Angående resesällskap (Eskilstuna)
16 inlägg
• Sida 1 av 1
Angående resesällskap (Eskilstuna)
Hej!
Det är så här att jag tycker om att åka på kryssning och gå ut på krogen ibland
Tyvärr så har jag inga kompisar och det har hänt att jag åkt ensam på kryssning och gått ut ensam på krogen.
Vad anser ni om att åka ensam på kryssning? gå ut ensam på krogen?
Behöver lite tips å hur jag hittar någon kompis att göra detta med?
Tack på förhand!
blue30
Moderator atoms - lade till stadsnamn i rubriken; flyttade tråden från Att leva som aspergare.
Tyvärr så har jag inga kompisar och det har hänt att jag åkt ensam på kryssning och gått ut ensam på krogen.
Tack på förhand!
blue30
Moderator atoms - lade till stadsnamn i rubriken; flyttade tråden från Att leva som aspergare.
Re: Angående rese sällskap
blue30 skrev:Hej!
Tack på förhand!
blue30
Gå med din kille då.
Går man ut ensam på krogen finns det ibland nån man kan snacka med. Själv känner jag mig dock pinsam om jag går ut själv. Vet inte varför. Ingen vet ju.
Det är väl alltid roligare om man är minst 2 om man ska någonstans. Det är en sak att äta en hamburgare Mc donalds ensam och att gå på lokal ensam. Och som treeman sa, gå ut med din pojkvän. Det vore väl logiskt.
Hej i gen!
Grejen är att min kille varken gillat att gå på krogen eller åka på kryssning.
Har försökt för länge sedan att fråga honom.
Har tyvärr inga jämnåriga att gå ut med vilket lett till att jag går ut på krogen ensam eller åker på kryssning ensam.
På något sätt känns det ibland kul att göra dessa saker ensam men känner samtidigt att det skulle vara roligare om man är 2 stycken eller flera som går ut.
Något tips?
Grejen är att min kille varken gillat att gå på krogen eller åka på kryssning.
Har försökt för länge sedan att fråga honom.
Har tyvärr inga jämnåriga att gå ut med vilket lett till att jag går ut på krogen ensam eller åker på kryssning ensam.
På något sätt känns det ibland kul att göra dessa saker ensam men känner samtidigt att det skulle vara roligare om man är 2 stycken eller flera som går ut.
Något tips?
Kolla inte träffavd här på forumet. Det anordnas småträffar och det är nog nån kryssning på gång oxå.
Re: Angående resesällskap
Eventuellt går det att anordna en pubkväll i Eskilstuna för Aspergare. Jag ska på en träff för män på HAB imorgon. Samtal mellan Aspergare. Ska se om jag kan lära känna någon. Fast de kanske är superblyga alla och springer om jag säger "hej". Eller springer jag... herregud...
Hej i gen!
Det där med Pub kväll i Eskilstuna för Aspergare låter som en jätte bra idé
För jag har som sagt inga kompisar och det är ju inte alltid så kul att gå ut på krogen ensam eller åka på kryssning ensam.
Hade förut en del kompisar men dom var mest ute efter att utnyttja mig dvs använda min lägenhet som ett fest hak.
blue30
För jag har som sagt inga kompisar och det är ju inte alltid så kul att gå ut på krogen ensam eller åka på kryssning ensam.
Hade förut en del kompisar men dom var mest ute efter att utnyttja mig dvs använda min lägenhet som ett fest hak.
blue30
blue30 skrev:Hej i gen!
blue30
Okay.
Jag ska vara på HAB vid Mälarsjukhuset 15:00 idag för gruppträff med Asperger-män. Får se hur det går.
Hej i gen!
Jag var ute ensam i går och tycker att jag hade roligt.
Men samtidigt skulle det vara roligare att ha någon att gå ut med eller åka på kryssning med.
Min pojkvän vill som sagt inte göra något av det ovan nämnda och jag respekterar det.
Tänk om det finns andra i Eskilstuna som också är ensamma och gillar att ha kul precis som mig?
blue30
Men samtidigt skulle det vara roligare att ha någon att gå ut med eller åka på kryssning med.
Min pojkvän vill som sagt inte göra något av det ovan nämnda och jag respekterar det.
Tänk om det finns andra i Eskilstuna som också är ensamma och gillar att ha kul precis som mig?
blue30
blue30 skrev:Hej i gen!
blue30
Jag träffade nyss 3 män från Eskilstuna på HAB. Samtalsgrupp. Jag hann liksom inte fråga om pubkväll idag men vi ska ju ses 4 gånger till minst så jag hinner fråga. 2 av dom var över 30 år.
Jag gillar att ha kul, min hobby. Jag hänger gärna på och tar en öl eller nåt. Jag har ingen att göra det med i stan. Inga kompisar här längre. Vi kan ju se hur det går med dom som jag träffade idag, dom 3 andra med Asperger. 2 var rätt pratglada och lättsamma. Jag är själv rätt pratsam och lättsam så. Man kan ju sitta tyst också såklart.
Re: Angående resesällskap (Eskilstuna)
Hänger gärna med ut på lugnare pub typ Bishop eller Sylvia för att ta en bärsa och snacka lite. Discon och nattklubbar är däremot inte alls min grej.
PM'a eller svara i tråden när det är pubträff på G.
- Kostymhippie
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2011-10-12
Kostymhippie skrev:Hänger gärna med ut på lugnare pub typ Bishop eller Sylvia för att ta en bärsa och snacka lite. Discon och nattklubbar är däremot inte alls min grej.
Nice. Då är vi 3 om blue30 fortfarande vill.
Bishop Arms verkar bra för samtal. Vi får bestämma datum och tid.
blue30 verkar vilja komma så vi blir 3 då om ingen mer dyker upp som vill hänga på.
En liten Asperger-träff i E-tuna.
blue30 verkar vilja komma så vi blir 3 då om ingen mer dyker upp som vill hänga på.
En liten Asperger-träff i E-tuna.
Kostymhippie skrev:Hänger gärna med ut på lugnare pub typ Bishop eller Sylvia för att ta en bärsa och snacka lite. Discon och nattklubbar är däremot inte alls min grej.
Kan du nu på onsdag den 29:e feb? Klockan 20:00? Bishop Arms.
Yes, jag kommer på onsdag kl 20!
- Kostymhippie
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2011-10-12