenteserna. (Ibland känner jag mig verkligen kass )
Måste vara skönt att bara känna sig kass ibland.
Jag inser att jag är en aspis, när det tar en hel dag innan jag förstår varför dom enfaldiga tog min stora handduk och blötte ned den lilla. Jag som är så jävla jordnära är inte intresserad av att bli uppraggad, vaken i basängen eller bastun. Att dom aldrig lär sig, dom kunde väll åtminstone använda en liten del av hjärnan.
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
du har något något glasklart för dig i huvudet men du kan inte förklara vad du menar.
- KaptenZoom
Ännu besvärligare, när man löste problemet för en kvart sedan, men började fundera på ett liknande problem och glömde bort lösningen.
- lasseivägen
lasseivägen skrev:Swesse skrev:
Jag inser att jag är en aspis, när det tar en hel dag innan jag förstår varför dom enfaldiga tog min stora handduk och blötte ned den lilla. Jag som är så jävla jordnära är inte intresserad av att bli uppraggad, vaken i basängen eller bastun. Att dom aldrig lär sig, dom kunde väll åtminstone använda en liten del av hjärnan.
Jag förstår inte? Vad beskriver du?
Swesse skrev:lasseivägen skrev:Swesse skrev:
+1
- KaptenZoom
Swesse skrev:lasseivägen skrev:Swesse skrev:
Jag inser att jag är en aspis, när det tar en hel dag innan jag förstår varför dom enfaldiga tog min stora handduk och blötte ned den lilla. Jag som är så jävla jordnära är inte intresserad av att bli uppraggad, varken i basängen eller bastun. Att dom aldrig lär sig, dom kunde väll åtminstone använda en liten del av hjärnan.
Jag inser att jag är en aspis när jag inte kan förklara så att folk förstår, ett problem jag haft de senaste 58 åren. Det var en händelse på badhuset i Tisdags, men det är väldigt svårt att förklara.
Dessutom stavar jag som en kråla, redigerade lite
- lasseivägen
..När du kan planera och veta ganska pricksäkert vad dina NT-bekanta kommer att säga i en konversation.
mamma berättade att jag gillade blinkande lampor och repetitiva ljud. Att jag ville vara ifred på rasterna och att jag inte pratade så mycket alltså blyg
- totizedger
- Anslöt: 2011-05-22
Detta hände mig idag när jag skulle handla mat.
Jag hade räknat ut att allt skulle kosta 215 kronor på förhand men dom hade extrapris om man tog 5 färdigfrysta rätter så det gick på mindre. Jag blev inte glad som man kanske borde utan istället tog det mig ett tag att räkna ut hur mycket det istället skulle gå på. Jag var fortfarande förvirrad på spårvagnen hem.
Asperger.
Jag hade räknat ut att allt skulle kosta 215 kronor på förhand men dom hade extrapris om man tog 5 färdigfrysta rätter så det gick på mindre. Jag blev inte glad som man kanske borde utan istället tog det mig ett tag att räkna ut hur mycket det istället skulle gå på. Jag var fortfarande förvirrad på spårvagnen hem.
Asperger.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor