Får man bli kontaktperson om man har AS?

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

Moderatorer: Alien, atoms

Re: Får man bli kontaktperson om man har AS?

Inläggav Palindromus » 2012-02-25 15:45:56

Men du kan väl "gå bakvägen". Ta kontakt med någon som du tror skulle kunna tänka sig ett samarbete och om han/hon gillar idén så kan ju personen ansöka?!
Palindromus

Anslöt: 2009-09-09

Inläggav Fighterbabe » 2012-02-25 16:19:39

Sheyen skrev:Är OnePiece NT-kläder? Det har jag aldrig hört om förut. Jag visste inte ens att det fanns "NT-kläder". Undrar om jag klär mig som en NT. Jag äger ingen OnePiece, men jag kanske har andra klädesplagg som hör till genren "NT".

Hur NT är man då om man äger TRE stycken OnePiece?? Folk kan väl ha vilken udda eller normalt förekommande klädstil som helst. Med eller utan diagnos...
Fighterbabe

Anslöt: 2007-10-26

Inläggav Miche » 2012-02-25 16:49:57

plåtmonster skrev:@Miche, One-Piece ;)

Varför kan man inte bara kalla det för träningsoverall, så har det kallats hela mitt liv!
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Inläggav Fighterbabe » 2012-02-25 16:53:45

Miche skrev:
plåtmonster skrev:@Miche, One-Piece ;)

Varför kan man inte bara kalla det för träningsoverall, så har det kallats hela mitt liv!

TRÄNA i en OnePiece... :shock: Då SMÄLTER du!
Fighterbabe

Inläggav Miche » 2012-02-25 17:31:25

Suck, vad fan är det då? Tydligen är det någon form av plagg men finns det något vettigt svenskt namn på det?
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Inläggav kullan » 2012-02-25 17:33:42

Sparkdräkt för vuxna. Overall.
kullan

Anslöt: 2011-04-15

Inläggav Fighterbabe » 2012-02-25 17:38:07

Miche skrev:Suck, vad fan är det då? Tydligen är det någon form av plagg men finns det något vettigt svenskt namn på det?

OnePiece är ett märke, det internationellt kända, originalet och med bäst kvalitét. Sedan finns det kopior från bl.a. Ziperall och On The Peak... Det är en VARM mysdress i ett stycke, med luva och tvåvägsdrgakedja som går att dra ända upp.

Har du provat att googla på det?
Sparkdräkt är väl inte helt korrekt då dem enligt min mening har fötter också...
Fighterbabe

Inläggav biologic » 2012-02-25 17:43:05

Fighterbabe skrev:
Sheyen skrev:Är OnePiece NT-kläder? Det har jag aldrig hört om förut. Jag visste inte ens att det fanns "NT-kläder". Undrar om jag klär mig som en NT. Jag äger ingen OnePiece, men jag kanske har andra klädesplagg som hör till genren "NT".

Hur NT är man då om man äger TRE stycken OnePiece?? Folk kan väl ha vilken udda eller normalt förekommande klädstil som helst. Med eller utan diagnos...

Ja, folk får ta på sig precis vad som helst, bara de tycker det är snyggt så.

OnePiece är säkert väldigt bekvämt. Dock trodde jag, första gången jag såg det ute på stan, att det var någon form av gymnasiespex på gång... Men det är jag det, så ta inte illa upp. Tydligen är det väldigt inne och häftigt att bära sådana.
biologic

Anslöt: 2010-10-09

Inläggav treeman » 2012-02-25 19:53:43

biologic skrev:Som rubriken lyder: Får man bli kontaktperson för någon annan med ASD om man själv har en AS-diagnos?

Göttans. Jag tar dig då. Jag behöver en kontaktperson.
treeman
Inaktiv

Anslöt: 2009-04-07

Inläggav biologic » 2012-02-26 5:04:13

treeman skrev:
biologic skrev:Som rubriken lyder: Får man bli kontaktperson för någon annan med ASD om man själv har en AS-diagnos?

Då får du först emigrera till södern. :-P
biologic

Anslöt: 2010-10-09

Inläggav treeman » 2012-02-26 18:13:37

biologic skrev:
treeman skrev:

Då får du först emigrera till södern. :-P

Ja jag planerar inte begravas här i Norrland så. Känner dragning mot mina skogsbeklädda hemtrakter. Skogen, gödsel, gyttjan, släktingar etc etc etc gyttja. Dom är elaka i Stockholm... pompösa, giriga, puttas och dom tycker jag är en fjantig lantis utan stil, renlighet och fason.
:-)016
treeman
Inaktiv

Anslöt: 2009-04-07

Återgå till Aspergare och vården

Logga in